Újautó

2018. április 20. péntek, 09:30

Tesztnapló: Kia Niro PHEV 1.6 GDI EX - Hosszabbító

A konnektorból tölthető hibrid Niro rövidtávon villanyautóként is használható.

A PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) kívülről, csak díszítéseiben tér el a normál hibridtől (teszt: Az Autó 2016/11.), a gépháztető és a csomagtér fedele könnyűfém.

Karosszéria, utastér

Van némi koccanásvédelem, az ajtók könnyen és nagyon tágra (hátul közel derékszögben) nyílnak, beszállni kényelmes. A vezetőülés 510 mm hosszú lapjának magassága a talajtól 490-560 mm, az ülés és a kormány állítási tartománya is bőséges. A kilátás előre is korlátozott, a parkolóradar és a tolatókamera alapáras. A középen elkeskenyedő, térdtől lefelé kemény műszerfal nem nyomja a lábat, az összeszerelés zörejmentes. Középen 7,0 vagy 8,0 colos lehet a magasan ülő érintőképernyő, alatta az automata légkondi kezelése egyszerű. A részben vetített műszerek könnyen leolvashatók, a fordulatszámmérő csak Sport módban jön elő, alapból az energiafelhasználás (és a visszatöltés) mértéke látszik; a fedélzeti számítógép menüje logikus. Az okoskormányon túl sok a gomb, az ajtókra tenyérnyi textil sem jutott – zavaró a rideg műanyag burkolat – és a tükröződő zongoralakk-dekoráció sem szerencsés. A rakodóhelyek mérete és mennyisége átlagos, a váltókar mellett indukciós telefontöltő van. Hátul langaléta alkattal is bő a hely, alacsony a merevítő púp, a 470 mm hosszú pad formázása kétszemélyes. Középen külön rostélyon jön a friss levegő, az ajtózsebekbe félliteres palackok férnek. A magas rakodóperemű (730 mm), álpadlós csomagtér 427-1425 l-es.

Motor, erőátvitel

Az 1,6-os, közvetlen befecskendezéses, szívó benzinmotor (105 LE) a sima hibridből jön, de az elektromos rendszer más. A hatfokozatú, duplakuplungos robotváltó és a motor közé épített villanymotor itt 44 helyett 60 LE-s, az akku kapacitása pedig látványosan, 1,6-ról 8,9 kWh-ra nőtt; a rendszerteljesítmény 141 LE (265 Nm). Az elméleti, tisztán elektromos hatótáv 58 km, mi a nem különösen zimankós télben 49-et mentünk egy töltéssel (energiatakarékos szellőztetéssel), akinek a napi ingázáshoz ez elég (és rendszeresen tölti az akkut), villanyautóként, benzinfogyasztás nélkül is járhat a PHEV-vel. Motorfékben a villanymotor is tölt, vagy bármikor menet közben az indítómotor szerepét is betöltő nagyfeszültségű, szíjhajtású generátor. Az akku nem meríthető le teljesen, a normál – üzemmódkapcsolgatós – hibridhajtáshoz mindig marad elég töltés benne.

Vezetés, menettulajdonságok

A technika a hibridé: elöl McPherson, hátul multilink futómű, pontos, de érzéketlen, 2,7 fordulatos szervokormány, minden keréknél tárcsafék. A hajtásmódok közötti átmenet észrevehetetlen, a váltó nagyon ügyesen találja meg a fokozatokat, a Niro autópályán is teljes értékű: könnyen tartja a 130-at (itt hatodikban 2500/perccel forog a főtengely), van erőtartaléka és akár 1,3 tonnát is vontathat. A rugózás és a csillapítás nem túlfeszített, ívmenetben a vártnál nagyobbak a karosszériamozgások. A zajszigetelés hatékony, a menet- és gördülési zajok távoliak. Az először mindig (a vészhelyzeteket kivéve) villannyal lassító fék adagolhatóságát szokni kell.

Felszereltség

Az EX a gazdagabban felszerelt a két szint közül, alapáron hét légzsákkal, többféle vezetősegéddel, eső- és fényszenzorral, első-hátsó ülésfűtéssel, automata légkondval, adaptív tempomattal, tolatókamerával, infotainment rendszerrel (7,0 colos) és 16 colos alufelnikkel.

Összegzés

Családi használatra is alkalmas, tágas, könnyen vezethető és városban akár teljes értékű villanyautóként (zöld rendszámmal) használható.

KZ

 

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Újra nyereséges az Opel

Az új tulajdonos, a francia PSA Group autóipari konszern...

Megújult az Audi Q3

Az új Audi Q3 családi szabadidő-autó második generációja az...

Ötcsillagos az új Focus

A Focusban kifinomult megoldások segítenek a balesetek megelőzésében, vagy...

Íme, az új Porsche Macan

Sanghajban leplezte le a Porsche a megújult Macant. A...

Tuningbemutató: BMW M5

Gombnyomásra finom utazóautó vagy kegyetlen szupersportkocsi is lehet az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás