Technika

2018. szeptember 14. péntek, 12:00

Termékteszt: Hyundai HYD-402 elektromos ütvecsavarozó - Nyitni kék

A kerékcsere szinte elengedhetetlen kelléke a mára divat- és alapszerszámmá lett ütvecsavarozó.

A téli-nyári kerékcsere, ha megvannak a kerékgarnitúrák, az emelő a bak és a hely is a munka elvégzéséhez, a leggyakrabban a feszesre húzott kerékcsavarokon bukik meg. Különösen a gumisok hajlamosak úgy meghúzni a csavarokat, hogy kézi eszközökkel szinte oldhatatlanok. Általában az autó gyári kerékkulcsával még egy közönséges defektet követő kerékcsere is esélytelen. A mai ütvecsavarozók jól átvezetnek ezen a nehézségen, de az utcai kerékcseréhez, könnyen, csak az akkumulátorosak használhatók, azok viszont viszonylag drágák. Az ütvecsavarozók, ma már az apróbb szerelésekhez is nélkülözhetetlenek, óriási előnyük, hogy a szorosra húzott csavarokat, anyákat (ha hozzájuk lehet férni velük) nagyon könnyen, erőfeszítés nélkül lazítják ki, de talán még ennél is lényegesebb, hogy a sokszor csak nehezen kivitelezhető ellentartás nélkül is eredményesek. Az ütvecsavarozók legnagyobb érdeme éppen ezért a szoros csavarok lazíthatósága, a meghúzáshoz már közel sem ilyen fontosak, sőt kártékonyak lehetnek. A nyomatékra állítható elektromos és pneumatikus kulcsok általában nem pontosak, ezért az igazi nyomaték beállítását sokkal jobb kézi nyomatékkulcsra, vagy érzésre bízni. Nyugodtan elmondható, hogy az ütvecsavarozók legfontosabb szerepe a csavarlazítás és ehhez legfontosabb paraméterük a nyomatékuk.

A piacon körülnézve, az akkumulátoros eszközök árától megrettenve a vezetékes változatok közül válogattunk, az éppen aktuális kerékcsere előtt, paraméterei és ára alapján, a Hyundai HYD-402 mellett döntöttünk.

Szépen kivitelezett, egyszerű szerszám, 500 W-os teljesítménnyel, 0-3200/min szabályozható fordulatszámmal, szabványos 14 mm-es négyszöggel a dugókulcsokhoz, finom műanyag dobozban, négy barnított kerékkulccsal, és ami a leglényegesebb, 300 Nm nyomatékkal. Mivel a személyautók kerékcsavar meghúzási nyomatéka mérettől függően 50-140 Nm közötti a 300-as érték a teljes kínálatot biztonsággal felöleli. A próba eredményeit felesleges részletezni, az árához képest esztétikusan és finoman kivitelezett szerszám könnyűszerrel hajtotta ki a téli gumikkal szerelt kerekek csavarjait (lásd a videónkat), és az óta már az egyéb szerelési munkákat is mérhetetlenül megkönnyítette. Mivel azonban nyomatéka nem szabályozható, csavarok meghúzására egyáltalán nem javasoljuk.

Surányi

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Három németországi gyárat állít át a VW elektromos autókra

Három németországi üzemét állítja át elektromos autók gyártására a...

Elektromos bérbicikli-hálózat nyílik Párizsban

A Párizs környéki Ile-de-France régió egy éven belül elindítja...

Eladási rekord a Seatnál

Értékesítési rekordot ért el az év első tíz hónapjában...

Tesztnapló: Range Rover Velar 3.0D V6 4WD First Edition

A britek luxus divatterepjáróját a legerősebb dízellel és légrugózással...

Bemutató: Honda CR-V

Jellegében változatlan a CR-V legújabb, már dízelmotor nélküli generációja.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás