Újautó

2018. április 9. hétfő, 09:07

Tesztnapló: BMW X3 xDrive20d Luxury Line - Hármasugró

A 2,0 l-es dízelhez csak automata váltó kapható, és az összkerékhajtás is alapáras.

A vadonatúj X3 amerikai gyártmány, karosszériája minden irányban megnőtt, tengelytávja bő 5 centit nyúlt.

Karosszéria, utastér

Az ajtók finoman nyílnak és csukódnak, a beszálláshoz magasra kell mászni. A hosszú távon is marasztalóan kényelmes, fűthető vezetőülés aprólékosan beállítható, az oldalpárnák felfújhatók, az ülőlap hossza állítható, 530-580 mm. A kilátás minden irányban korlátozott, vastagok az A-oszlopok, az üvegezett C-k átlósan segítenek, de jobb a tükrökre és a 360 fokos – ha kell még az autómosó futószalagjára is rávezető – kamerarendszerre hagyatkozni. Az utastérben sok a műanyag, de az anyagminőség színvonalas, az összeszerelés pedig zörejmentes. A helykínálat szellős (tolótetővel sem alacsony a plafon), a kormányoszlop, a vezetőülés nagyon széles tartományban állítható. A vetített műszerek napszaktól függetlenül jól leolvashatók, a grafika a választott üzemmód (Sport, Comfort, Eco Pro) szerint változik; középen érintésre is reagál az infotainment 10,25 colos, szélesvásznú fix képernyője. Az iDrive vakon is kezelhető, de van hang- és gesztusvezérlése is – az utóbbi kifejezetten hasznos. Az osztott kesztyűtartó kialakítása nem szerencsés. Hátul hárman is ülhetnek, de középen akadályt képez a magas padlómerevítő, a 440 mm-es ülőlap nem támasztja alá eléggé a combokat. A szélső helyek fűthetők, a friss levegő külön rostélyokból jön, az ajtózsebek nagyok. A csomagtér családbarát méretű (550-1600 l-es), könnyen variálható, de rakodópereme magas (700 mm). A hátsó ajtó villanymotorral mozog, nyitási magassága beállítható, a kulcsba programozható.

Motor, erőátvitel

A 2,0 l-es dízel erős (190 LE, 400 Nm), hangja pörgetve sem tolakodó, de mindig tudni, hogy gázolajos autót vezetünk. A gázreakció 1500/perctől elfogadható, 1800-tól már nyoma sincs turbólyuknak és 3000-ig egy szuszra, erőből tol. A ZF gyártmányú, nyolcfokozatú bolygóműves automata a piac egyik legjobbja, finoman és gyorsan dolgozik, hidegen sem rángat, lejtőn motorfékkel segít, és Eco Pro-ban „szétkapcsolva” lendületből hagyja gurulni az autót. A lamellás kuplungos xDrive összkerékhajtást fixre zárni nem lehet, a hajtás alapból a hátsó kerekeké. A fogyasztás autóúton, egyenletes tempóval 5,0 l/100 km környékére is levihető, tesztátlagunk 7,3 l/100 km lett.

Vezetés, menettulajdonságok

A csupa könnyűfém, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztés működése példás: a rugózás komfortos (légrugók pluszpénzért sincsenek), a csillapítás kellően feszes, minimálisak a karosszériamozgások, miközben csak a legnagyobb úthibákon zökken az X3-as. Az egyenesfutás hibátlan, az ívmenet a végletekig semleges, a 2,5 fordulatos kormány nem különösebben informatív, de célpontos és közvetlen, a négy tárcsafék pedig autópályán vészfékezve is határozottan fogja meg az üresen is 1750 kilós gépet. A menetzajok távoliak, a szélzaj csendes, a motor főtengelye nyolcadikban 90 km/h-nál 1300-at, 130-nál 1900-at fordul percenként, az erőtartalék így is meggyőző. Az X3 teljesen önállóan is tud parkolni, azaz a kormányon kívül a gázt, a féket és irányváltásnál a sebességváltót is kezeli.

Felszereltség

Az extrák tételenként és csomagokban is beszerezhetők. A kétmilliós felárú Luxury Line szett többek között külső krómdíszítéseket, 19 colos alufelnikészletet, bőrkárpitot, LED-es fényszórókat, automata légkondit, tároló csomagot és tetősíneket tartalmaz.

Összegzés

A korábbinál több hely, a hajtáslánc és a felfüggesztés kellemes autóvá teszi az X3-ast. Az ár a konkurenciához hasonlóan magas.

KZ

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Később hagy fel a dízellel a Fiat

Az eredetileg tervezettnél tovább folytatja a dízel autók gyártását...

Tuningteszt: Abarth 595 Competizione

Meghajtottuk a skorpiós márka legvadabb, 180 LE-s 500-asát.

Az Achates Power kétüteműje

A kaliforniai kutató-fejlesztő cég kétütemű, kompresszió-gyújtású benzinese már több,...

90 éves a DAF

A DAF rövid ideig különleges hajtásláncú személyautókat is gyártott.

Pikoló: Nissan Micra 0.9 IG-T N-Connecta

A Renault turbós benzinesével, és színes belsővel kelleti magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás