Haszonjármű

2018. április 30. hétfő, 10:56

Teherpróba: Volkswagen Crafter 35 2.0 TDI 4Motion - Hajtós?

Érdemes meggondolni az összkerékhajtást, mert sok pénzről van szó.

Az L3H2 közepes tengelytávú, magastetős furgont jelent, ez az egyik legnépszerűbb Crafter. A tengelytáv 3640 mm, a hatalmas felületű, oldalszélre érzékeny karosszéria 5986x2040x2590 mm-es. Az ajtók könnyen nyílnak, a kabiné nagyjából 80 fokban kitárható. Magasra kell mászni, a fellépő taposója 43, az ülőlap 110 centire van a talajtól. A feláras duplakarfás komfortszék hasznos beruházás: 130 kilós testsúlyig állítható a rugózása, billenthető a lapja, és négy irányban mozgatható a deréktámasza. Remek a kilátás, az A-oszlopok keveset takarnak, az osztott terű, fűthető, elektromosan behajtható tükrök képe jó, a tolatásban kamera segít. A szabvány VW-elemekből felépített, személyautós pult kőkemény, könnyen tisztítható plasztik, az illesztések zömmel pontosak. A hely nagyvonalú, az ülés, és a tengely- és sugárirányban is állítható kormányoszlop sokat mozog, egyedül a mélyen lévő gázpedált kell megszokni. Rengeteg a tároló és a pohártartó, több szinten pakolhatunk az ajtókba, a műszerfal tetejére, a felhajtható utasülések alá, és a fej fölött is vannak tárolók.

A 10,7 köbméteres, 3450 mm hosszú, 1861 mm belmagasságú raktérbe csak a jobb oldalon nyílik 1311×1822 mm-es tolóajtó, a bal nettó 228 000 forintba kerül. Sok a rögzítőpont, a padlómagasság 670 mm, a kerékdobok között 1350 mm széles a hely. A hátsó ajtó szárnyai 90/180 fokban nyithatók, a 270 fokos megoldást nettó 165 000-ért adja a VW.

A 2,0 l-es, közös csöves, dupla turbós, Adblue-val tisztán tartott, startstopos TDI dízel 177 LE-s (410 Nm), és a feláras hangszigeteléssel válik igazán csendessé. 1800/perctől szinte teljesen eltűnik a turbólyuka, de már 1500 környékén élénk a gázreakció. A hatfokozatú kézi váltó karja könnyen jár, a kapcsolás pontos, a lamellás kuplungos összkerékhajtás a nyomaték 60%-át tudja hátra küldeni. Mivel a kasztnit nem emelték meg, a Crafter terepen nem mozog ügyesen, ellenben a raktere 0,6 köbméterrel, hasznos (1288 kilós) teherbírása pedig 117 kilóval kisebb, mint az elsőkerék-hajtásúé. A tesztátlag 9,3 l/100 km-re jött ki, a normál modell gyári vegyes értéke 7,5 l/100 km. A fordulókör átmérője ugyan hatalmas (13,6 m), de a kormányzás pontos és a futómű terheletlenül is kényelmes, hátul sem pattogós a rugózás. A különféle asszisztensek (sávtartó, adaptív tempomat, ráfutásgátló, parkolást segítő rendszerek, tolatókamera) felárasak.

KZ

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás