Technika

2018. május 2. szerda, 05:08

LVCHI Venere - Jönnek a kínaiak?

A kínai LVCHI négymotoros, összkerekes villanyautója 1006 LE-s, és állítólag 2019-ben már meg is lehet majd vásárolni.

A kínai LVCHI Auto az azonos nevű cégcsoport öt nagy üzletága közül a legnagyobb. A pénzügyi szolgáltatásokkal, banki tevékenységgel és turizmussal is foglalkozó nagyvállalatot csak 2016-ban jegyezték be Hong Kong-ban, az autós fejlesztőközpont viszont nem itt, hanem Sanghajban működik. Az USA-ban és Angliában is kutatócégeket, stúdiókat működtető, hatalmas tőkével létrehozott cég kizárólag tisztán elektromos hajtású autókat tervez, csak a fejlesztésekre 400 milliárd forintot költöttek el eddig! Több típust, kompakt villanyautókat és áruszállítókat is szeretnének gyártani ma még nem létező három kínai, és egy olaszországi üzemükben, a tervezett éves mennyiség összesen 550 000 autó.

A fő cél az önvezető villanyautók majdani piacának uralása, és grandiózus terveikhez az LVCHI tulajdonosai megnyerték az olasz Idea-t is. A tavaly bemutatott 707 LE-s (900 Nm) elektromos kupét, az LVCHI Urano-t is ők rajzolták, sőt, a műszaki fejlesztésben is részt vettek. A majdani olasz (torinói) üzemet közösen működtetné a két cég. A több száz fejlesztőmérnököt foglalkoztató LVCHI idei Genfi Autószalonon kiállított Venere nevű négyüléses óriáskupéja 5150 mm hosszú (tengelytáv: 3040 mm) és négy, saját fejlesztésű vízhűtéses, egyenként 252 LE-s háromfázisú villanymotor viszi. A szénszálas és méhsejt-szerkezetű műanyagrétegekből préselt és összesütött könnyűszerkezetes központi vázszerkezethez (a tető és a karosszéria elemei is szénszálasak) elöl-hátul könnyűfém ötvözetből készült nyúlványok csatlakoznak, ezek tartják, az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink futóművet, a motorokat és a teljes hajtást is. A padlóba épített, 100 kWh-s, folyadékhűtéses (és fűthető) lítiumionos akku hűtőköre közös a négy villanymotoréval. A szabályozó elektronikáikkal egybeépített elektromos gépek nem külön-külön hajtanak egy-egy kereket, tengelyenként egy-egy közös, kétfokozatú, bolygóműves automataváltóba hajtanak be, ahonnan egy-egy közös differenciálművön át jut erejük a kerekekre (így a kerekenkénti nyomatékszabályozás tisztán a villanymotorokkal nem megoldható). A motorok csúcsfordulatszáma 13 000/perc (emiatt is kell a kétfokozatú automata), az összteljesítmény 1006 LE, a közös nyomatéki maximum 1054 Nm. Így az LVCHI Venere 2,5 s alatt gyorsul állásból 100 km/h-ra és 286 km/h a végsebessége. A teljesítményhez képest alacsony végsebességből jól látszik, hogy a hajtáslánc elbírna még egy harmadik fokozatot is, a tervek szerint a sorozatmodell már ilyen, de az is lehet, hogy négysebességes lesz. A váltók működésébe a vezető nem szólhat bele, a műszerfalon csak előre- és hátramenet kapcsolható. Váltói ellenére a Venere a motorok forgásirányának megfordításával tolat, és ürese sincs – ha áll, villanymotorjai nem forognak. A gyár 652 km-es hatótávot ígér. Minden fényforrás LED-es, és a műszerfal is csupa képernyőből és érintőkapcsolóból áll.

A tervek szerint a sorozatérett változat üresen 2100 kilót nyom majd, és eleve részleges önvezetésre is alkalmasan készül, illetve a korábbi példányok később – gyári beavatkozással – teljesen önvezetővé fejleszthetők lesznek. A tervekben kétmotoros, csak hátsókerék-hajtású változat is szerepel, de a Venere mindenképpen kissorozatú és drága luxustermék marad, a már említett 550 000 darabos éves mennyiséget egyszerűbb és jóval olcsóbb villanyautók adják majd. Ehhez három különböző, de építőszekrény elven szoros rokonságban álló padlólemezt és hajtásláncot már ki is dolgozott a cég, ezek az autók (kezdetben nyolc modell) legkorábban 2012-ben érkezhetnek.

SZG

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Vége a Beetle-nek

A Volkswagen a jövő év nyarán leállítja a kultikus...

Elektromos autót gyárt Katar

Japán fejlesztő cég közreműködésével elektromos autót készül gyártani 2023-tól...

Megjelent a Retro Mobil októberi száma

A Retro Mobil októberi számában beszámolunk a XI. Ikarus-Csepel-Rába-találkozóról,...

Alakváltó

Az Opel Grandland X és a Peugeot 3008 ikertestvére...

Megbírságolták a BMW-t

A BMW autógyárnak tízmillió euró büntetést kell fizetnie egyes...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás