Technika

2018. május 2. szerda, 05:08

LVCHI Venere - Jönnek a kínaiak?

A kínai LVCHI négymotoros, összkerekes villanyautója 1006 LE-s, és állítólag 2019-ben már meg is lehet majd vásárolni.

A kínai LVCHI Auto az azonos nevű cégcsoport öt nagy üzletága közül a legnagyobb. A pénzügyi szolgáltatásokkal, banki tevékenységgel és turizmussal is foglalkozó nagyvállalatot csak 2016-ban jegyezték be Hong Kong-ban, az autós fejlesztőközpont viszont nem itt, hanem Sanghajban működik. Az USA-ban és Angliában is kutatócégeket, stúdiókat működtető, hatalmas tőkével létrehozott cég kizárólag tisztán elektromos hajtású autókat tervez, csak a fejlesztésekre 400 milliárd forintot költöttek el eddig! Több típust, kompakt villanyautókat és áruszállítókat is szeretnének gyártani ma még nem létező három kínai, és egy olaszországi üzemükben, a tervezett éves mennyiség összesen 550 000 autó.

A fő cél az önvezető villanyautók majdani piacának uralása, és grandiózus terveikhez az LVCHI tulajdonosai megnyerték az olasz Idea-t is. A tavaly bemutatott 707 LE-s (900 Nm) elektromos kupét, az LVCHI Urano-t is ők rajzolták, sőt, a műszaki fejlesztésben is részt vettek. A majdani olasz (torinói) üzemet közösen működtetné a két cég. A több száz fejlesztőmérnököt foglalkoztató LVCHI idei Genfi Autószalonon kiállított Venere nevű négyüléses óriáskupéja 5150 mm hosszú (tengelytáv: 3040 mm) és négy, saját fejlesztésű vízhűtéses, egyenként 252 LE-s háromfázisú villanymotor viszi. A szénszálas és méhsejt-szerkezetű műanyagrétegekből préselt és összesütött könnyűszerkezetes központi vázszerkezethez (a tető és a karosszéria elemei is szénszálasak) elöl-hátul könnyűfém ötvözetből készült nyúlványok csatlakoznak, ezek tartják, az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink futóművet, a motorokat és a teljes hajtást is. A padlóba épített, 100 kWh-s, folyadékhűtéses (és fűthető) lítiumionos akku hűtőköre közös a négy villanymotoréval. A szabályozó elektronikáikkal egybeépített elektromos gépek nem külön-külön hajtanak egy-egy kereket, tengelyenként egy-egy közös, kétfokozatú, bolygóműves automataváltóba hajtanak be, ahonnan egy-egy közös differenciálművön át jut erejük a kerekekre (így a kerekenkénti nyomatékszabályozás tisztán a villanymotorokkal nem megoldható). A motorok csúcsfordulatszáma 13 000/perc (emiatt is kell a kétfokozatú automata), az összteljesítmény 1006 LE, a közös nyomatéki maximum 1054 Nm. Így az LVCHI Venere 2,5 s alatt gyorsul állásból 100 km/h-ra és 286 km/h a végsebessége. A teljesítményhez képest alacsony végsebességből jól látszik, hogy a hajtáslánc elbírna még egy harmadik fokozatot is, a tervek szerint a sorozatmodell már ilyen, de az is lehet, hogy négysebességes lesz. A váltók működésébe a vezető nem szólhat bele, a műszerfalon csak előre- és hátramenet kapcsolható. Váltói ellenére a Venere a motorok forgásirányának megfordításával tolat, és ürese sincs – ha áll, villanymotorjai nem forognak. A gyár 652 km-es hatótávot ígér. Minden fényforrás LED-es, és a műszerfal is csupa képernyőből és érintőkapcsolóból áll.

A tervek szerint a sorozatérett változat üresen 2100 kilót nyom majd, és eleve részleges önvezetésre is alkalmasan készül, illetve a korábbi példányok később – gyári beavatkozással – teljesen önvezetővé fejleszthetők lesznek. A tervekben kétmotoros, csak hátsókerék-hajtású változat is szerepel, de a Venere mindenképpen kissorozatú és drága luxustermék marad, a már említett 550 000 darabos éves mennyiséget egyszerűbb és jóval olcsóbb villanyautók adják majd. Ehhez három különböző, de építőszekrény elven szoros rokonságban álló padlólemezt és hajtásláncot már ki is dolgozott a cég, ezek az autók (kezdetben nyolc modell) legkorábban 2012-ben érkezhetnek.

SZG

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás