Újautó

2018. április 6. péntek, 09:04

Tuningteszt: Mini Countryman JCW ALL4 aut. - Terepgokart

Furcsa, de élvezetes szerkezet.

Becsapós a név, 2,67 m-es tengelytávjával és 4,3 m-es hosszával a kompakt szabadidő-terepes Countryman nem mini. A JCW (ez a gyári tuningrészleg, a John Cooper Works rövidiítése) aero csomagja nem hivalkodó, alul és a kerékíveken körben műanyag védi a karosszériát. A felnik alapból 18 colosak, a tesztautó feláras 19-eseket hordott, és a piros „harci díszért” is fizetni kell. Utasterével a Countryman a legélhetőbb Mini: a beszállás kényelmes, a hely mindkét sorban bő, a csomagtér nagy (450-1390 l). A középen hagyományosan kerek kijelzős műszerpult a normál kivitelé (ennek hangulatvilágításos fénycsíkja színváltós fordulatszámmérőként is beállítható), a sportmodellre utaló díszekkel, feliratokkal. Az állítható combtámaszos, a testes alkatúakat kissé tolakodóan satuba fogó első ülések hosszú távon is kényelmesek, kanyarban tartanak, a kormányoszlop fel-le és ki-be sokat mozog, hibátlan a pedálrend, hamar megtalálható a kellemes pozíció.

A meredek szélvédő rontja a kilátást (nehezen látni például a lámpákat a kereszteződésekben), az ajtókból kinövő visszapillantók képe közel holttérmentes. A technika komoly, a BMW 2,0 l-es, közvetlen befecskendezéses, mindkét oldalán változó vezérlésű turbós benzinese ugyanannyit tud, mint a többi JCW-ben (231 LE, 350 Nm), a váltó nyolcgangos, kormányról is pöcögtethető bolygóműves sportautomata (kérhető hatos kézi is). A lamellás kuplungos összkerékhajtás főleg a jobb tapadást, útfogást szolgálja, 165 mm-es hasmagasságával a JCW nem terepjáró, bár laza burkolaton is jól boldogul.

A négyhengeres Sport üzemmódban él igazán: ilyenkor keményebbre vált az adaptív csillapítás, húzósabb a közvetlen, 2,4 fordulatos és pontos kormányzás, a kipufogó mérges hangon szól, és visszakapcsolásoknál, gázelvételkor jóízűen durrog – ez néha olyan, mintha nyitva maradt volna a hátsó ajtó. A gázreakció már 1600-tól nagyon élénk, a szusz csak valamivel 5000/perc alatt fogy el, remek a gyorsulás (0-100 km/h: 6,5 s), a váltó kézzel csattogtatva villámgyors, de D-ben sem ügyetlen. Spórolni Green üzemmódban – akár motorfék nélküli gurulással – lehet, a városi fogyasztás ilyenkor 9,0-9,5 l körül alakul, a teszt végén vegyes értékként (a sportosság időnkénti kihasználásával) 12,2 l/100 km-t mértünk. Az elöl McPherson, hátul multilink felfüggesztés elemei zömében aluötvözetek, a hatalmas kerekekkel mindig van zötyögés, „cserébe” az úttartás, és az ívmenet bolondbiztos. Az elérhető kanyarsebesség nem közútra való – az erő hatékony útra vitelében elektronikus első differenciálzár is segít. A fék hatásfoka, és adagolhatósága is kiváló. A kemény futómű ellenére a JCW extrém családi autóként is beválhat, 130-nál 2200/perccel forog a főtengely, ilyenkor a menetzajok is (normál vagy Green beállítással) elviselhetők, a gördülés hangja átlagos.

A Countryman JCW – eleve LED fényszórós, automata légkondis, Alcantara kárpitos – nem olcsó, alapára közel 12 millió forint, de a BMW mestere az extrák árazásának és csomagolásának – a nem „fullos” tesztautóban is bő 5 millió volt az extrák felára.

KZ

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás