Bemutatók

2018. szeptember 3. hétfő, 09:15

Nyolcszor hat - Bemutató: Audi A6

Az A8 tudásának legjava mostantól az A6-osban is elérhető.

Fél évszázad alatt (1968 óta, 1994-ig Audi 100 néven) ez a nyolcadik generáció. A formai részletek és a nagyszilárdságú, mikroötvözött acélokból, és aluötvözetekből álló hibrid karosszéria méretei csak alig változtak: az új A6 ugyan minden irányban nőtt, de tengelytávja (2924 mm) és hossza (4939 mm) is csak 7-7, szélessége (1886 mm) 12, magassága (1457 mm) pedig 2 mm-rel több, mint volt. Elérhető az S line optikai csomag, alufelniből akár 21 colos is választható, felfüggesztésből pedig normál, adaptív csillapítású, sportos, vagy légrugós.

A technikai arzenál nagyon komoly, a fedélzeti rendszer már hagyományos – fizikai gombos – MMI nélkül, két nyomásérzékelős (rezgő visszajelzésre is képes) középkonzoli érintőképernyőről irányítható: felül 10,1, alatta 8,6 col a képátló, a vetített műszerek panelje 12,3 colos – a legtöbb funkció hangutasítással is működik. Az online kapcsolatra is képes A6 mindent tud, amire az Audi ma képes. A kulcsot helyettesítheti az okostelefon (Android), amiről akár a teljesen önálló, vezető nélküli parkolás is dirigálható. A City csomag a városi biztonságot növeli – többek között teljes körű (navigációs, kamerás, radaros) kereszteződés-felügyelettel -, a Tour csomag pedig olyan aktív, a navigáció adatai (útvonal, domborzati viszonyok) alapján döntéseket is hozó menetasszisztens, ami az autó biztonságos sávfelügyeletétől a gazdaságos vezetésig nyújt segítséget.

Minden A6-os könnyűhibrid: részben 48 V-os elektromos rendszerrel, a startstop feladatát is ellátó 16 LE-s, szíjhajtású villanymotor-generátorral és kisméretű lítiumionos akkuval. Motorfék nélkül is gurulhat 55 és 160 km/h között, és 21 km/h alatt menet közben is működik a startstop. A piaci bevezetés egy-egy közvetlen befecskendezéses, 3,0 l-es V6-os, turbós benzinessel és dízellel kezdődik, 55 TFSI (340 LE) és 50 TDI (286 LE) jelöléssel. Mindkettőhöz alap a quattro összkerékhajtás, de a benzinesé lamellás kuplungos, a dízelé pedig önzáró, torsen difis. Az automata váltók is eltérők, a TFSI-hez hétfokozatú, duplakuplungos S tronic robot, a TDI-hez nyolcas, bolygóműves Tiptronic jár, kézi egyáltalán nincs.

Az új Audi A6 már itthon van, de csak limuzin karosszériával rendelhető, az Avant kombira még várni kell.

KZ

 

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Három németországi gyárat állít át a VW elektromos autókra

Három németországi üzemét állítja át elektromos autók gyártására a...

Elektromos bérbicikli-hálózat nyílik Párizsban

A Párizs környéki Ile-de-France régió egy éven belül elindítja...

Eladási rekord a Seatnál

Értékesítési rekordot ért el az év első tíz hónapjában...

Tesztnapló: Range Rover Velar 3.0D V6 4WD First Edition

A britek luxus divatterepjáróját a legerősebb dízellel és légrugózással...

Bemutató: Honda CR-V

Jellegében változatlan a CR-V legújabb, már dízelmotor nélküli generációja.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás