Bemutatók

2018. július 5. csütörtök, 11:00

Átjáró - Bemutató: Volkswagen Touareg

A Touareg a Volkswagen tudásának gyűjteményes kiadása.

A dizájn – a gazdagon krómozott orral – az Arteon vonalát viszi, a padló az Audi, a Bentley és a Porsche nagy SUV-jaival közös MLB, ahol a középső L a hosszmotorra utal. Az új Touareg nagyobb, mint volt: hossza (4878 mm) 77, szélessége (1984 mm) 44, tengelytávja (2904 mm) pedig 11 mm-rel több, csak a magasság (kiviteltől függően 1702-1717 mm) csökkent 7-tel. Az elődhöz képest a tömegcsökkenés átlagosan 106 kg, ez főleg a 48%-ban alumíniumból, 52%-ban nagy szakítószilárdságú, mikroötvözött acélokból összeállított karosszéria érdeme. Az utastér minden irányban tágasabb, a hátsó üléssor 16 centin, síneken tologatható, a csomagtartó alapból is 810 l-es (az elődé 697 l volt). A Touaregben debütál a hőkamerás Nightvision éjjellátó, van továbbá városban 60 km/h-ig szinte önvezető tempomat (lassít, gyorsít, fékez, kormányoz), teljesen automata parkolás, tréler-asszisztens és első-hátsó keresztirányú (vészfékezős) forgalomfigyelő is.

Az Innovision csomag része a vezető előtti 12,0 colos vetített TFT panel, és a középkonzol Full HD (1920×720 pixel) felbontású, 15,0 colos (!) érintőképernyője. A beállítások (műszerek grafikái, hangulatvilágítás, üléspozíciók, komfortprogramok, navigációs adatok, stb.) egyéni profilokhoz rendelhetők, sok funkció hanggal is vezérelhető. Az állandó online kapcsolattal a vezető mindig a legfrissebb információkhoz juthat. A műszaki tartalom is komoly, itt újdonság az összkerék-kormányzás és a kanyarban a karosszériabillenéseket csökkentő, elektromechanikus működésű aktív stabilizátor. A felfüggesztés minden keréknél független (elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink), a rugózás alapból acél, de pluszpénzért szintszabályozós adaptív légrugózás is van – ennél a hasmagasság eleve bő két centivel nagyobb, de akár héttel is megemelhető, rakodásnál pedig leengedhető az autó hátulja. Az európai motorválaszték a dízelekre épül, a 367 LE rendszerteljesítményű, konnektorból is tölthető hibrid egyelőre a kínai piac privilégiuma. A jól ismert közös csöves, közvetlen befecskendezéses 3.0 V6 TDI belépőverziója 231 LE-s (500 Nm), de van feljebb: ugyanez a motor 286 LE-s (600 Nm) kiadásban (egyelőre csak ennek a részletes műszaki adatai publikusak), illetve a piacfüggően választható 4.0 V8 TDI, 421 LE-vel (900 Nm) is. Benzinesből csak a 3.0 V6 TSI (340 LE) lesz elérhető. Minden motorhoz alap a nyolcfokozatú, bolygóműves automataváltó és a lamellás kuplungos 4Motion összkerékhajtás, utóbbihoz felárért zárható központi differenciálművet is ad majd a VW. A menetszabályozóval öt közúti és három terep üzemmód választható.

A komfortszint háromlépcsős (Atmosphere, Elegance, R-Line), az alapfelszereltség gazdag: a LED fényszóró, a komfortbejutás, a kétzónás automata légkondi, az okoskormány, az elektromosan állítható és fűthető első ülés, a bőrkárpit, a navigáció (9,2 colos, érintőképernyővel), az eső- és fényszenzor, az első-hátsó parkolóradar, az adaptív tempomat, a sávtartó és a 18 colos alufelnikészlet is benne van. Az új Volkswagen Touareg már megérkezett hozzánk is.

KZ

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás