Újautó

2018. április 18. szerda, 09:21

Tesztnapló: Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC L - Sorban hat

Az új hathengeres dízellel próbáltuk a nemrég frissült S-osztályt.

A hosszú (Lang) karosszéria 5271 mm-re nyújtózik, az új dízelhez kilencfokozatú automata jár, az összkerékhajtás feláras.

Karosszéria, utastér

Hibátlan a lemezmunka, gyönyörű a fényezés. Az ajtók meglepően nagy erővel csukódnak – mintha buzdítanának a szervomotoros behúzó megvételére, ami a tesztautóból kimaradt. Kényelmes a beszállás, az aktív (kontúrkövető), minden porcikájukban elektromosan állítható első ülések kényelme lenyűgöző: a fűtést, szellőzést többféle, akár forró ülőfelületes (lávaköves) masszázs egészítheti ki. Az illatokkal, a hangulatvilágítással, a műszer- és menügrafikákkal tetszés szerint játszhatunk. A hely – különösen széltében – bőséges, de a kilátás egyik irányban sem jó. A 360 fokos kamerarendszer mindent tud, a hatalmas limuzin játszi könnyedséggel manőverezhető. Az anyagminőség – a plasztikok túlsúlya ellenére – luxusautós: finom anyagok, valódi fabetétek, puha, párnázott felületek; a káros sugarakat megszűrő üvegtető trükkösen kék színre tud váltani. Az összeszerelés precíz, bár a tesztautó bal első ajtaja rossz úton halkan nyöszörgött. Az S-osztály hátsó utasai az elsők kényelmét élvezik, az ülések itt is mindent tudnak, tökéletes a légkondicionálás, menetközben filmek, TV-csatornák nézhetők. A jobb hátsó lábtámaszos, fekvő helyzetbe állítható „főnöki” hely a repülőgépek első osztályának kényelmét nyújtja, de az előretolt első ülés támlája zavarja a vezetőt. Az 510 l-es, magas (70 cm-es) peremű csomagtér nagy, az ide tett – a légkonditól függetlenül működő- hűtőszekrény sok helyet elvesz.

Motor, erőátvitel

A Mercedes a V6-osok után visszatért a soros hathengeresekhez. Az új 2,9 l-es, közös csöves, biturbó dízel erős (340 LE, 700 Nm), és hideg alapjáraton is rezzenéstelen finomsággal, nagyon halkan forog. Menetközben gyakorlatilag nincs motorzaj, csak padlógázra némi morgás. A gázreakció szinte alapjárattól vehemens, a 700 Nm már 1200/perctől (!) megvan, a százas gyorsulás 5,2 s-os ideje az anyaméhszerű kabinban semmilyen élményt nem jelent, csak a sebességmérő mutatja, ha tilosban járunk. A kilencfokozatú, bolygóműves automata Mercedes-fejlesztés, néha feleslegesen kapcsolgat, de mindig finoman. Az összkerékhajtásban nincsenek mechanikus differenciálzárak, a központi difi alapból hátra küld több nyomatékot (55%), de oda-vissza 30:70 arányban tud variálni. Városban 9,0 l körül is elgurul a kéttonnás saját tömegű S, vegyes tesztfogyasztása 7,1 l/100 km-re jött ki!

Vezetés, menettulajdonságok

Az adaptív légrugós, zömében könnyűfém elemekből álló felfüggesztéssel ötcsillagos a menetkomfort, még a 19 colos felnikre szerelt /45-ös gumik sem rontják számottevően. Bár ívmenetben is rettentő stabil, a nehéz S-sel felesleges kanyarokat vadászni, inkább vonulni kell: nyolcadikban 90-nél 1200, kilencedikben 130-nál 1400/perc (!) a fordulatszám, döbbenetes a csend és az erőtartalék.

Felszereltség

Néhány típusfüggő opciótól eltekintve (pl.: kamerás útszkenner az S 560-hoz) az S 400 d 4MATIC szó szerint mindent tud, vagy pluszpénzért tudhat, amire ma a Mercedes képes. Címszavakban ide sorolandó a biztonsági rendszerek, a vezetősegédek és a komfortnövelő eszközök csoportja, az infrakamerás éjjellátótól az önvezető képességen át a 24 hangszórós, high-end Burmester audióig.

Összegzés

Az S-osztály mindig is az autóipar tudásának gyűjteményes kiadása volt, ennek megfelel az aktuális modell is. A cirka 31 milliós alapár mögött komoly a tartalom, de az összeg könnyen meg is duplázható.

KZ

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megjelent a júniusi Retro Mobil!

Júniusi számunkban teszteljük az Alfa Romeo Alfetta GT-t, az...

Megoldható az utólagos átalakítás

Kivitelezhetőnek tartja a német környezetvédelmi hivatal a koros dízelautók...

Elkelt Ferenc pápa Lamborghinije

Ferenc pápa ajándékba kapott Lamborghinije 715 ezer euróért kelt...

25 éves az esztergomi Suzuki

A múlt század elején Hamamacuban alapított szövőszékgyár 1952-ben készítette...

Akár több mint két millióan követelhetnek pénzt a Volkswagentől

A világ legnagyobb szándékos környezetszennyezésének, már majdnem biztos, hogy...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás