Újautó

2018. július 26. csütörtök, 12:35

Önarcgép - Tesztnapló: BMW X2 xDrive25d M Sport X

Újracsomagolt X1-es. A legerősebb dízellel, automata váltóval és összkerékhajtással próbáltuk.

A Minivel közös, UKL jelű padlón ülő X2 papíron az X1 kupéja, de inkább tűnik felhizlalt 1-esnek. Csak három- és négyhengeres motorokkal jön, a 25d-hez alap az összkerékhajtás és az automataváltó is.

Karosszéria, utastér

A koccanásvédelem csak álca, a szürke betétek fényezettek, könnyen sérülnek; a lemezmunka hibátlan, a karosszériaelemek résezése szűk. Az ajtók szélesre tárhatók és könnyen csukódnak, de a beszállás csak elöl kényelmes, hátul korlátoz az alacsony tető. A fűthető, elektromosan – az oldaltámasznál külön légpárnákkal – állítható, deréktámaszos, memóriás sportülés lapja a talajtól 560-610 mm-re van, a testesebbek a helyet szűknek találhatják. A kormányoszlop és az ülés is széles tartományban állítható, a széles középkonzol alkattól függően nyomhatja a lábat. A bútorzat az X1-esé, az anyagminőség és az összeszerelés általánosan jó. A kétórás műszerfal analóg, az iDrive egyszerűen kezelhető, az infotainment érintőképernyője kellően magasan van. A fontos adatokat színes head-up display vetíti a szélvédőre, kerete napsütésben zavaróan tükröződik. Kacattartó van bőven, az ajtózsebek elnyelik az egyliteres duci palackokat is, de a kesztyűtartó lehetne nagyobb. Hátul ugyanolyan széles az X2, mint elöl (1460 mm-t mértünk), a lábaknak is jut hely (kellemetlen, ha a térdek a kemény műanyaggal burkolt első támláknak nyomódnak), de a plafon 185 centis testmagassággal már nagyon közeli. Az ülőlap rövid (430 mm), nem támasztja alá rendesen a combokat, viszont a padot nem két személyre formázták, és a padlómerevítő púpja sem tolakodóan magas, így rövidtávon hárman is elférnek. Tágasak az ajtózsebek, a 470-1355 l-es (az X1-esénél kisebb) csomagtartó a hátsó ülések tologatásával nem variálható, rakodópereme magas (770 mm).

Motor, erőátvitel

A startstopos, 231 LE-s turbódízel, hidegen – főleg kívülről – kerregősen szól. A gázreakció 1500/perctől élénk, a maximális nyomaték széles sávban megvan (450 Nm, 1500-3000/perc). A váltó nyolcfokozatú bolygóműves automata – ZF-gyártmány, de hamarosan lecserélik a 20d-hez is kapható japán Aisin-ra -, Sport üzemmódban kifejezetten gyors, Eco-ban pedig képes „lekapcsolódni” a motorról és hagyja lendületből, motorfék nélkül gurulni az autót. A hajtás alapból az első kerekeké, a lamellás kuplungos összkerék automatikusan küld hátra nyomatékot. Vegyes fogyasztásnak 6,8 l/100 km-t írt a fedélzeti számítógép, tankolásos mérésünk szerint 7,1 l fogyott.

Vezetés, menettulajdonságok

Dinamikájával a legtöbb sportos kompaktot is lenyomja a legerősebb dízel X2 (0-100 km/h: 6,7 s), és 237 km/h-s végsebessége is tekintélyes. Nyolcadikban 130-nál 2000/perc a fordulatszám, itt a gázra lépve szinte azonnali gyorsítás a válasz. Elöl McPherson, hátul multilink az aluötvözetekkel könnyített felfüggesztés, a rugózás és a csillapítás is kemény, a zötyögést fokozzák a 19 colos kerekek, cserébe az ívmeneti tulajdonságok jobbak az átlagnál. A nem éppen pehelysúlyú (üresen 1660 kilós) X2 bolondbiztosan kanyarodik, remekül tapad, nem billeg; a 2,7 fordulatos, elektromechanikus szervokormánnyal célpontosan, hajtási befolyások nélkül, de nem túl közvetlenül irányítható. Az M Sport X kivitel minden keréknél hűtött tárcsákkal lassít, az erő adagolhatósága mintaszerű, de többszöri vészfékezés után éreztünk némi „nyúlósságot”. Autópályán a motor hangja nem zavaró, de jelen van, ugyanígy a szél és a gördülés is.

Felszereltség

Az újonnan bevezetett M Sport X a sportos és offroad keveréke; a csomagban a külső-belső látványkellékeken (szürke betétek, 19 colos alufelnik, Alcantara kárpit) kívül M Sport kormány, LED-es fő- és ködfényszórók, elektromos mozgatású csomagtérajtó, automata légkondi, féladaptív (lejtőn fékezni képes) tempomat és tolatóradar van. Az extrák nem olcsók, a 15,2 milliós alapár könnyen feltornázható 18-20 millió környékére.

Összegzés

Négy személynek elegendő, de nem variálható belső, erős motor. A vezethetőség jó, de a kényelemre vágyók felejtsék el az M sportcsomagot. Az alapár magas, az extrák drágák.

KZ

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Újra nyereséges az Opel

Az új tulajdonos, a francia PSA Group autóipari konszern...

Megújult az Audi Q3

Az új Audi Q3 családi szabadidő-autó második generációja az...

Ötcsillagos az új Focus

A Focusban kifinomult megoldások segítenek a balesetek megelőzésében, vagy...

Íme, az új Porsche Macan

Sanghajban leplezte le a Porsche a megújult Macant. A...

Tuningbemutató: BMW M5

Gombnyomásra finom utazóautó vagy kegyetlen szupersportkocsi is lehet az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás