Haszonjármű

2018. április 30. hétfő, 10:56

Teherpróba: Volkswagen Crafter 35 2.0 TDI 4Motion - Hajtós?

Érdemes meggondolni az összkerékhajtást, mert sok pénzről van szó.

Az L3H2 közepes tengelytávú, magastetős furgont jelent, ez az egyik legnépszerűbb Crafter. A tengelytáv 3640 mm, a hatalmas felületű, oldalszélre érzékeny karosszéria 5986x2040x2590 mm-es. Az ajtók könnyen nyílnak, a kabiné nagyjából 80 fokban kitárható. Magasra kell mászni, a fellépő taposója 43, az ülőlap 110 centire van a talajtól. A feláras duplakarfás komfortszék hasznos beruházás: 130 kilós testsúlyig állítható a rugózása, billenthető a lapja, és négy irányban mozgatható a deréktámasza. Remek a kilátás, az A-oszlopok keveset takarnak, az osztott terű, fűthető, elektromosan behajtható tükrök képe jó, a tolatásban kamera segít. A szabvány VW-elemekből felépített, személyautós pult kőkemény, könnyen tisztítható plasztik, az illesztések zömmel pontosak. A hely nagyvonalú, az ülés, és a tengely- és sugárirányban is állítható kormányoszlop sokat mozog, egyedül a mélyen lévő gázpedált kell megszokni. Rengeteg a tároló és a pohártartó, több szinten pakolhatunk az ajtókba, a műszerfal tetejére, a felhajtható utasülések alá, és a fej fölött is vannak tárolók.

A 10,7 köbméteres, 3450 mm hosszú, 1861 mm belmagasságú raktérbe csak a jobb oldalon nyílik 1311×1822 mm-es tolóajtó, a bal nettó 228 000 forintba kerül. Sok a rögzítőpont, a padlómagasság 670 mm, a kerékdobok között 1350 mm széles a hely. A hátsó ajtó szárnyai 90/180 fokban nyithatók, a 270 fokos megoldást nettó 165 000-ért adja a VW.

A 2,0 l-es, közös csöves, dupla turbós, Adblue-val tisztán tartott, startstopos TDI dízel 177 LE-s (410 Nm), és a feláras hangszigeteléssel válik igazán csendessé. 1800/perctől szinte teljesen eltűnik a turbólyuka, de már 1500 környékén élénk a gázreakció. A hatfokozatú kézi váltó karja könnyen jár, a kapcsolás pontos, a lamellás kuplungos összkerékhajtás a nyomaték 60%-át tudja hátra küldeni. Mivel a kasztnit nem emelték meg, a Crafter terepen nem mozog ügyesen, ellenben a raktere 0,6 köbméterrel, hasznos (1288 kilós) teherbírása pedig 117 kilóval kisebb, mint az elsőkerék-hajtásúé. A tesztátlag 9,3 l/100 km-re jött ki, a normál modell gyári vegyes értéke 7,5 l/100 km. A fordulókör átmérője ugyan hatalmas (13,6 m), de a kormányzás pontos és a futómű terheletlenül is kényelmes, hátul sem pattogós a rugózás. A különféle asszisztensek (sávtartó, adaptív tempomat, ráfutásgátló, parkolást segítő rendszerek, tolatókamera) felárasak.

KZ

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Akkor és Most Jármű Expo

A Magyar Suzuki szervezésében idén is volt autós találkozó...

Bemutatkozott a Ford F-Max

Az Év Haszongépjárműve 2019 díj győztesét hazánkban és Szlovákiában...

Brabham BT62

Az autóversenyző-dinasztia szupersportkocsijának gyártását a legifjabb Brabham-fivér, David jelentette...

DS 3 Crossback

A PSA önálló prémium márkája, a DS teljesen megújul,...

Fiat 500X 1.0 T3 City Cross

Vadonatúj turbómotorokat is kapott a felfrissített nagy 500-as, elsőként...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás