Újautó

2018. július 30. hétfő, 11:39

Tesztnapló: Ford Ecosport 1.0 Ecoboost ST-Line - Késztermék

A benzinmotorok itt csak fronthajtással párosíthatók, ebből próbáltuk ki a legerősebbet.

A korábbi – indiai gyártású – Ecosport nem volt igazán kész: itt-ott silány anyagok és összeszerelési pontatlanságok is jellemezték. Az új, már Romániában készül, és minden szempontból jobb mint volt.

Karosszéria, utastér

A markánsabb, új orrtól nyolc centit nőtt a hossz (4096 mm) és kettőt a magasság (1653 mm) is nyúlt, a tengelytáv (2519 mm) és a szélesség (1765 mm) nem változott. Könnyű beszállni, de hátul figyelni kell a fejre. A deréktámaszos vezetőülés tág határok között állítható, az ülőlap hossza átlagos (500 mm), az oldaltartás lehetne határozottabb. A tükrök jó helyen vannak (az ajtólemezeken), de a kilátás minden irányban körülményes; az A- és C-oszlopok kisablakai nem sokat segítenek. Alapból csak tolatóradart jár az ST-Line-nal, a kamera feláras (85 000 Ft). A műszerfal, a középen ágaskodó érintőképernyővel a Fiestáéhoz hasonlít, a SYNC 3 nevű infotainment rendszere magyarul nem tud, ellenben a szoftvere gyors, a menüje pedig egyszerű. A légkondinak és az audio legfontosabb vezérlőinek külön gombok járnak, ez jó, és a fedélzeti számítógép kezelése is egyszerűbb, mint a nagyobb Fordokban. Az előző Ecosporthoz képest sokat javult az összeszerelési, és az anyagminőség, menet közben semmi nem zörög, a kesztyűtartó picit elálló fedelén kívül pontatlan illesztést sem találtunk. Kacattartóból lehetne több is, az ajtózsebek kialakítása sem szerencsés. Hátul 5 centivel keskenyebb az utastér (1300 mm), mint elöl, 185 centis termettel így is elég a hely, a fejteret a plafon kialakításával próbálták kicsit megnövelni. Az 500 mm hosszú lapú pad közepén sincs púp, és a padlómerevítő sem magas – rövid utazást akár három, vékony felnőtt is vállalhat. Középen nincs kartámasz, az apró holmik kenguruzsebekbe szórhatók. Szerencsétlen ötlet az oldalra nyíló csomagtérajtó: legalább 1,1 m szabad hely kell az autó mögött a teljes kinyitásához, balról pedig egyáltalán nem lehet pakolni az ajtó miatt. A hátsó támla 60:40 arányban dönthető, a rakodóperem a SUV-ok között nem magas (660 mm).

Motor, erőátvitel

Az 1,0 l-es, közvetlen befecskendezéses, turbós, változó vezérlésű, (többszörös Év Motorja díjas) benzinesek legizmosabbja 140 LE-s. A háromhengerességre csak a magas fordulaton hallható jellegzetes hang utal, kellemetlen rezonancia nincs. A startstop gyors, a gázreakció nagyon élénk: már 1600-tól, minimális turbólyukkal megindul az autó, a 180 Nm-es csúcsnyomaték 1500-5000/perc (!) között végig megvan. A hajtás csak az első kerekeké, a hatfokozatú kézi váltóval – amelynek karja a korábban tapasztalt lötyögés nélkül mozog – nem kell sokat dolgozni; hatodikban 90 km/h-nál 2100/perc a fordulatszám, itt a gázra lépve, visszakapcsolás nélkül is jól gyorsul a Ford. Városban 8,0-8,5 l/100 km közötti a fogyasztás, tesztátlagnak 6,3 l/100 km-t mértünk.

Vezetés, menettulajdonságok

A futómű az elődhöz hasonlóan elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros, de ezzel vége is a rokonságnak. Az átdolgozott konstrukcióval kihasználható a motorteljesítmény: a magas karosszéria ívmenetben billeg ugyan, de az Ecosport mindig stabilan, határhelyzetben alulkormányzottan fordul, jól tolerálja a hirtelen terhelésváltásokat, hátulja csak durva hibánál mozdul be. Bár a felfüggesztés összességében kissé kemény, a kátyúkezelésben pedig nem segítenek az alapból is 17 colos felnikre húzott, alacsony oldalfalú /50-es gumik, a rugózás és a csillapítás összhangja sokkal jobb, mint volt; a nagyobb úthibák felütései zavaróak, de megszűnt az utólagos elpattogás. A 2,7 fordulatos, villanyszervós kormány nem közvetlen, de pontos, ad némi visszajelzést is és jó az egyenesbe visszatérési hajlama. A városban lubickoló Ecosport autópályán sem jön zavarba, mert ezzel az erőforrással kellően dinamikus, és menetzajai sem tolakodók. A hatodikban 130-nál 3100/perccel forgó motor még éppen nem hangos, a gördülés és a szélzaj is elviselhető. A fékek elöl hűtött tárcsákkal, hátul dobokkal lassítanak, erejük lineárisan adagolható.

Felszereltség

A sportos köntösbe bújtatott, és a normál modellekénél keményebb rugókkal és lengéscsillapítókkal szerelt ST-Line a kínálat plafonja. A fontosabb tételek közül alapáron kapunk ködfényszórókat, fűthető visszapillantókat, komfortbejutást, négy automata villanyablakot, fény- és esőszenzort, egyzónás automata légkondit, fedélzeti számítógépet, bőrbevonatú okoskormányt, bőr/szövet kárpitozást, infotainment rendszert (alapból 6,5 colos érintőképernyővel), hat hangszórós audiót (rádió, 2 db USB), Bluetooth-kihangosítót és 17 colos alufelniket is.

Összegzés

Korábbinál színvonalasabb kidolgozásával az Ecosport igazából csak most került fel a mini crossoverek térképére. A 140 LE-s motor remekül passzol hozzá, de csak a drágább változatok kiváltsága, az ST-Line ezzel már 6,8 millió forintba kerül. A felszereltség tartalmas, de nem hiánytalan.

KZ

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás