Újautó

2018. április 16. hétfő, 09:14

Tesztnapló: Suzuki Ignis 1.2 GLX 4WD - Keményítő

Az összkerék-hajtás hasznos, de itt mellékhatásokkal is jár.

Az összkerekes Ignist kívülről semmi nem különbözteti meg a többitől, az utastér ezzel a felszereltséggel csak négyszemélyes.

Karosszéria, utastér

Ahogy az alap GL-kivitel tesztjében (Az Autó 2017/4.) is írtuk, precíz a lemezmunka, az ajtók finoman és nagy szögben (hátul közel 90 fokban) nyílnak, kényelmes a beszállás. A GLX-ben már állítható a vezetőülés-magasság, de a deréktámasz hiányzik. A kormányoszlop csak sugárirányban (fel-le) mozog, de a vezetői pozíció így is szinte minden alkathoz belőhető, a pedálrend hibátlan. A vékony A-oszlopok nem akadályozzák a kilátást, átlósan viszont zavarnak a széles C-k, a tükrök képe jó, a tolatókamera alapáras. Az egyenletes illesztésekkel összeszerelt műszerfal a kemény, a gyári navigációs infotainment magasra emelt érintőképernyőn fut. A szélesség korlátozott, de a plafon magas, alul a középkonzol nyúlványa keskeny és meglepően rugalmas, lábbal arrébb lehet nyomni. Hátul nagy a lábhely, és a fejtér is, a GLX ülései a 60:40 helyett 50:50 arányban osztottak, sínen tologathatók 18 centin. A 4×4-es Ignis csomagtere kisebb az elsőkerék-hajtásúénál (204-1086 l), és benzinből is 2 l-rel kevesebb fér a tankjába. A rakodóperem nagyon magas (740 mm).

Motor, erőátvitel

Az 1,2-es, 90 LE-s szívó benzines érzetre – a papírformával ellentétben (0-100 km/h: 11,9 s) – szinte repíti a könnyű (870 kilós) kasztnit; 1500/perctől élénk, 2500-tól harapós a gázreakció és a zaj sem tolakodó, még pörgetve sem. Az ötfokozatú kéziváltó karja könnyen, precízen és rövid utakon jár, a lamellás kuplungos összkerékhajtás az első kerekek tapadásvesztésekor küld nyomatékot hátra. A vegyes fogyasztás 5,0 l környékén tartható, a tesztátlag 5,4 l/100 km lett.

Vezetés, menettulajdonságok

A normál Ignis rugózásának, kátyútűrésének dicsérete az összkerekesre nem érvényes. Elöl McPherson a futómű ebben is, hátul viszont merevhíd váltotta le a csatolt lengőkarokat. Már a legkisebb úthibán is elpattog az autó hátulja, a hátul ülőknek rázós az Ignis. A nem közvetlen, 3,6 fordulatos villanyszervós kormány nem talál vissza középállásba, autópályán rendszeresen korrigálni kell. A fék hatékony (hátul dobok vannak), a gyorsan vett ívet kontrollálható alulkormányzottsággal jelzi az Ignis. A zajkomfort városban kifejezetten jó, és még 130-nál sem harsog az ötödikben 3500/perccel forgó motor, de a gumik morgása fárasztó.

Felszereltség

A GLX a csúcs, alapáron hat légzsákkal, vezetősegédekkel, LED-es fényszórókkal, távirányítós központi zárral, elektromos ablakemelőkkel, fűthető visszapillantókkal, ülésfűtéssel, automata légkondival, tempomattal, tolatókamerával, kihangosítóval, infotainment rendszerrel, fedélzeti számítógéppel, és 16 colos alufelnikkel.

Összegzés

Vidám, jól felszerelt mini, városon kívül sem jön zavarba, de komfortgyilkos hátsó futóműve miatt a 4×4-es Ignis igazán csak azoknak való, akiknek tényleg fontos az összkerék.

KZ

 

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Sanghajban gyárt autókat a Tesla

A Tesla amerikai járműgyártó megállapodott a sanghaji városvezetéssel arról,...

A Suzuki 552 millió jent forgat vissza a jármű-újrafeldolgozási üzletágba

A Suzuki Motor Corporation Japánban a 2017-es pénzügyi évben...

Az első félévben több mint hárommillió autót értékesített a VW

Az idei első félévben történetében első alkalommal értékesített hárommillió...

Leállította egy dízelmotorjának szállítását a Daimler

A Daimler AG leállította egy tehergépjármű-dízelmotor szállítását, mivel bizonyos...

Gondokat okoz az autógyáraknak az új emissziós normák teljesítése

A korábban tervezettnél lassabban halad és nagyobb fennakadásokat okoz...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás