Hírek

2018. június 7. csütörtök, 07:23

Megint az olaszok! - Az Év Motorjai 2018

Az idei már a 20. Nemzetközi Év Motorja díj, a megmérettetésen minden évben, hagyományosan a világ összes olyan személyautó-motorja – vagy kialakítástól függően komplett hajtáslánca – indul, amit legalább két országban forgalmaznak.

A listából két szavazási körben kerül ki a fődíjas, a nyolc hengerűrtartalom-kategórián és az ezek nyertesei közül megszavazott abszolút győztesen, azaz a fődíjason kívül az 68 tagú világzsűri (Magyarországot 2006-óta főszerkesztőnk, Szécsényi Gábor képviseli) minden évben megválasztja a legjobb sportmotort a legjobb elektromos hajtást és a „legzöldebb” hajtásláncot is.

Az Év Motorjai 2018: a fődíjas akárcsak tavaly, és tavalyelőtt, a Ferrari V8-asa lett. Immár 670 és 720 LE-vel is készül

A legjobb új motor kategóriájában mindig kizárólag az elmúlt év újdonságai indulhatnak, idén itt a Ferrari Superamerica 6,5 l-es szívó V12-ese (800 LE) győzött. A legjobb sportmotor (akárcsak tavaly és tavalyelőtt) a Ferrari 3,9 l-es duplaturbós V8-asa lett (670, és 720 LE), és az abszolút győztesnek járó Nemzetközi Év Motorja címet is újból ez a gép vitte el, hatalmas pontfölénnyel. A zöld, és az elektromos hajtások között a Tesla tisztán elektromos, kétmotoros hajtáslánca, a P100D (773 LE) diadalmaskodott.

A két villanymotoros Tesla P100D hajtáslánc összteljesítménye 773 LE, hatótávja pedig akár 613 km is lehet

A PSA (Peugeot-Citroën-Opel) 1,2-es turbós háromhengerese kategóriagyőzelmet aratott

Az Év Motorjai 2018   
KategóriaNévFelépítésTeljesítmény
1,0 liter

alatt

Volkswagen 1.0 TSI 

S3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó

 

95-115 LE
1,0-1,4 literigPeugeot-Citroën 1.2 TurboS3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó

 

110-130 LE
1,4-1,8 literigBMW 1.5 Turbo + villanymotorS3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó + villanymotor

 

374 LE
1,8-2,0 literigPorsche 2.0 TurboB4 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó

 

300 LE
2,0-2,5 literigAudi 2.5 TFSIS5 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó405 LE
2,5-3,0 literigPorsche 3.0 Biturbo 

B6 benzin,

közvetlen befecskendezés, két turbó

370 LE
3,0-4,0 literigFerrari 3.9 biturbo V8 

V8 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó

670-720 LE
4,0 liter felettFerrari 6.5 V12 

V12 benzin, közvetlen befecskendezés

800 LE
A legjobb sportmotorFerrari 3.9 biturbo V8 

V8 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó

670-720 LE
A legjobb „zöld” motorTesla P100D 

Két villanymotor

773 LE
A legjobb új motorFerrari 6.5 V12 

V12 benzin, közvetlen befecskendezés

 

 

800 LE
A legjobb

elektromos

hajtás

Tesla P100DKét villanymotor773 LE
A Nemzetközi Év Motorja 2018Ferrari 3.9 biturbo V8 

V8 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó

670-720 LE

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megbüntették az Audit

A német hatóságok az Audit 800 millió eurós bírsággal...

Hatan

Az Autobest zsűrijének tagjai a Párizsi Autószalonon határoztak a...

Megjelent a novemberi Retro Mobil

Novemberi lapszámunkban régi pompájában mutatjuk be a múzeumi Tu-154-est,...

Többségi részesedést szerzett kínai vegyesvállalatában a BMW

A müncheni székhelyű BMW azt közölte, hogy 3,6 milliárd...

Leépítéssel riogat a Volkswagen

Tömeges leépítéssel fenyeget az autóiparban az új autók szén-dioxid-kibocsátásának...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás