Bemutatók

2018. május 4. péntek, 10:20

Bemutató: Citroën C4 Cactus - Cifra szúr?

Felfrissült a Cactus, de a technika helyett fontosabb az új küldetés.

A Citroënnél komoly döntést hoztak: kidobták a kompakt C4-est, a helyét a C3-as alapjaira ültetett C4 Cactus vette át. Hogy mostantól a régi C4 vevőit is megszólíthassák, a Cactus eredeti „bohócruháját” a modellfrissítéssel komolyabbra szabták; eltűntek az ajtókról a színes légpárnák (csak a küszöbök fölé tettek visszafogottabb díszítéseket), és a lámpák körül sincsenek már jópofa, színes betétek. Átrajzolták az orrot és a hátsórészt, újak a fényszórók, a LED-es hátsó lámpák, egyedül a fényezetlen kerékívek és az alsó műanyag burkolatok emlékeztetnek az elődre. Az alapok, s így a méretek sem változtak, a tengelytáv ugyanúgy 2595 mm mint volt, a karosszéria pedig 4170x1714x1480 mm-es. A felfüggesztés elöl McPherson, hátul helytakarékos csatolt lengőkaros, bár ebből a csomagtér nem profitál: maradt a 358-1041 l-es méret. A menetkomfortot franciásan ötletes megoldás, a lengéscsillapítók végállásainak progresszív rugós kialakítása fokozza: zökkenőknél elnyeli a kellemetlen felütéseket. Az utastérben a korábbinál jobb minőségűek a többféle színben választható anyagok, az első ülésekben nagy sűrűségű habszivacsot használ a Citroën. A pult elrendezésén nem változtattak, a vezérlés központi eleme (az alapmodellben is) a magasra emelt, 7,0 colos érintőképernyő, és a vezetőt is digitális panel informálja a kormány mögött – a fizikai gombokat szinte teljesen száműzték.

A motorsor háromtagú, az 1,2-es, háromhengeres, közvetlen befecskendezéses benzines turbóval 110, nélküle (és szívócső befecskendezéssel) 82 LE-s; az 1,6-os, négyhengeres, közös csöves HDi dízel 99 LE-t tud. A váltó mindegyikhez ötfokozatú kézi, bolygóműves, hatos automata a 110 LE-s benzineshez rendelhető. Hamarosan megérkezik az 1,2-es turbós 130 LE-vel is, ehhez hatfokozatú kéziváltó kapcsolódik majd. A felszereltség ugyancsak háromlépcsős, már az alap Live-hoz is jár hat légzsák, LED-es menetfény, manuális légkondi, elektromosan állítható és fűthető külső tükör, villanyos első ablakemelő, tempomat, Bluetooth-kihangosító, infotainment rendszer, fedélzeti számítógép és audio. A Feel érdemleges többlete a ködfényszóró, a vezetői deréktámasz, a bőrkormány, a tolatóradar és a komolyabb audiorendszer, a csúcs, a Shine pedig automata légkondival, eső- és fényszenzorral, navigációs rendszerrel, és 16 colos alufelnikkel tud többet.

Az új C4 Cactus már itthon is megrendelhető, a legolcsóbb benzines listaáron 4,25, a dízel 5,21 millió forinttól vihető.

KZ

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megbüntették az Audit

A német hatóságok az Audit 800 millió eurós bírsággal...

Hatan

Az Autobest zsűrijének tagjai a Párizsi Autószalonon határoztak a...

Megjelent a novemberi Retro Mobil

Novemberi lapszámunkban régi pompájában mutatjuk be a múzeumi Tu-154-est,...

Többségi részesedést szerzett kínai vegyesvállalatában a BMW

A müncheni székhelyű BMW azt közölte, hogy 3,6 milliárd...

Leépítéssel riogat a Volkswagen

Tömeges leépítéssel fenyeget az autóiparban az új autók szén-dioxid-kibocsátásának...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás