Hírek

2018. május 25. péntek, 07:21

Tesztnapló: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - Új szólam

Sportosabb külsőt és új szívómotort hozott a ráncfelvarrás.

A Jazz továbbra is ügyesen variálható kisautó, 1,5-ös benzinese a HR-V-ből jött.

Karosszéria, utastér

Az új lökhárítókkal, alufelnikkel, hűtőmaszkkal és – Dynamic kivitelben – LED-es fényszórókkal csak a divatot követi a Jazz, méretei (4051x1694x1525 mm, tengelytáv 2530 mm) a régiek. Az ajtók szinte derékszögben kitárhatók, beszállni könnyű, de mélyre kell ülni: a deréktámasz nélküli, fűthető vezetőülés 500 mm hosszú lapjának magassága a talajtól 490-550 mm. Elöl bő a hely, a négy irányban állítható kormányoszloppal és a tág határok között mozgatható vezetőüléssel hamar megvan a kényelmes pozíció. A kilátás jó, sokat segítenek az A-oszlopok kis háromszögablakai, és átlósan sincs gond; a közel függőleges far miatt radar és kamera nélkül is egyszerű a tolatás. Az anyagminőség – a kissé izzasztó üléshuzattól eltekintve – jobb az átlagnál, a burkolatok illesztései pontosak, semmi sem zörög. A pultot nem rendezték át, a hűtés-fűtés vakon kezelhető a tekerőgombokkal, minden mást a magasra emelt, 7,0 colos érintőképernyőn kell pötyögtetni. A menü okostelefonos rutinnal könnyen kezelhető, a kormánygombok is hamar kitanulhatók. Sok helyre szórhatók a kacatok, de az ajtózsebek keskenyek, a kesztyűtartó átlagos. Hátul rövid (460 mm-es) az ülőlap és zavaróan befelé dőlnek az oldalfalak; amúgy rengeteg a hely, 190 centis vezető mögött kényelmesen ül a hasonló termetű utas, középen alacsony a merevítő púp. Előredöntött támlával mélyre süllyed az ülőlap és sík rakodófelület alakul ki. Zseniális ötlet az egy mozdulattal felhajtható ülőlap: így a hátsó ajtókon hatalmas tárgyakat is be lehet emelni. A csomagtér a kompaktokéval vetekszik (354-1314 l), a rakodóperem átlagos (600 mm), a hátsó ajtó 1,8 m magasra nyílik fel.

Motor, erőátvitel

A startstopos, mindkét oldalán változó vezérlésű, szívócső-befecskendezéses benzines hideg alapjáraton is finoman jár. Pörgős: a 130 LE (6600/perc) és a 155 Nm (4600/perc) is magasan ébred. A tesztautó, a nemzetközi bemutatón (Az Autó 2018/3.) próbált darabénál sokkal élénkebb gázreakciót mutatott: már 2000/percnél sem tűnt erőtlennek, és innen 7000-ig (!) elforgott. Az 1,5-ös csak 4000 környékén lesz igazán harapós, de innen már zavaróan hangos is. A hatfokozatú kéziváltó nem olyan precíz, mint a Civicben, de a jobb az átlagnál. A fogyasztás 0,5 l-rel haladta meg a gyári értéket, vegyes használattal 6,4 l/100 km lett a tesztátlag.

Vezetés, menettulajdonságok

Az elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés a régi, de a Dynamic alatt újak a rugók és a lengéscsillapítók is. A 2,6 fordulatos, a korábbinál sterilebb érzetű kormánnyal pontos az irányítás, jó az egyenesfutás, de 130 lóereje ellenére, a Jazz nem különösebben sportos: tempós kanyarban biztonságosan fordul, de hamar elkezdi tolni az orrát és terhelésváltáskor nagyokat billen. A négy tárcsafék megbízhatóan lassítja az üresen 1,1 tonnás autót, a fékerő lineárisan adagolható. Kényelmes a rugózás, nem túl feszes a csillapítás és jó a kátyútűrés is, ugyanakkor a menetzajok zavaróak, különösen a gördülés moraja tolakodó.

Felszereltség

A Dynamic az egyetlen szint az 1,5-ös motorral, alapáron az összes vezetősegéddel, hat légzsákkal, LED-es fényszórókkal, eső- és fényszenzorral, fedélzeti számítógéppel, parkolóradarral, tempomattal, okoskormánnyal, infotainment rendszerrel (7,0 colos érintőképernyő, audio, Bluetooth-kihangosító), optikai csomaggal és 16 colos alufelnikkel. A légkondi pluszpénzért sem lehet automata, és nincs komfortbejutás sem.

Összegzés

Az 1,5-ös benzines nem sokkal múlja felül az 1,3-ast, a Civicből ismerős 1,0 l-es turbós szerintünk jobban illene a Jazzbe.

KZ

 

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

BMW 2-es Gran Coupe

A 8-as és a 4-es után a legkisebb 2-esből...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás