Bemutatók

2018. június 28. csütörtök, 09:06

Új Ssangyong Rexton és Isuzu D-Max próbaút - Ügyes páros

Hangulatos tesztnapot tartott június 21-én a Wallis Automotive Europe és a Fábián Kft. Az eseményen ki lehetett próbálni két újdonságot, a Ssangyong Rexton G4 terepjárót és a megújult Isuzu D-Max pick-upot. Nem csak közúton bizonyíthattak, de egy kőkemény off road pályán is megmutathatták képességeiket.

A Ssangyong teljesen friss fejlesztésű modellje 4850 mm hosszú, üresen 2105 kilót nyom, nincs sok konkurense, hiszen ma már ritka az alvázas, klasszikus terepjáró, elvileg a Toyota Land Cruiserrel és a Mercedes G-osztállyal versenyez. Igaz, árban nem egy ligában játszanak, a két nagy hírű ellenfél birtoklásáért jóval vastagabb pénztárcára lesz szükségünk. Viszont a Rexton G4-est egyáltalán nem érezzük „szegény rokonnak”. Szépek a lemezillesztések, puhán, mély puffanással záródnak az ajtók. Az utastérben jó színvonalú kivitelezés steppelt és hagyományos, kétszínű bőr, gusztusos műszerfali betétek és szolidan adagolt lakkfekete díszítőelemek fogadják az utasokat. Műszerfalát könnyű áttekinteni, érintőképernyős fedélzeti rendszere nincs túlbonyolítva. Elöl minden irányban tágas a tér, a két utas messze ül egymástól (majd 2 méter széles az autó). Deréktámasz Az első ülések oldaltartása kellően határozott, jó bennük utazni akár hosszabb távokat is. A második sorban hárman is elférnek egymás mellett, minimálisan dudorodik ki a középős padlómerevítés. A támlák dőlésszöge egyébként állítható, és maguk az ülések síkba dönthetők, de ha úgy akarjuk, a ledöntött támlájú ülésrészek előrehajthatók az első támlákhoz. Rakodóhelyből nincs hiány, kellően nagy ajtózsebek, pohártartók, kisebb-nagyobb kacattartók szolgálják ki az utasokat. Ötödik ajtaja ebben a kivitelben elektromotorral emelkedik fel, az alapból is 1 köbméteres raktér kárpitozása sem igénytelen.

A 2,2 l-es dízelmotor alapjáraton is halk, rezonanciát is csak leheletnyit érzékelünk a volánon, menet közben is alig hallat magáról. Hétgangos, téli üzemmódot is kínáló (a váltókart „pötyögtetve” kézzel is kapcsolható) automatája finoman, megfelelő reakcióidőkkel kapcsol fel, s vissza, nincs zavaró rántás vagy megtorpanás, és lejtőn lefelé guruláskor szépen visszagangol, hogy legyen motorfékünk. A végáttétel elég hosszú, 100 km/óránál 1600-, 130-nál 2100/perc a fordulat hetedikben. A vegyes üzemben mért átlagfogyasztás 11,1 l/100 km-re jött ki, ez nem túlzó egy ekkora autótól.

Egyenesfutása hibátlan, a szél surrogása miatt sem nagyon panaszkodhatunk, csak 120 km/óra felett kezd felerősödni.

A gördülései zaj szintén visszafogott, a 20 colos gumik sem surrognak erősen. Tempomatja nem távolságtartós, de jelez egy vészjelzés, ha túl közel értünk az előttünk haladóhoz. A klasszikus alvázas jegyek ugyan megvannak, azaz úthibán áthaladáskor megremeg az egész kasztni, de nagyon visszafogottan. Rugózása komfortos, tempós kanyarban viszonylag erős az oldaldőlés és az orrtolás, és a feneke is megindulna, ha az ESP nem szólna közbe. 3,25-fordulatos, hidraulikus szervós volánja nem ad túl sok visszajelzést, de szerethető szerkezet, és illik az autó karakteréhez. Terepen jól jön a hosszú rugóút és a hátsó, 10 lengőkaros multi-link független felfüggesztés (ami csak az automataváltós kiváltsága, a hatos kézváltóhoz ötlengőkaros merevtengelyes rendszer jár), a masszív Rextonról nehezen tudjuk elképzelni, hogy valahol elakadna annak ellenére, hogy mechanikus diffizárat nem adnak hozzá.

Az Isuzu D-Max egyik különlegessége a vontatmány stabilizátor, amely megakadályozza, hogy az autó után kötött utánfutó veszélyes lengésekbe kezdjen. A 2018-as modellévben némileg felfrissítették az utasteret, ahol egyébként mindkét sorban jól el lehet férni, a hátsó ülőlapokat felhajthatjuk a támlákhoz, így a kabinban is szállíthatunk kisebb cuccokat. A vezető könnyen kiismeri magát a pulton, a klíma is jól kezelhető, az érintőképernyős fedélzeti rendszer sem bonyolult. Menet közben minden műanyag csendben utazik, az összeszerelési minőség jó. A plató mérete átlagos (1552 x 1530 mm), a D-Max teherbírása több mint 1 tonna.

Az új, 1,9 literes négyhengeres, fogaskerék vezérlésű erőforrás adalékok nélkül tudja az Euro6-os normát, ez dicséretes tulajdonság. Szépen, egyenletesen jár alapjáraton. A hatfokozatú automataváltó is új, nagyon tetszett, hogy lejtőn lefelé menet szépen visszakapcsolgat, nem engedi le alapjáratra a fordulatot, mint a legtöbb hasonszőrű pick up automatája. A kapcsolások elég finomak, bár elinduláskor hajlamos késlekedni és kissé hirtelen engedi rá a kerekekre az erőt. Forgókapcsolóval választhatunk a kétkerék-, a négykerék- vagy a felezős négykerékhajtás között; jók a terepszögek, ügyesen helytáll a mélyen barázdált és laza talajú utakon is. A terepjárásban lejtmenetvezérlő is segít.

Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul merev tengelyes futóműve halkan dolgozik, kátyúkezelése nem rossz. Volánja jól szervózott, a kormány nem ad túl sok visszajelzést, az áttételezés pick-uposan nagy, közel négyet fordul a volán a két végállás között. A 9,8 l/100 km-es fogyasztás nem túlzó. A megújult D-Max továbbra is az egyik legjobb ajánlat a munkagépek piacán és most bizalomnövelő 7 év vagy 160 ezer km garanciát is adnak hozzá.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Három németországi gyárat állít át a VW elektromos autókra

Három németországi üzemét állítja át elektromos autók gyártására a...

Elektromos bérbicikli-hálózat nyílik Párizsban

A Párizs környéki Ile-de-France régió egy éven belül elindítja...

Eladási rekord a Seatnál

Értékesítési rekordot ért el az év első tíz hónapjában...

Tesztnapló: Range Rover Velar 3.0D V6 4WD First Edition

A britek luxus divatterepjáróját a legerősebb dízellel és légrugózással...

Bemutató: Honda CR-V

Jellegében változatlan a CR-V legújabb, már dízelmotor nélküli generációja.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás