Hírek

2018. június 7. csütörtök, 07:23

Megint az olaszok! - Az Év Motorjai 2018

Az idei már a 20. Nemzetközi Év Motorja díj, a megmérettetésen minden évben, hagyományosan a világ összes olyan személyautó-motorja – vagy kialakítástól függően komplett hajtáslánca – indul, amit legalább két országban forgalmaznak.

A listából két szavazási körben kerül ki a fődíjas, a nyolc hengerűrtartalom-kategórián és az ezek nyertesei közül megszavazott abszolút győztesen, azaz a fődíjason kívül az 68 tagú világzsűri (Magyarországot 2006-óta főszerkesztőnk, Szécsényi Gábor képviseli) minden évben megválasztja a legjobb sportmotort a legjobb elektromos hajtást és a „legzöldebb” hajtásláncot is.

Az Év Motorjai 2018: a fődíjas akárcsak tavaly, és tavalyelőtt, a Ferrari V8-asa lett. Immár 670 és 720 LE-vel is készül

A legjobb új motor kategóriájában mindig kizárólag az elmúlt év újdonságai indulhatnak, idén itt a Ferrari Superamerica 6,5 l-es szívó V12-ese (800 LE) győzött. A legjobb sportmotor (akárcsak tavaly és tavalyelőtt) a Ferrari 3,9 l-es duplaturbós V8-asa lett (670, és 720 LE), és az abszolút győztesnek járó Nemzetközi Év Motorja címet is újból ez a gép vitte el, hatalmas pontfölénnyel. A zöld, és az elektromos hajtások között a Tesla tisztán elektromos, kétmotoros hajtáslánca, a P100D (773 LE) diadalmaskodott.

A két villanymotoros Tesla P100D hajtáslánc összteljesítménye 773 LE, hatótávja pedig akár 613 km is lehet

A PSA (Peugeot-Citroën-Opel) 1,2-es turbós háromhengerese kategóriagyőzelmet aratott

Az Év Motorjai 2018   
KategóriaNévFelépítésTeljesítmény
1,0 liter

alatt

Volkswagen 1.0 TSI 

S3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó

 

95-115 LE
1,0-1,4 literigPeugeot-Citroën 1.2 TurboS3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó

 

110-130 LE
1,4-1,8 literigBMW 1.5 Turbo + villanymotorS3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó + villanymotor

 

374 LE
1,8-2,0 literigPorsche 2.0 TurboB4 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó

 

300 LE
2,0-2,5 literigAudi 2.5 TFSIS5 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó405 LE
2,5-3,0 literigPorsche 3.0 Biturbo 

B6 benzin,

közvetlen befecskendezés, két turbó

370 LE
3,0-4,0 literigFerrari 3.9 biturbo V8 

V8 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó

670-720 LE
4,0 liter felettFerrari 6.5 V12 

V12 benzin, közvetlen befecskendezés

800 LE
A legjobb sportmotorFerrari 3.9 biturbo V8 

V8 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó

670-720 LE
A legjobb „zöld” motorTesla P100D 

Két villanymotor

773 LE
A legjobb új motorFerrari 6.5 V12 

V12 benzin, közvetlen befecskendezés

 

 

800 LE
A legjobb

elektromos

hajtás

Tesla P100DKét villanymotor773 LE
A Nemzetközi Év Motorja 2018Ferrari 3.9 biturbo V8 

V8 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó

670-720 LE

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Leváltották az Audi letartóztatott vezetőjét

Bram Schott lett az Audi igazgatótanácsának új elnöke, miután...

Új parkolási fizetési rendszer Debrecenben

Új elektronikus parkolási fizetési rendszert vezettek be Debrecenben.

Megjelent a júliusi Retro Mobil

A Retro Mobil júliusi számában teszteljük a Dacia 1410...

Nyári szabadság autóval

Indulás előtt mindig ellenőrizzük a guminyomást és az abroncsok...

Szerényen nőtt az uniós autópiac

Mérsékelten nőtt májusban a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás