Újautó

2018. augusztus 10. péntek, 13:49

Tuningbemutató: BMW M5 - Kettős szerep

Gombnyomásra finom utazóautó vagy kegyetlen szupersportkocsi is lehet az új M5.

Egy M csomagos 520i-hez képest csak második pillantásra tűnnek fel a nagyobb légbeömlők, az áramvonalas tükrök és hátul a dupla kipufogók. Sok az apró, fontos módosítás: a tengelytáv (2982 mm) 7, a hossz az új lökhárítókkal 29, a szélesség 35 mm-rel több, mint a normál 5-ösöké, a magasság 6-tal csökkent (méretek: 4965x1903x1473 mm). A nyomtávok sem egyeznek, az M5 elöl 2 centivel szélesebben (1526 mm), hátul viszont 3,5–lel keskenyebben (1595 mm) terpeszt. A méretnövekedés az utastér helykínálatát nem befolyásolja, a csomagtartó is maradt 530 l-es, de mások az alapáron bőrkárpitos ülések, a kormányra pedig két extra, piros gomb is került – ezekkel aktiválhatók az előre programozott M-es beállítások.

A tető szénszálas, a gépháztető alu, a vázszerkezettől kezdve az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul oldalanként ötkaros, csupa könnyűfém felfüggesztéseken át az alkatrészekig (féltengelyek, kardán, differenciálmű) mindent megerősítettek, és ki is könnyítettek – az elődhöz képest a hightech holmikkal telepakolt M5 saját tömege 20 kilóval csökkent, most szárazon 1855-öt nyom. A motor az ismerős duplaturbós 4,4 l-es, közvetlen befecskendezéses (350 bar), mindkét oldalon változó vezérlésű V8-as, a feltöltők a hengersorok között forognak. A teljesítmény 560-ról 600 LE-re (5600-6700/perc), a nyomaték 680-ról 750 Nm-re (1800-5600/perc) nőtt – az időközben bemutatott M5 Competition már 625 LE-nél jár – minimum 98 oktános benzint kell tankolni, a „spórolásban” azonban startstop segít. A tank 68 l-es, így még az elméleti, 10,5 l-es vegyes fogyasztással sem nagy a hatótáv. A robotváltót nyolcgangos, kormányról pöcögtethető bolygóműves automatára cserélték.

Az erő útra vitelét az M5 1984 óta íródó történetében most először segíti összkerékhajtás. A többtárcsás kuplunggal dolgozó osztómű a tengelyek között 0-100% arányban képes porciózni a nyomatékot, így az M5 szükség szerint akár fronthajtású is lehet! Mindezen tovább csavar a hátsó tengely aktív differenciálműve: oldalankénti irányított nyomatékelosztásra, és akár 100%-os zárásra is képes. Bár az autó viselkedésének hangolása már az alap 4WD konfigurációban is bevallottan hátsókerekes, létezik 2WD üzemmód, amikor csak hátul hajt az M5: ehhez nem elég a DSC menetstabilizáló lazább pórázt engedő MDM beállítása és az ezzel együtt járó M xDrive 4WD Sport hajtásmód, a védelmi rendszert is teljesen ki kell kapcsolni! A 4WD, 4WD Sport és 2WD hajtásmódok mellett a változó áttételű kormány rásegítése, a gázreakció, az adaptív lengéscsillapítás, és a váltó kapcsolási gyorsasága is három-három fokozatban állítható. A kedvenc paraméterek rámenthetők a kormány piros gombjaira. Komfortbeállításokkal az M5 kulturált, csendes, kilométerfaló utazóautó, a menüben még a kipufogók morgó hangja is megszüntethető. De ha elszabadul a pokol, a négyajtós a szupersportkocsik ligájában játszik. 100 km/h-ra 3,4, 200-ra 11,1 s alatt katapultál, a külön megvehető M Driver’s csomaggal 250 helyett 305 km/h a végsebessége, de még ez a tempó is limitált! Az elöl hatdugattyús M Sport fékek pluszpénzért összesen 23 kilóval könnyebb, nagyobb hatásfokú karbon-kerámia kompozit szettre cserélhetők.

Az új BMW M5 már itthon is rendelhető, alapár 35 490 000 forint.

KZ

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megbüntették az Audit

A német hatóságok az Audit 800 millió eurós bírsággal...

Hatan

Az Autobest zsűrijének tagjai a Párizsi Autószalonon határoztak a...

Megjelent a novemberi Retro Mobil

Novemberi lapszámunkban régi pompájában mutatjuk be a múzeumi Tu-154-est,...

Többségi részesedést szerzett kínai vegyesvállalatában a BMW

A müncheni székhelyű BMW azt közölte, hogy 3,6 milliárd...

Leépítéssel riogat a Volkswagen

Tömeges leépítéssel fenyeget az autóiparban az új autók szén-dioxid-kibocsátásának...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás