Újautó

2018. június 27. szerda, 08:09

Tartósteszt: Citroën C3 Aircross 1.2 Puretech Feel - Távolabb

Hosszú távú tesztre fogtuk az Autobest idei fődíjasát – Európa legjobb vételét – alapmotorral és közepes felszereltséggel. Már túl vagyunk 4000 km-en.

A 82 LE-s háromhengeres szívó 1,2-es a rövidre áttételezett váltó és az utóbbi időben gyakoribb autópályás használat ellenére egyáltalán nem fogyaszt motorolajat – a szint hajszálpontosan ugyanott áll, mint a teszt indulásakor. Az időjárás melegedésével az Aircross meleg alapjárata kicsivel alacsonyabb lett, így háromhengeressége egy fokkal jobban érezhető, és kicsit hallhatóbb is. A csendes működés változatlan, a váltókar korábbi akadozása a bejáratással teljesen elmúlt.

A fekete műanyagok a városi mindennapokban is hasznosak, a téli sós latyak nehezen eltávolítható szürke foltokat hagyott rajtuk, és a tükörházak fényes feketéjét is megviselte kicsit

Külföldi autópályákon nem egyszer utaztunk 150 km/h környékén, a fordulatszám nagyon magas, majdnem 5000/perc, a motor hallható, de még ilyenkor sem tolakodóan zajos. Az ilyen nagy sebesség – főleg közepesnél nagyobb terheléssel – már csak sík úton és komoly előrelátással, a lendület ügyes kihasználásával tartható. A gyakoribb légkondi használat és a nagyobb sebességek miatt az átlagfogyasztás is megemelkedett, az új átlag a korábbi 7,0 helyett 7,6 l/100 km.

A vezetőülés hosszabb távokon (puhasága miatt), a tesztelők közül nem mindenkinek egyformán kényelmes, és a hátsó padra is többen panaszkodtak, de a lengéskényelem és szélzaj csendessége változatlanul meggyőző. A középkonzol érintőképernyőjének menüje gyors és könnyen megtanulható, de néhány funkció elrendezése és működése logikátlan – a táblaleolvasó rendszer olykor téved. A mély, de béleletlen ajtózsebek kiszálláskor változatlanul útban vannak, viszont az utastér rossz utakon is csendes. A háromfordulatos kormány érzéketlen, de pontos, az átláthatóság rossz, de a fordulékonyság igazi városi érték. A csomagtartó pereme magas, a padló alatti rekesz és a rögzítő pontok jól használhatók, a fék változatlanul finoman adagolható és kiderült, hogy jól bírja a tartós nagy terhelést is.

Az emelt hasmagasság, az utóbbi időkben főleg földutakon jött jól. Feltűnt, hogy a középkonzoli USB csatlakozó telefontöltési teljesítménye kicsi és, hogy hosszú utakon nagyon hiányoznak az első üléstámlák kenguruzsebei.

A hátsó lábtér tágas, de az ülőlap hosszabb távon nem támaszt eléggé. Az első háttámlákon nincsenek zsebek (felárasak)

Műszaki adatok

Soros háromhengeres, szívócső befecskendezéses benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely (DOHC), hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1199 cm3. Furat x löket: 75,0 x 90,0 mm. Teljesítmény: 82 LE/60 kW (5750/min). Nyomaték: 118 Nm (2750/min). Ötfokozatú kézi váltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Csomagtér: 410-1255 l. Üzemanyagtartály: 45 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4154x1824x1597 mm. Tengelytáv: 2604 mm. Gumiméret: 195/60 R16. Saját tömeg: 1088 kg-tól. Gyorsulás (0-100 km/h): 14,0 s. Végsebesség 165 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,9/4,6/5,1 l/100 km. CO2: 116 g/km. Tesztfogyasztás: 7,6 l/100 km. Általános garancia: 2 év. Védőszárny szolgáltatás: 2 év. Fényezési garancia: 2 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizciklus: 25 000 km vagy 1 év.

Ára: 4 590 000 Ft

Akciós ára: 4 390 000 Ft

SZG

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Vége a Beetle-nek

A Volkswagen a jövő év nyarán leállítja a kultikus...

Elektromos autót gyárt Katar

Japán fejlesztő cég közreműködésével elektromos autót készül gyártani 2023-tól...

Megjelent a Retro Mobil októberi száma

A Retro Mobil októberi számában beszámolunk a XI. Ikarus-Csepel-Rába-találkozóról,...

Alakváltó

Az Opel Grandland X és a Peugeot 3008 ikertestvére...

Megbírságolták a BMW-t

A BMW autógyárnak tízmillió euró büntetést kell fizetnie egyes...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás