Haszonjármű
Haszonbemutató: Still RX 20 villástargonca - Felvillanyoz
A villástargonca nem tipikusan autós téma, de ha elektromos hajtású és lítiumionos az akkuja már izgalmasabb…
Az RX 20-as elődjét 2005-ben mutatta be a Still, eddig több mint 80 000 kelt el belőle – itthon több autógyár és autóipari beszállító is használja. A mostani frissítéssel megnőtt a lábtér, a fel-, és leszállás biztonságát nagy fogantyú, csúszásgátlós gumiszőnyeg és megfogható lépcsőperem javítja. Szélesebb lett az ajtónyílás és a fejér is nőtt, a műanyag burkolóelemeket fémekre cserélték, a műszerfal és a kezelőszervek karctűrők, az ülés állítható és fűthető, van rádió, és pohártartó is. Az új RX 20 családja 13 tagú – hét háromkerekűből és hat négykerekűből áll, 1,4 és 2 tonna közötti teherbírással; mindegyik alkalmas kültéri használatra is, végsebességük 20 km/h.
Teljesítményük semmiben nem marad el a belsőégésű motoros változatokétól: az RX 20-16L, 1,6 tonna rakományt akár 5,9 m magasra emel 0,53 m/s emelési sebességgel! Hogy a kezelő mindig lássa hová rakja a terhet, az RX 20-as nemcsak teleszkópos, hanem háromszoros emelőoszloppal is megrendelhető.
A targoncában három, háromfázisú villanymotor dolgozik, az emelő gépé egy 15, a hajtásé két 9 LE-s, a maximális emelkedő 20 százalékos, a lítiumionos akkucsomag 49 kWh-s. Az oldalanként egy-egy hajtó motort egybeépítették az első tengellyel, a lamellás fék középen, a két motor között dolgozik. Az akkupakk cseréje gyors, csak öt perc és egy másik targonca kell hozzá.
Biró Csongor
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest 31 tagú, köztük magyarországi taggal is rendelkező...

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...