Újautó

2018. április 17. kedd, 09:44

Bemutató: Nissan Leaf - Kábelbarát

Erősebb villanymotorral ígér nagyobb hatótávot a vadonatúj Leaf.

Mostantól az élre vasalt Micrára hasonlít az új Leaf, méretei keveset változtak: a tengelytáv maradt 2700 mm, a hossz (4490 mm) 45, a szélesség (1788 mm) 22 mm-t nőtt, míg a magasság (1530/1540 mm) kiviteltől függően 19 vagy 9 mm-rel csökkent. Karosszériából továbbra is csak ötajtós ferdehátú van, a csomagtér méretét befolyásolják a választott komfortszintek, a két szélsőérték 385-1176 l. A technika szintén ismerős, a felfüggesztés elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros, minden kereket belső hűtésű tárcsafék lassít. A műszerfal józan, egyedül a váltókar helyén lévő irányváltó gomb utal az elektromos hajtásra. A műszerek részben vetítettek, középen – kellően magasan – 7,0 colos érintőképernyő ül.

A korábbi 109 helyett 150 LE-s az új villanymotor (320 Nm), az energiát 350 V-os, 40 kWh kapacitású léghűtéses lítiumionos akkumulátor tárolja. A gyorsulás álló helyzetből 100 km/h-ra 7,9 s, ez sportos húrokat penget, a végsebesség – sebességváltó híján – szerény 144 km/h. A fogyasztás gyári ígérete 19,4-20,6 kWh/100 km, a hatótáv a hamarosan megszűnő NEDC ciklus szerint 378 km, de ez inkább elméleti; az új globális WLTP (Worldwide Light Test Procedure) kalkuláció szerint kb. 280 km a realitás. A töltési idő otthoni hálózatról (konnektorból) 16, utcai oszlopról 8 óra, gyorstöltővel 40-50 perc alatt 80%-ra nyomható fel az akku – az összes csatlakozó gyári tartozék. Újdonság a minden változatban megtalálható e-Pedal, ami az üzemi fék ritka használatával jóformán egypedálos vezetést tesz lehetővé. Némi gyakorlással, a „villanyfék” segítségével, a menetpedál („gázpedál”) felengedésének mértékével kiszámítottan szabályozható az autó lassulása, akár a megállásig. A ProPILOT és a ProPILOT Park rendszerekkel a Leaf autópályán (sávon belüli) önvezetésre, illetve teljesen önálló parkolásra képes, utóbbinál a kormányzás mellett a fékezés és a szükséges irányváltás is automatikus.

Az új Leaf már itthon van, a felszereltségek sorrendje Visia, Acenta, N-Connecta és Tekna. Az alapmodellhez is jár hat légzsák, komfort bejutás, tempomat, dombsegéd, automata légkondi, eső- és fényszenzor, négy elektromos ablak, fűthető tükörpár, okoskormány, audiorendszer (rádió/CD, négy hangszóró) és Bluetooth-kihangosító, a vezetősegédek közül táblafelismerő, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, sávelhagyásra figyelmeztető (kormánykorrigálással), holttér-figyelő, valamint városi vészfék gyalogos és kerékpáros felismeréssel. A csúcs Teknához többek között teljes LED világítást, ProPILOT segédet (adaptív tempomattal), Bose hifit, online Connect infotainment rendszert, navigációt, tolatókamerát (360 fokos panorámaképpel), bőrkárpitot és 17 colos alufelniket is ad a Nissan. Az általános 3 éves, de pluszpénzért 5 vagy 8 évre kiterjeszthető garancia mellett az elektromos részegységekre alapból 5 év, az akkumulátorra 8 év vagy 160 000 km jár.

KZ

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás