Bemutatók

2018. szeptember 3. hétfő, 09:15

Nyolcszor hat - Bemutató: Audi A6

Az A8 tudásának legjava mostantól az A6-osban is elérhető.

Fél évszázad alatt (1968 óta, 1994-ig Audi 100 néven) ez a nyolcadik generáció. A formai részletek és a nagyszilárdságú, mikroötvözött acélokból, és aluötvözetekből álló hibrid karosszéria méretei csak alig változtak: az új A6 ugyan minden irányban nőtt, de tengelytávja (2924 mm) és hossza (4939 mm) is csak 7-7, szélessége (1886 mm) 12, magassága (1457 mm) pedig 2 mm-rel több, mint volt. Elérhető az S line optikai csomag, alufelniből akár 21 colos is választható, felfüggesztésből pedig normál, adaptív csillapítású, sportos, vagy légrugós.

A technikai arzenál nagyon komoly, a fedélzeti rendszer már hagyományos – fizikai gombos – MMI nélkül, két nyomásérzékelős (rezgő visszajelzésre is képes) középkonzoli érintőképernyőről irányítható: felül 10,1, alatta 8,6 col a képátló, a vetített műszerek panelje 12,3 colos – a legtöbb funkció hangutasítással is működik. Az online kapcsolatra is képes A6 mindent tud, amire az Audi ma képes. A kulcsot helyettesítheti az okostelefon (Android), amiről akár a teljesen önálló, vezető nélküli parkolás is dirigálható. A City csomag a városi biztonságot növeli – többek között teljes körű (navigációs, kamerás, radaros) kereszteződés-felügyelettel -, a Tour csomag pedig olyan aktív, a navigáció adatai (útvonal, domborzati viszonyok) alapján döntéseket is hozó menetasszisztens, ami az autó biztonságos sávfelügyeletétől a gazdaságos vezetésig nyújt segítséget.

Minden A6-os könnyűhibrid: részben 48 V-os elektromos rendszerrel, a startstop feladatát is ellátó 16 LE-s, szíjhajtású villanymotor-generátorral és kisméretű lítiumionos akkuval. Motorfék nélkül is gurulhat 55 és 160 km/h között, és 21 km/h alatt menet közben is működik a startstop. A piaci bevezetés egy-egy közvetlen befecskendezéses, 3,0 l-es V6-os, turbós benzinessel és dízellel kezdődik, 55 TFSI (340 LE) és 50 TDI (286 LE) jelöléssel. Mindkettőhöz alap a quattro összkerékhajtás, de a benzinesé lamellás kuplungos, a dízelé pedig önzáró, torsen difis. Az automata váltók is eltérők, a TFSI-hez hétfokozatú, duplakuplungos S tronic robot, a TDI-hez nyolcas, bolygóműves Tiptronic jár, kézi egyáltalán nincs.

Az új Audi A6 már itthon van, de csak limuzin karosszériával rendelhető, az Avant kombira még várni kell.

KZ

 

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás