Aktuális

2018. augusztus 9. csütörtök, 10:20

Volkswagen dízelbotrány Angliában - 1,2 millió autó

Anglia nem nyugszik bele a Volkswagen csoport szándékos levegőszennyezésébe. Többszörös nekifutás után, most a jelenlegi és a korábbi tulajdonosoknak is lehetőségük van a kompenzációra.

Ugyanazért a bűnért legalább ugyanannyit kell fizetnie a Volkswagen csoportnak Európában, mint amennyi az amerikai autóvásárlóknak járt az után, hogy kiderült, hogy a cég előre megfontolt szándékkal szennyezett. Röviden így lehet összefoglalni azt az álláspontot, amit az az angol pertársaság szervezői fogalmaztak meg. Ahogy felhívásuk mondja, az 1,2 millió Egyesült Királyságban eladott érintett autó egykori és mai tulajdonosainak teljes kártérítésre van joguk. A jogi eljárást felvállaló csoport arra buzdítja az érintetteket, hogy október 26-ig nyújtsák be kártérítési igényeiket a gyáróriással szemben (itt www.vwgroupaction.co.uk). A felhívás az Audi, a Skoda, a Seat és a Volkswagen 2009 és 2015 között gyártott autóit érinti, de még Euro6-os emissziós besorolású motorok is érintettek lehetnek. A részletes angol felsorolás szerint az Audi modellek között lehet A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 és Q5 is és mivel a Volkswagen, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, és a Porsche tulajdonosa is, néhány ezek közül is szerepelhet a szennyezők között. A jogi képviselet szerint a VW csoport a tulajdonosoknak, autónként akár 8500 fonttal (mintegy 3 millió forinttal) tartozik. A VW botrány az Egyesült Királyság eddigi legnagyobb csoportos pereskedése lehet, amit most egy három jogi cégből (Your Lawyers, Slater & Gordon és Leigh Day) alakult társaság vezet. A Your Lawyers véleménye szerint ez a küzdelem az Egyesült Államokban lezajlott pereskedéssel egyenrangú. Ott az igénylők 15 milliárd dolláros követelés kiegyenlítésben állapodtak meg.

A jogi cég álláspontja szerint ugyanis, emberi, környezetvédelmi és pénzügyi következményei is vannak annak, hogy a cég az Egyesült Királyságban eladott 1,2 millió autóban illegális eszközzel hamisította meg a környezetvédelmi jellemzőket. A jogászok nemcsak a kártérítési összeg miatt toborozzák ügyfeleiket, azt is fontosnak tartják, hogy egy ilyen jellegű disznóságot az óriáscég ne úszhasson meg, és, hogy még egyszer ne történhessen hasonló eset. A Your Lawyers vezetője ki is mondta: azért kell annyi jelentkezőt összegyűjtenünk, amennyit csak lehet, hogy a Volkswagenre minél nagyobb nyomást gyakoroljunk, hogy morálisan tegye rendbe ezt az ügyet, és kártérítse a jelenlegi és a korábbi tulajdonosokat.  És, hogy még nagyobb hangsúlyt adjon hozzáfűzte: mint jogász, amióta a botrány először kirobbant az életemet tettem fel a Volkswagennel szembeni küzdelemre, és esküszöm, hogy én és a cégem mindaddig harcolni fogunk ameddig csak kell, hogy igazságot szerezzünk az angol és walesi fogyasztóknak.

A dízelbotrány 2015 szeptemberében indult, miután felfedezték, hogy a Volkswagen illegális szoftverrel szerelte fel EA189 gyári kódú dízelmotorjait, amely normális üzemi körülmények között a kipufogógáz-tisztító rendszert kikapcsolva a nitrózusgáz kibocsátást akár az előírt kötelező értékek negyvenszeresére is emeli. A szennyező motorokkal felszerelt autókból több mint 8 millió darabot adtak el csak Európában. 2017-ben a Volkswagen az Egyesült Államokban bíróság előtt elismerte, hogy becsapta az USA törvényhozóit és vásárlóit az ottani előírások áthágásával, s ezért 21,6 milliárd eurónak megfelelő összeget fizetett büntetés, kompenzáció és költségtérítés címén. A VW azonban Európában ebből semmit sem ismert el, és folyamatosan ellenáll a követeléseknek, kibúvókat keresve kétes értékű hibajavításokat és nem anyagi megoldásokat kínálva.

Audi, Seat, Skoda, VW tulajdonosok figyelmébe!

Legyen pertársaság!

Az Autó szerkesztősége segíteni kívánja a levegőszennyezés csökkentésére és a pórul járt, hibás szállítást elszenvedett vagy egyébként érdekelt autósok megsegítésére szerveződő pertársaságot. A társaság elindítása érdekében szeretnénk az érdeklődést megszondázni.

A szervezők az eljárást 500 károsult jelentkezésével, 3000 forintos regisztrációs díjjal (amit pernyertesség esetén visszafizetnének) elindítanák. A társaság a fent leírt német modellt követné, az eljárás költségeit a kártérítésből befolyt teljes összeg meghatározott része fedezné.

Felhívásunk egyelőre kizárólag a hajlandóság felmérését szolgálja, és már csak a levegő tisztaságának védelme miatt is szeretnének, ha ezt a felhívást olvasóink is terjesztenék.

Kérjük, e-mailben ([email protected]) lépjenek kapcsolatba a szerkesztőséggel. Adataikat bizalmasan kezeljük, s amennyiben létrejön a pertársaság, a jelképes, 3000 forintos regisztrációs díjat – a kiküldött, megfelelő értesítésnek megfelelően – akkor kell befizetni. A további részletekről beszámolunk majd.

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megbüntették az Audit

A német hatóságok az Audit 800 millió eurós bírsággal...

Hatan

Az Autobest zsűrijének tagjai a Párizsi Autószalonon határoztak a...

Megjelent a novemberi Retro Mobil

Novemberi lapszámunkban régi pompájában mutatjuk be a múzeumi Tu-154-est,...

Többségi részesedést szerzett kínai vegyesvállalatában a BMW

A müncheni székhelyű BMW azt közölte, hogy 3,6 milliárd...

Leépítéssel riogat a Volkswagen

Tömeges leépítéssel fenyeget az autóiparban az új autók szén-dioxid-kibocsátásának...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás