Bemutatók

2018. május 4. péntek, 10:20

Bemutató: Citroën C4 Cactus - Cifra szúr?

Felfrissült a Cactus, de a technika helyett fontosabb az új küldetés.

A Citroënnél komoly döntést hoztak: kidobták a kompakt C4-est, a helyét a C3-as alapjaira ültetett C4 Cactus vette át. Hogy mostantól a régi C4 vevőit is megszólíthassák, a Cactus eredeti „bohócruháját” a modellfrissítéssel komolyabbra szabták; eltűntek az ajtókról a színes légpárnák (csak a küszöbök fölé tettek visszafogottabb díszítéseket), és a lámpák körül sincsenek már jópofa, színes betétek. Átrajzolták az orrot és a hátsórészt, újak a fényszórók, a LED-es hátsó lámpák, egyedül a fényezetlen kerékívek és az alsó műanyag burkolatok emlékeztetnek az elődre. Az alapok, s így a méretek sem változtak, a tengelytáv ugyanúgy 2595 mm mint volt, a karosszéria pedig 4170x1714x1480 mm-es. A felfüggesztés elöl McPherson, hátul helytakarékos csatolt lengőkaros, bár ebből a csomagtér nem profitál: maradt a 358-1041 l-es méret. A menetkomfortot franciásan ötletes megoldás, a lengéscsillapítók végállásainak progresszív rugós kialakítása fokozza: zökkenőknél elnyeli a kellemetlen felütéseket. Az utastérben a korábbinál jobb minőségűek a többféle színben választható anyagok, az első ülésekben nagy sűrűségű habszivacsot használ a Citroën. A pult elrendezésén nem változtattak, a vezérlés központi eleme (az alapmodellben is) a magasra emelt, 7,0 colos érintőképernyő, és a vezetőt is digitális panel informálja a kormány mögött – a fizikai gombokat szinte teljesen száműzték.

A motorsor háromtagú, az 1,2-es, háromhengeres, közvetlen befecskendezéses benzines turbóval 110, nélküle (és szívócső befecskendezéssel) 82 LE-s; az 1,6-os, négyhengeres, közös csöves HDi dízel 99 LE-t tud. A váltó mindegyikhez ötfokozatú kézi, bolygóműves, hatos automata a 110 LE-s benzineshez rendelhető. Hamarosan megérkezik az 1,2-es turbós 130 LE-vel is, ehhez hatfokozatú kéziváltó kapcsolódik majd. A felszereltség ugyancsak háromlépcsős, már az alap Live-hoz is jár hat légzsák, LED-es menetfény, manuális légkondi, elektromosan állítható és fűthető külső tükör, villanyos első ablakemelő, tempomat, Bluetooth-kihangosító, infotainment rendszer, fedélzeti számítógép és audio. A Feel érdemleges többlete a ködfényszóró, a vezetői deréktámasz, a bőrkormány, a tolatóradar és a komolyabb audiorendszer, a csúcs, a Shine pedig automata légkondival, eső- és fényszenzorral, navigációs rendszerrel, és 16 colos alufelnikkel tud többet.

Az új C4 Cactus már itthon is megrendelhető, a legolcsóbb benzines listaáron 4,25, a dízel 5,21 millió forinttól vihető.

KZ

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás