Újautó

2018. április 18. szerda, 09:21

Tesztnapló: Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC L - Sorban hat

Az új hathengeres dízellel próbáltuk a nemrég frissült S-osztályt.

A hosszú (Lang) karosszéria 5271 mm-re nyújtózik, az új dízelhez kilencfokozatú automata jár, az összkerékhajtás feláras.

Karosszéria, utastér

Hibátlan a lemezmunka, gyönyörű a fényezés. Az ajtók meglepően nagy erővel csukódnak – mintha buzdítanának a szervomotoros behúzó megvételére, ami a tesztautóból kimaradt. Kényelmes a beszállás, az aktív (kontúrkövető), minden porcikájukban elektromosan állítható első ülések kényelme lenyűgöző: a fűtést, szellőzést többféle, akár forró ülőfelületes (lávaköves) masszázs egészítheti ki. Az illatokkal, a hangulatvilágítással, a műszer- és menügrafikákkal tetszés szerint játszhatunk. A hely – különösen széltében – bőséges, de a kilátás egyik irányban sem jó. A 360 fokos kamerarendszer mindent tud, a hatalmas limuzin játszi könnyedséggel manőverezhető. Az anyagminőség – a plasztikok túlsúlya ellenére – luxusautós: finom anyagok, valódi fabetétek, puha, párnázott felületek; a káros sugarakat megszűrő üvegtető trükkösen kék színre tud váltani. Az összeszerelés precíz, bár a tesztautó bal első ajtaja rossz úton halkan nyöszörgött. Az S-osztály hátsó utasai az elsők kényelmét élvezik, az ülések itt is mindent tudnak, tökéletes a légkondicionálás, menetközben filmek, TV-csatornák nézhetők. A jobb hátsó lábtámaszos, fekvő helyzetbe állítható „főnöki” hely a repülőgépek első osztályának kényelmét nyújtja, de az előretolt első ülés támlája zavarja a vezetőt. Az 510 l-es, magas (70 cm-es) peremű csomagtér nagy, az ide tett – a légkonditól függetlenül működő- hűtőszekrény sok helyet elvesz.

Motor, erőátvitel

A Mercedes a V6-osok után visszatért a soros hathengeresekhez. Az új 2,9 l-es, közös csöves, biturbó dízel erős (340 LE, 700 Nm), és hideg alapjáraton is rezzenéstelen finomsággal, nagyon halkan forog. Menetközben gyakorlatilag nincs motorzaj, csak padlógázra némi morgás. A gázreakció szinte alapjárattól vehemens, a 700 Nm már 1200/perctől (!) megvan, a százas gyorsulás 5,2 s-os ideje az anyaméhszerű kabinban semmilyen élményt nem jelent, csak a sebességmérő mutatja, ha tilosban járunk. A kilencfokozatú, bolygóműves automata Mercedes-fejlesztés, néha feleslegesen kapcsolgat, de mindig finoman. Az összkerékhajtásban nincsenek mechanikus differenciálzárak, a központi difi alapból hátra küld több nyomatékot (55%), de oda-vissza 30:70 arányban tud variálni. Városban 9,0 l körül is elgurul a kéttonnás saját tömegű S, vegyes tesztfogyasztása 7,1 l/100 km-re jött ki!

Vezetés, menettulajdonságok

Az adaptív légrugós, zömében könnyűfém elemekből álló felfüggesztéssel ötcsillagos a menetkomfort, még a 19 colos felnikre szerelt /45-ös gumik sem rontják számottevően. Bár ívmenetben is rettentő stabil, a nehéz S-sel felesleges kanyarokat vadászni, inkább vonulni kell: nyolcadikban 90-nél 1200, kilencedikben 130-nál 1400/perc (!) a fordulatszám, döbbenetes a csend és az erőtartalék.

Felszereltség

Néhány típusfüggő opciótól eltekintve (pl.: kamerás útszkenner az S 560-hoz) az S 400 d 4MATIC szó szerint mindent tud, vagy pluszpénzért tudhat, amire ma a Mercedes képes. Címszavakban ide sorolandó a biztonsági rendszerek, a vezetősegédek és a komfortnövelő eszközök csoportja, az infrakamerás éjjellátótól az önvezető képességen át a 24 hangszórós, high-end Burmester audióig.

Összegzés

Az S-osztály mindig is az autóipar tudásának gyűjteményes kiadása volt, ennek megfelel az aktuális modell is. A cirka 31 milliós alapár mögött komoly a tartalom, de az összeg könnyen meg is duplázható.

KZ

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás