Aktuális

2018. május 8. kedd, 22:06

VW dízelbotrány: ezt nem bírják abbahagyni - Leállt az Audi A6 gyártása

Nagyon úgy tűnik, hogy VW-csoport nem hagyja nyugvópontra jutni a folyamatosan futó szándékos szennyezési hullámát. Nem elég az, hogy az Euro5 szabályokat megszegve 11 millió autót hozott forgalomba a megengedett nitrózus gázok mennyiségének akár negyvenszeres kibocsátásával, azóta már egyszer az Euro6 normát is megszegve szintén visszahívásra kényszerült.

Most a legújabb hír, hogy az Euro6-os Audi A6-os és A7-es verzióját kapták csaláson. Német források, például a Spiegel szerint a német közlekedési hatóság (KBA) most nem közvetlenül a szennyezési értéket befolyásoló rendszerben talált eszközt a csalásra, hanem a tisztaságot befolyásoló adalékrendszer (AdBlue) adagoló rendszerét hekkelte meg a gyár, egy olyan szoftverrel, ami két szerviz periódus között lelassítja ennek az anyagnak az adagolását. A megoldással az érintett autók jóval szennyezőbbek annál, mint amit a hivatalos papírjai állítanak.

Az eset napvilágra kerültével az Audi azonnal leállította a legújabb Audi A6-osok gyártását és a többi érintett autó kiszállítását, és maga ismerte el, hogy legalább 60 000 V6 TDI motorral szerelt A6 és A7 lehet érintett az ügyben. A cég egyébként ugyanazt a stratégiát folytatja, mint korábban, úgy tesz, mintha erről a szoftverről semmit sem tudna.

A dízelbotrány egyébként is jelentős fordulópontjához érkezett. A botrány kitörésekor hivatalban lévő (2007-2015) vezetőt, a magyar szülőktől származó Martin Winterkornt, (akit mellesleg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi egyetem tiszteletbeli professzora, és a győri Audi Hungária Motor Kft. megalapításánál is bábáskodott) megvádolták az Amerikai Egyesült Államok kormányának és vásárlóinak becsapásával. Amerikai dokumentumok alapján azt feltételezik, hogy a csaló rendszert ő találta ki még 2014-ben, és amikor már-már kiderült a disznóság következetesen tagadta annak létezését és kollégáitól egyenesen megkövetelte, hogy tartsák titokban, de csináljanak úgy, mintha együttműködnének az amerikai hatóságokkal.

 A Magyar Köztársasági Érdemrend középkeresztjével (éppen a nagy környezetvédő hírében álló Sólyom László által) kitüntetett Winterkorn nevéhez talán a világ legnagyobb szándékos környezetszennyezése fűződik. Mint ismeretes az Egyesült Államokban  600 000 csaló szoftverrel összeszerelt autó adtak el, az egész világon pedig összesen 11 milliót és ezek darabonként akár negyvenszer több nitrózus gázt bocsáthatnak ki a korábbi, Euro 5-ös szabvány megengedte értékénél. Ezek az autók, ha négyméteresnek vesszük őket és egymás mögé felsorakoztatjuk, jóval túlérik az Egyenlítőt és csak ezek az autók, külföldi források szerint évente annyi szennyező anyagot bocsájtanak ki, mint az Egyesült Királyság összes erőműve, teljes ipara, mezőgazdasága és járműállománya. Csak nitrózus gázokból évente több mint 1 millió tonna többlettel terheli földünk levegőjét.

Pillanatnyilag úgy látszik, hogy a környezetvédelem kérdését csak az  Egyesült Államokban veszik komolyan. A Volkswagen csoport csak az ott eladott 600 000 autó miatt eddig legalább 30 milliárd Eurót fizetett ki, főleg büntetés és kártérítés címén, és a Volkswagennek már két alkalmazottja is lakat alatt van.

Egészen valószínű, hogy az Egyesült Államok Martin Winterkorn kiadatását kezdeményezi majd, de politikai szakértők szerint – a német gyakorlatot ismerve – kiadatására nem lehet számítani.

Audi, Seat, Skoda, VW tulajdonosok figyelmébe!

Legyen pertársaság!

Az Autó szerkesztősége segíteni kívánja a levegőszennyezés csökkentésére és a pórul járt, hibás szállítást elszenvedett vagy egyébként érdekelt autósok megsegítésére szerveződő pertársaságot. A társaság elindítása érdekében szeretnénk az érdeklődést megszondázni.

A szervezők az eljárást 500 károsult jelentkezésével, 3000 forintos regisztrációs díjjal (amit pernyertesség esetén visszafizetnének) elindítanák. A társaság a fent leírt német modellt követné, az eljárás költségeit a kártérítésből befolyt teljes összeg meghatározott része fedezné.

Felhívásunk egyelőre kizárólag a hajlandóság felmérését szolgálja, és már csak a levegő tisztaságának védelme miatt is szeretnének, ha ezt a felhívást olvasóink is terjesztenék.

Kérjük, e-mailben ([email protected]) lépjenek kapcsolatba a szerkesztőséggel. Adataikat bizalmasan kezeljük, s amennyiben létrejön a pertársaság, a jelképes, 3000 forintos regisztrációs díjat – a kiküldött, megfelelő értesítésnek megfelelően – akkor kell befizetni. A további részletekről beszámolunk majd.

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Három németországi gyárat állít át a VW elektromos autókra

Három németországi üzemét állítja át elektromos autók gyártására a...

Elektromos bérbicikli-hálózat nyílik Párizsban

A Párizs környéki Ile-de-France régió egy éven belül elindítja...

Eladási rekord a Seatnál

Értékesítési rekordot ért el az év első tíz hónapjában...

Tesztnapló: Range Rover Velar 3.0D V6 4WD First Edition

A britek luxus divatterepjáróját a legerősebb dízellel és légrugózással...

Bemutató: Honda CR-V

Jellegében változatlan a CR-V legújabb, már dízelmotor nélküli generációja.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás