Újautó

2018. július 26. csütörtök, 12:35

Önarcgép - Tesztnapló: BMW X2 xDrive25d M Sport X

Újracsomagolt X1-es. A legerősebb dízellel, automata váltóval és összkerékhajtással próbáltuk.

A Minivel közös, UKL jelű padlón ülő X2 papíron az X1 kupéja, de inkább tűnik felhizlalt 1-esnek. Csak három- és négyhengeres motorokkal jön, a 25d-hez alap az összkerékhajtás és az automataváltó is.

Karosszéria, utastér

A koccanásvédelem csak álca, a szürke betétek fényezettek, könnyen sérülnek; a lemezmunka hibátlan, a karosszériaelemek résezése szűk. Az ajtók szélesre tárhatók és könnyen csukódnak, de a beszállás csak elöl kényelmes, hátul korlátoz az alacsony tető. A fűthető, elektromosan – az oldaltámasznál külön légpárnákkal – állítható, deréktámaszos, memóriás sportülés lapja a talajtól 560-610 mm-re van, a testesebbek a helyet szűknek találhatják. A kormányoszlop és az ülés is széles tartományban állítható, a széles középkonzol alkattól függően nyomhatja a lábat. A bútorzat az X1-esé, az anyagminőség és az összeszerelés általánosan jó. A kétórás műszerfal analóg, az iDrive egyszerűen kezelhető, az infotainment érintőképernyője kellően magasan van. A fontos adatokat színes head-up display vetíti a szélvédőre, kerete napsütésben zavaróan tükröződik. Kacattartó van bőven, az ajtózsebek elnyelik az egyliteres duci palackokat is, de a kesztyűtartó lehetne nagyobb. Hátul ugyanolyan széles az X2, mint elöl (1460 mm-t mértünk), a lábaknak is jut hely (kellemetlen, ha a térdek a kemény műanyaggal burkolt első támláknak nyomódnak), de a plafon 185 centis testmagassággal már nagyon közeli. Az ülőlap rövid (430 mm), nem támasztja alá rendesen a combokat, viszont a padot nem két személyre formázták, és a padlómerevítő púpja sem tolakodóan magas, így rövidtávon hárman is elférnek. Tágasak az ajtózsebek, a 470-1355 l-es (az X1-esénél kisebb) csomagtartó a hátsó ülések tologatásával nem variálható, rakodópereme magas (770 mm).

Motor, erőátvitel

A startstopos, 231 LE-s turbódízel, hidegen – főleg kívülről – kerregősen szól. A gázreakció 1500/perctől élénk, a maximális nyomaték széles sávban megvan (450 Nm, 1500-3000/perc). A váltó nyolcfokozatú bolygóműves automata – ZF-gyártmány, de hamarosan lecserélik a 20d-hez is kapható japán Aisin-ra -, Sport üzemmódban kifejezetten gyors, Eco-ban pedig képes „lekapcsolódni” a motorról és hagyja lendületből, motorfék nélkül gurulni az autót. A hajtás alapból az első kerekeké, a lamellás kuplungos összkerék automatikusan küld hátra nyomatékot. Vegyes fogyasztásnak 6,8 l/100 km-t írt a fedélzeti számítógép, tankolásos mérésünk szerint 7,1 l fogyott.

Vezetés, menettulajdonságok

Dinamikájával a legtöbb sportos kompaktot is lenyomja a legerősebb dízel X2 (0-100 km/h: 6,7 s), és 237 km/h-s végsebessége is tekintélyes. Nyolcadikban 130-nál 2000/perc a fordulatszám, itt a gázra lépve szinte azonnali gyorsítás a válasz. Elöl McPherson, hátul multilink az aluötvözetekkel könnyített felfüggesztés, a rugózás és a csillapítás is kemény, a zötyögést fokozzák a 19 colos kerekek, cserébe az ívmeneti tulajdonságok jobbak az átlagnál. A nem éppen pehelysúlyú (üresen 1660 kilós) X2 bolondbiztosan kanyarodik, remekül tapad, nem billeg; a 2,7 fordulatos, elektromechanikus szervokormánnyal célpontosan, hajtási befolyások nélkül, de nem túl közvetlenül irányítható. Az M Sport X kivitel minden keréknél hűtött tárcsákkal lassít, az erő adagolhatósága mintaszerű, de többszöri vészfékezés után éreztünk némi „nyúlósságot”. Autópályán a motor hangja nem zavaró, de jelen van, ugyanígy a szél és a gördülés is.

Felszereltség

Az újonnan bevezetett M Sport X a sportos és offroad keveréke; a csomagban a külső-belső látványkellékeken (szürke betétek, 19 colos alufelnik, Alcantara kárpit) kívül M Sport kormány, LED-es fő- és ködfényszórók, elektromos mozgatású csomagtérajtó, automata légkondi, féladaptív (lejtőn fékezni képes) tempomat és tolatóradar van. Az extrák nem olcsók, a 15,2 milliós alapár könnyen feltornázható 18-20 millió környékére.

Összegzés

Négy személynek elegendő, de nem variálható belső, erős motor. A vezethetőség jó, de a kényelemre vágyók felejtsék el az M sportcsomagot. Az alapár magas, az extrák drágák.

KZ

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás