Újautó

2018. május 28. hétfő, 05:19

Teszt: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Style - Nagyobb ruhában

Az új 1,5-ös turbós benzinest elsőkerék-hajtással és belépő felszereltséggel próbáltuk.

A sportos szabadidő-terepes (angol rövidítéssel SUV: Sport Utility Vehicle) ma minden márkánál kötelező gyakorlat. A piac nem csak keresi ezeket az autókat, valósággal rajong értük, így nem csoda, hogy a SUV méretkategóriák egyre inkább összemosódnak. A VW konszernem belül is összetett a kép: a korábban tesztelt (Az Autó 2018/3.), és szintén a cégcsoport moduláris keresztmotoros alapjaira (MQB) épített Seat Aronával szoros műszaki rokonságban álló Volkswagen T-Roc túlnövi házon belüli közvetlen riválisát: tengelytávban (2590 mm) 24 mm-t ver rá, és karosszériája is (4234x1819x1573 mm) is minden irányban centikkel nagyobb. A megosztó részleteket nélkülöző, sallangmentes forma cicomák – kétszínű fényezés, színes alufelnik – nélkül is látványos, alul a küszöböknél, a kerékíveknél hasznos és divatos a plasztik védelem. A lemezillesztések egyformán szűkek, és egyenletesek, az ajtók finoman nyílnak-csukódnak, nagy szögben kitárhatók, a beszállás kényelmes. A keményre tömött, jól tartó vezetőülés 520 mm hosszú lapja a talajtól 520-590 mm-re van, a négy irányban állítható kormányoszlop az üléssel együtt nagyon tág határok között mozgatható. Az Aronáéhoz hasonlóan szellős az első sor, de a T-Roc még szélesebb, ugyanakkor kilátni rosszabb belőle: sokat takarnak az A-oszlopok és a nem az ajtólemezből kinövő tükrök is. Átlósan és hátra épp ellenkezőleg, a VW-t könnyebb áttekinteni.

A „VW-szabvány” műszerpult akár a Golfé, a kezelőszervek elrendezése logikus, a menük sem bonyolultak, a hagyományos műszerek napszaktól függetlenül könnyen leolvashatók – pluszpénzért vetített panelt is lehet venni. Az anyagminőség általánosan jó, nem zörög semmi, de ahol lehet, spóroltak a puha felületekkel és a textillel is – utóbbiból az ajtókra csak kevés jutott. Kacattartó van bőven, a középkonzolra indukciós (vezeték nélküli) telefontöltőt szereltek, a kesztyűtartóban jópofa a kártya- és aprópénztartó, de sok hasznos helyet elvesz a CD-lejátszó. Mivel a T-Roc választható összkerékhajtással is, hátul mindben nagy a kardánpúp, az ülőlap pedig középen magas, így igazából csak ketten ülnek kényelmesen, de ők akár 190 centis alkattal is – legfeljebb a rövid (460 mm-es), combokat alig alátámasztó ülőlapokra panaszkodhatnak. Elég a hely a lábaknak, a fejnek, középen külön rostélyokból jön a friss levegő, van pohártartós kartámasz, két kenguruzseb, az ajtókban palacktartó. A 445-1290 l között variálható csomagtér pereme nagyon magas (770 mm), ledöntött támlákkal és a mozgatható álpadló felső rögzítésével közel sík a rakodófelület. A hátsó ajtó 1910 mm magasra nyílik fel, zárja nem áll ki, így nem jelent veszélyt a fejre.

A konszern összes modelljében lassan a korábbi 1,4-es TSI benzines helyébe lépő turbós, startstopos, közvetlen befecskendezéses és részterhelésnél – szinte észrevétlenül – kéthengeres üzemre váltó 1.5 TSI (150 LE) hidegen is halkan, és simán forog, hangja pörgetve sem válik tolakodóvá. Minimális a turbólyuka, 1600/perctől már élénken veszi a gázt és 4000-ig egyenletes erővel húz, a dinamizmus meggyőző (0-100 km/h: 8,4 s). A hatfokozatú, a motor karakteréhez passzolóan hosszúra áttételezett kéziváltó karja hosszú utakon, de pontosan, könnyen jár. Városban (téli üzemben) 8,3 l benzin fogyott 100 km-en, a tesztátlag 6,8 l/100 km-re jött ki – ez jónak mondható.

A T-Roc komfortja kellemes, az elöl McPherson, hátul egyszerű csatolt lengőkaros felfüggesztés nem okoz meglepetést, a kényelmes rugózáshoz ugyan a kelleténél feszesebb lengéscsillapítást párosítottak, de a 16 colos felnikre húzott nem túl peres (/60-as) gumikkal még a nagyobb úthibák sem ütnek fájdalmasan nagyokat. A nem igazán közvetlen (2,7 fordulatos) és kevéssé informatív, de pontos villanyszervós kormányt városban sokat kell tekerni, és a 11,1 m-es fordulókör is meglepően nagy egy ekkora autóhoz. A kis SUV tempósan vett kanyarokban magabiztosan viselkedik, a hirtelen terhelésváltásokra is jól reagál, nem billen túl nagyokat és a hátulja sem akar kitörni, ívmenetben a túlvállalt sebességet határozott orrtolással jelzi. A négy tárcsafék mindig ura a 150 LE-nek, de a tesztautónál, kis sebességnél enyhe „bekapást” tapasztaltunk – ettől eltekintve a fékerőt pontosan tudtuk adagolni. A T-Roc városban nagyon csendesen suhan, de a gördülés és a menetszél zaja autópályán sem tolakodó. A motor hatodikban 90 km/h-nál 1900, 130-nál 2700/perccel forog, a gázra lépve van erőtartalék, de országúti előzéseknél érdemes visszakapcsolni. Az egyenesfutás pontos, a nyomvályúkra és az oldalszélre sem érzékeny a futómű. A csendes motor hidegen is ugyanúgy viselkedik mint melegen, gyorsan be is melegszik (a fűtés nagyon hatásos), a startstop a hideg gépet is leállítja (csak komoly mínuszokban kegyelmez meg a TSI-nek), és gyorsan indít.

A hazai kínálat egyelőre kétlépcsős, a Style az alap, de messze nem fapados, a fontosabb tartozékokat szinte mind felvonultatja, sőt egy kis luxust is. Az extrák nem különösebben drágák, néhányra érdemes is költeni.

Krepsz Zoltán

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Leváltották az Audi letartóztatott vezetőjét

Bram Schott lett az Audi igazgatótanácsának új elnöke, miután...

Új parkolási fizetési rendszer Debrecenben

Új elektronikus parkolási fizetési rendszert vezettek be Debrecenben.

Megjelent a júliusi Retro Mobil

A Retro Mobil júliusi számában teszteljük a Dacia 1410...

Nyári szabadság autóval

Indulás előtt mindig ellenőrizzük a guminyomást és az abroncsok...

Szerényen nőtt az uniós autópiac

Mérsékelten nőtt májusban a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás