Újautó

2018. augusztus 10. péntek, 13:49

Tuningbemutató: BMW M5 - Kettős szerep

Gombnyomásra finom utazóautó vagy kegyetlen szupersportkocsi is lehet az új M5.

Egy M csomagos 520i-hez képest csak második pillantásra tűnnek fel a nagyobb légbeömlők, az áramvonalas tükrök és hátul a dupla kipufogók. Sok az apró, fontos módosítás: a tengelytáv (2982 mm) 7, a hossz az új lökhárítókkal 29, a szélesség 35 mm-rel több, mint a normál 5-ösöké, a magasság 6-tal csökkent (méretek: 4965x1903x1473 mm). A nyomtávok sem egyeznek, az M5 elöl 2 centivel szélesebben (1526 mm), hátul viszont 3,5–lel keskenyebben (1595 mm) terpeszt. A méretnövekedés az utastér helykínálatát nem befolyásolja, a csomagtartó is maradt 530 l-es, de mások az alapáron bőrkárpitos ülések, a kormányra pedig két extra, piros gomb is került – ezekkel aktiválhatók az előre programozott M-es beállítások.

A tető szénszálas, a gépháztető alu, a vázszerkezettől kezdve az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul oldalanként ötkaros, csupa könnyűfém felfüggesztéseken át az alkatrészekig (féltengelyek, kardán, differenciálmű) mindent megerősítettek, és ki is könnyítettek – az elődhöz képest a hightech holmikkal telepakolt M5 saját tömege 20 kilóval csökkent, most szárazon 1855-öt nyom. A motor az ismerős duplaturbós 4,4 l-es, közvetlen befecskendezéses (350 bar), mindkét oldalon változó vezérlésű V8-as, a feltöltők a hengersorok között forognak. A teljesítmény 560-ról 600 LE-re (5600-6700/perc), a nyomaték 680-ról 750 Nm-re (1800-5600/perc) nőtt – az időközben bemutatott M5 Competition már 625 LE-nél jár – minimum 98 oktános benzint kell tankolni, a „spórolásban” azonban startstop segít. A tank 68 l-es, így még az elméleti, 10,5 l-es vegyes fogyasztással sem nagy a hatótáv. A robotváltót nyolcgangos, kormányról pöcögtethető bolygóműves automatára cserélték.

Az erő útra vitelét az M5 1984 óta íródó történetében most először segíti összkerékhajtás. A többtárcsás kuplunggal dolgozó osztómű a tengelyek között 0-100% arányban képes porciózni a nyomatékot, így az M5 szükség szerint akár fronthajtású is lehet! Mindezen tovább csavar a hátsó tengely aktív differenciálműve: oldalankénti irányított nyomatékelosztásra, és akár 100%-os zárásra is képes. Bár az autó viselkedésének hangolása már az alap 4WD konfigurációban is bevallottan hátsókerekes, létezik 2WD üzemmód, amikor csak hátul hajt az M5: ehhez nem elég a DSC menetstabilizáló lazább pórázt engedő MDM beállítása és az ezzel együtt járó M xDrive 4WD Sport hajtásmód, a védelmi rendszert is teljesen ki kell kapcsolni! A 4WD, 4WD Sport és 2WD hajtásmódok mellett a változó áttételű kormány rásegítése, a gázreakció, az adaptív lengéscsillapítás, és a váltó kapcsolási gyorsasága is három-három fokozatban állítható. A kedvenc paraméterek rámenthetők a kormány piros gombjaira. Komfortbeállításokkal az M5 kulturált, csendes, kilométerfaló utazóautó, a menüben még a kipufogók morgó hangja is megszüntethető. De ha elszabadul a pokol, a négyajtós a szupersportkocsik ligájában játszik. 100 km/h-ra 3,4, 200-ra 11,1 s alatt katapultál, a külön megvehető M Driver’s csomaggal 250 helyett 305 km/h a végsebessége, de még ez a tempó is limitált! Az elöl hatdugattyús M Sport fékek pluszpénzért összesen 23 kilóval könnyebb, nagyobb hatásfokú karbon-kerámia kompozit szettre cserélhetők.

Az új BMW M5 már itthon is rendelhető, alapár 35 490 000 forint.

KZ

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás