Újautó

2018. július 30. hétfő, 11:39

Tesztnapló: Ford Ecosport 1.0 Ecoboost ST-Line - Késztermék

A benzinmotorok itt csak fronthajtással párosíthatók, ebből próbáltuk ki a legerősebbet.

A korábbi – indiai gyártású – Ecosport nem volt igazán kész: itt-ott silány anyagok és összeszerelési pontatlanságok is jellemezték. Az új, már Romániában készül, és minden szempontból jobb mint volt.

Karosszéria, utastér

A markánsabb, új orrtól nyolc centit nőtt a hossz (4096 mm) és kettőt a magasság (1653 mm) is nyúlt, a tengelytáv (2519 mm) és a szélesség (1765 mm) nem változott. Könnyű beszállni, de hátul figyelni kell a fejre. A deréktámaszos vezetőülés tág határok között állítható, az ülőlap hossza átlagos (500 mm), az oldaltartás lehetne határozottabb. A tükrök jó helyen vannak (az ajtólemezeken), de a kilátás minden irányban körülményes; az A- és C-oszlopok kisablakai nem sokat segítenek. Alapból csak tolatóradart jár az ST-Line-nal, a kamera feláras (85 000 Ft). A műszerfal, a középen ágaskodó érintőképernyővel a Fiestáéhoz hasonlít, a SYNC 3 nevű infotainment rendszere magyarul nem tud, ellenben a szoftvere gyors, a menüje pedig egyszerű. A légkondinak és az audio legfontosabb vezérlőinek külön gombok járnak, ez jó, és a fedélzeti számítógép kezelése is egyszerűbb, mint a nagyobb Fordokban. Az előző Ecosporthoz képest sokat javult az összeszerelési, és az anyagminőség, menet közben semmi nem zörög, a kesztyűtartó picit elálló fedelén kívül pontatlan illesztést sem találtunk. Kacattartóból lehetne több is, az ajtózsebek kialakítása sem szerencsés. Hátul 5 centivel keskenyebb az utastér (1300 mm), mint elöl, 185 centis termettel így is elég a hely, a fejteret a plafon kialakításával próbálták kicsit megnövelni. Az 500 mm hosszú lapú pad közepén sincs púp, és a padlómerevítő sem magas – rövid utazást akár három, vékony felnőtt is vállalhat. Középen nincs kartámasz, az apró holmik kenguruzsebekbe szórhatók. Szerencsétlen ötlet az oldalra nyíló csomagtérajtó: legalább 1,1 m szabad hely kell az autó mögött a teljes kinyitásához, balról pedig egyáltalán nem lehet pakolni az ajtó miatt. A hátsó támla 60:40 arányban dönthető, a rakodóperem a SUV-ok között nem magas (660 mm).

Motor, erőátvitel

Az 1,0 l-es, közvetlen befecskendezéses, turbós, változó vezérlésű, (többszörös Év Motorja díjas) benzinesek legizmosabbja 140 LE-s. A háromhengerességre csak a magas fordulaton hallható jellegzetes hang utal, kellemetlen rezonancia nincs. A startstop gyors, a gázreakció nagyon élénk: már 1600-tól, minimális turbólyukkal megindul az autó, a 180 Nm-es csúcsnyomaték 1500-5000/perc (!) között végig megvan. A hajtás csak az első kerekeké, a hatfokozatú kézi váltóval – amelynek karja a korábban tapasztalt lötyögés nélkül mozog – nem kell sokat dolgozni; hatodikban 90 km/h-nál 2100/perc a fordulatszám, itt a gázra lépve, visszakapcsolás nélkül is jól gyorsul a Ford. Városban 8,0-8,5 l/100 km közötti a fogyasztás, tesztátlagnak 6,3 l/100 km-t mértünk.

Vezetés, menettulajdonságok

A futómű az elődhöz hasonlóan elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros, de ezzel vége is a rokonságnak. Az átdolgozott konstrukcióval kihasználható a motorteljesítmény: a magas karosszéria ívmenetben billeg ugyan, de az Ecosport mindig stabilan, határhelyzetben alulkormányzottan fordul, jól tolerálja a hirtelen terhelésváltásokat, hátulja csak durva hibánál mozdul be. Bár a felfüggesztés összességében kissé kemény, a kátyúkezelésben pedig nem segítenek az alapból is 17 colos felnikre húzott, alacsony oldalfalú /50-es gumik, a rugózás és a csillapítás összhangja sokkal jobb, mint volt; a nagyobb úthibák felütései zavaróak, de megszűnt az utólagos elpattogás. A 2,7 fordulatos, villanyszervós kormány nem közvetlen, de pontos, ad némi visszajelzést is és jó az egyenesbe visszatérési hajlama. A városban lubickoló Ecosport autópályán sem jön zavarba, mert ezzel az erőforrással kellően dinamikus, és menetzajai sem tolakodók. A hatodikban 130-nál 3100/perccel forgó motor még éppen nem hangos, a gördülés és a szélzaj is elviselhető. A fékek elöl hűtött tárcsákkal, hátul dobokkal lassítanak, erejük lineárisan adagolható.

Felszereltség

A sportos köntösbe bújtatott, és a normál modellekénél keményebb rugókkal és lengéscsillapítókkal szerelt ST-Line a kínálat plafonja. A fontosabb tételek közül alapáron kapunk ködfényszórókat, fűthető visszapillantókat, komfortbejutást, négy automata villanyablakot, fény- és esőszenzort, egyzónás automata légkondit, fedélzeti számítógépet, bőrbevonatú okoskormányt, bőr/szövet kárpitozást, infotainment rendszert (alapból 6,5 colos érintőképernyővel), hat hangszórós audiót (rádió, 2 db USB), Bluetooth-kihangosítót és 17 colos alufelniket is.

Összegzés

Korábbinál színvonalasabb kidolgozásával az Ecosport igazából csak most került fel a mini crossoverek térképére. A 140 LE-s motor remekül passzol hozzá, de csak a drágább változatok kiváltsága, az ST-Line ezzel már 6,8 millió forintba kerül. A felszereltség tartalmas, de nem hiánytalan.

KZ

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megbüntették az Audit

A német hatóságok az Audit 800 millió eurós bírsággal...

Hatan

Az Autobest zsűrijének tagjai a Párizsi Autószalonon határoztak a...

Megjelent a novemberi Retro Mobil

Novemberi lapszámunkban régi pompájában mutatjuk be a múzeumi Tu-154-est,...

Többségi részesedést szerzett kínai vegyesvállalatában a BMW

A müncheni székhelyű BMW azt közölte, hogy 3,6 milliárd...

Leépítéssel riogat a Volkswagen

Tömeges leépítéssel fenyeget az autóiparban az új autók szén-dioxid-kibocsátásának...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás