Újautó

2018. április 17. kedd, 09:44

Bemutató: Nissan Leaf - Kábelbarát

Erősebb villanymotorral ígér nagyobb hatótávot a vadonatúj Leaf.

Mostantól az élre vasalt Micrára hasonlít az új Leaf, méretei keveset változtak: a tengelytáv maradt 2700 mm, a hossz (4490 mm) 45, a szélesség (1788 mm) 22 mm-t nőtt, míg a magasság (1530/1540 mm) kiviteltől függően 19 vagy 9 mm-rel csökkent. Karosszériából továbbra is csak ötajtós ferdehátú van, a csomagtér méretét befolyásolják a választott komfortszintek, a két szélsőérték 385-1176 l. A technika szintén ismerős, a felfüggesztés elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros, minden kereket belső hűtésű tárcsafék lassít. A műszerfal józan, egyedül a váltókar helyén lévő irányváltó gomb utal az elektromos hajtásra. A műszerek részben vetítettek, középen – kellően magasan – 7,0 colos érintőképernyő ül.

A korábbi 109 helyett 150 LE-s az új villanymotor (320 Nm), az energiát 350 V-os, 40 kWh kapacitású léghűtéses lítiumionos akkumulátor tárolja. A gyorsulás álló helyzetből 100 km/h-ra 7,9 s, ez sportos húrokat penget, a végsebesség – sebességváltó híján – szerény 144 km/h. A fogyasztás gyári ígérete 19,4-20,6 kWh/100 km, a hatótáv a hamarosan megszűnő NEDC ciklus szerint 378 km, de ez inkább elméleti; az új globális WLTP (Worldwide Light Test Procedure) kalkuláció szerint kb. 280 km a realitás. A töltési idő otthoni hálózatról (konnektorból) 16, utcai oszlopról 8 óra, gyorstöltővel 40-50 perc alatt 80%-ra nyomható fel az akku – az összes csatlakozó gyári tartozék. Újdonság a minden változatban megtalálható e-Pedal, ami az üzemi fék ritka használatával jóformán egypedálos vezetést tesz lehetővé. Némi gyakorlással, a „villanyfék” segítségével, a menetpedál („gázpedál”) felengedésének mértékével kiszámítottan szabályozható az autó lassulása, akár a megállásig. A ProPILOT és a ProPILOT Park rendszerekkel a Leaf autópályán (sávon belüli) önvezetésre, illetve teljesen önálló parkolásra képes, utóbbinál a kormányzás mellett a fékezés és a szükséges irányváltás is automatikus.

Az új Leaf már itthon van, a felszereltségek sorrendje Visia, Acenta, N-Connecta és Tekna. Az alapmodellhez is jár hat légzsák, komfort bejutás, tempomat, dombsegéd, automata légkondi, eső- és fényszenzor, négy elektromos ablak, fűthető tükörpár, okoskormány, audiorendszer (rádió/CD, négy hangszóró) és Bluetooth-kihangosító, a vezetősegédek közül táblafelismerő, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, sávelhagyásra figyelmeztető (kormánykorrigálással), holttér-figyelő, valamint városi vészfék gyalogos és kerékpáros felismeréssel. A csúcs Teknához többek között teljes LED világítást, ProPILOT segédet (adaptív tempomattal), Bose hifit, online Connect infotainment rendszert, navigációt, tolatókamerát (360 fokos panorámaképpel), bőrkárpitot és 17 colos alufelniket is ad a Nissan. Az általános 3 éves, de pluszpénzért 5 vagy 8 évre kiterjeszthető garancia mellett az elektromos részegységekre alapból 5 év, az akkumulátorra 8 év vagy 160 000 km jár.

KZ

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás