Hírek

2018. május 25. péntek, 07:21

Tesztnapló: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - Új szólam

Sportosabb külsőt és új szívómotort hozott a ráncfelvarrás.

A Jazz továbbra is ügyesen variálható kisautó, 1,5-ös benzinese a HR-V-ből jött.

Karosszéria, utastér

Az új lökhárítókkal, alufelnikkel, hűtőmaszkkal és – Dynamic kivitelben – LED-es fényszórókkal csak a divatot követi a Jazz, méretei (4051x1694x1525 mm, tengelytáv 2530 mm) a régiek. Az ajtók szinte derékszögben kitárhatók, beszállni könnyű, de mélyre kell ülni: a deréktámasz nélküli, fűthető vezetőülés 500 mm hosszú lapjának magassága a talajtól 490-550 mm. Elöl bő a hely, a négy irányban állítható kormányoszloppal és a tág határok között mozgatható vezetőüléssel hamar megvan a kényelmes pozíció. A kilátás jó, sokat segítenek az A-oszlopok kis háromszögablakai, és átlósan sincs gond; a közel függőleges far miatt radar és kamera nélkül is egyszerű a tolatás. Az anyagminőség – a kissé izzasztó üléshuzattól eltekintve – jobb az átlagnál, a burkolatok illesztései pontosak, semmi sem zörög. A pultot nem rendezték át, a hűtés-fűtés vakon kezelhető a tekerőgombokkal, minden mást a magasra emelt, 7,0 colos érintőképernyőn kell pötyögtetni. A menü okostelefonos rutinnal könnyen kezelhető, a kormánygombok is hamar kitanulhatók. Sok helyre szórhatók a kacatok, de az ajtózsebek keskenyek, a kesztyűtartó átlagos. Hátul rövid (460 mm-es) az ülőlap és zavaróan befelé dőlnek az oldalfalak; amúgy rengeteg a hely, 190 centis vezető mögött kényelmesen ül a hasonló termetű utas, középen alacsony a merevítő púp. Előredöntött támlával mélyre süllyed az ülőlap és sík rakodófelület alakul ki. Zseniális ötlet az egy mozdulattal felhajtható ülőlap: így a hátsó ajtókon hatalmas tárgyakat is be lehet emelni. A csomagtér a kompaktokéval vetekszik (354-1314 l), a rakodóperem átlagos (600 mm), a hátsó ajtó 1,8 m magasra nyílik fel.

Motor, erőátvitel

A startstopos, mindkét oldalán változó vezérlésű, szívócső-befecskendezéses benzines hideg alapjáraton is finoman jár. Pörgős: a 130 LE (6600/perc) és a 155 Nm (4600/perc) is magasan ébred. A tesztautó, a nemzetközi bemutatón (Az Autó 2018/3.) próbált darabénál sokkal élénkebb gázreakciót mutatott: már 2000/percnél sem tűnt erőtlennek, és innen 7000-ig (!) elforgott. Az 1,5-ös csak 4000 környékén lesz igazán harapós, de innen már zavaróan hangos is. A hatfokozatú kéziváltó nem olyan precíz, mint a Civicben, de a jobb az átlagnál. A fogyasztás 0,5 l-rel haladta meg a gyári értéket, vegyes használattal 6,4 l/100 km lett a tesztátlag.

Vezetés, menettulajdonságok

Az elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés a régi, de a Dynamic alatt újak a rugók és a lengéscsillapítók is. A 2,6 fordulatos, a korábbinál sterilebb érzetű kormánnyal pontos az irányítás, jó az egyenesfutás, de 130 lóereje ellenére, a Jazz nem különösebben sportos: tempós kanyarban biztonságosan fordul, de hamar elkezdi tolni az orrát és terhelésváltáskor nagyokat billen. A négy tárcsafék megbízhatóan lassítja az üresen 1,1 tonnás autót, a fékerő lineárisan adagolható. Kényelmes a rugózás, nem túl feszes a csillapítás és jó a kátyútűrés is, ugyanakkor a menetzajok zavaróak, különösen a gördülés moraja tolakodó.

Felszereltség

A Dynamic az egyetlen szint az 1,5-ös motorral, alapáron az összes vezetősegéddel, hat légzsákkal, LED-es fényszórókkal, eső- és fényszenzorral, fedélzeti számítógéppel, parkolóradarral, tempomattal, okoskormánnyal, infotainment rendszerrel (7,0 colos érintőképernyő, audio, Bluetooth-kihangosító), optikai csomaggal és 16 colos alufelnikkel. A légkondi pluszpénzért sem lehet automata, és nincs komfortbejutás sem.

Összegzés

Az 1,5-ös benzines nem sokkal múlja felül az 1,3-ast, a Civicből ismerős 1,0 l-es turbós szerintünk jobban illene a Jazzbe.

KZ

 

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás