Hírek

2018. szeptember 12. szerda, 11:36

Már csak a szigorúbb emissziós teszten átesett új autók értékesíthetők

Mostantól már csak a korábbinál jóval szigorúbb emissziós teszten átesett új járműveket lehet forgalomba helyezni az EU-ban.

Szeptember elsejétől már csak a valós üzemi terhelést a korábbi eljárásnál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) károsanyag-kibocsátási teszten átesett új gépjármű modelleket lehet forgalomba helyezni az EU-ban.    A WLTP számos pontban eltér elődjétől, a kilencvenes évek elején bevezetett NEDC (New European Driving Cycle) mérési eljárástól. Egyrészt maga a procedúra is tíz perccel tovább tart és  a korábbinak több mint a dupláját, 23,25 kilométeres táv megtételét modellezi. A mérés során elért legnagyobb sebesség pedig 131 km/h 120 helyett.

Mivel az engedélyezés az új rendszerben már nem a jármű gyártójánál történik, hanem a feladat elvégzésére jogosult intézeteknél, az új járművek forgalomban helyezésénél késedelmek alakultak ki Európában, ugyanis a mérőállomások már hosszú időre előre le vannak foglalva.     Ráadásul a kereskedők az egyes újabb modellvariációk pontos áráról sem tudják előre tájékoztatni a vásárlókat, ugyanis minden egyes modell különböző felszerelésű, újabb és újabb variánsait ismételten méréseknek kell alávetni. A jármű fogyasztása alapján kalkulált adót az első forgalomba helyezéskor kell fizetni, annak pontos összegét pedig a fogyasztással szorosan korreláló szén-dioxid-kibocsátás alapján kalkulálják.

A Welt am Sonntag lap egy augusztus eleji beszámolója szerint a Volkswagennek például nagyjából 260 modellvariációt kell még levizsgáztatnia és engedélyeztetnie. A névadó Volkswagen márka esetében még csak 4 modellhez, az Audinál 7 modellhez szerezték meg az engedélyt. Így a VW áll a leggyengébben a német autógyártók közül – emelte ki a Welt am Sonntag, hozzátéve, hogy a BMW-nél és a Mercedesnél egyaránt száznál is több modellt vizsgáztattak le.

A lap beszámolója szerint a Volkswagennél az augusztus eleji állás szerint nagyjából 250 ezer új modell halmozódhatott fel, amelyeket nem tudnak értékesíteni, mert még nem szerezték meg a szeptembertől kötelező új típusengedélyt.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Bemutatkozott a Ford F-Max

Az Év Haszongépjárműve 2019 díj győztesét hazánkban és Szlovákiában...

Brabham BT62

Az autóversenyző-dinasztia szupersportkocsijának gyártását a legifjabb Brabham-fivér, David jelentette...

DS 3 Crossback

A PSA önálló prémium márkája, a DS teljesen megújul,...

Fiat 500X 1.0 T3 City Cross

Vadonatúj turbómotorokat is kapott a felfrissített nagy 500-as, elsőként...

Újdonságok a Pappas Auto-nál

Az osztrák központú autókereskedelmi vállalat idén több mint 20...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás