Újautó

2018. április 6. péntek, 09:04

Tuningteszt: Mini Countryman JCW ALL4 aut. - Terepgokart

Furcsa, de élvezetes szerkezet.

Becsapós a név, 2,67 m-es tengelytávjával és 4,3 m-es hosszával a kompakt szabadidő-terepes Countryman nem mini. A JCW (ez a gyári tuningrészleg, a John Cooper Works rövidiítése) aero csomagja nem hivalkodó, alul és a kerékíveken körben műanyag védi a karosszériát. A felnik alapból 18 colosak, a tesztautó feláras 19-eseket hordott, és a piros „harci díszért” is fizetni kell. Utasterével a Countryman a legélhetőbb Mini: a beszállás kényelmes, a hely mindkét sorban bő, a csomagtér nagy (450-1390 l). A középen hagyományosan kerek kijelzős műszerpult a normál kivitelé (ennek hangulatvilágításos fénycsíkja színváltós fordulatszámmérőként is beállítható), a sportmodellre utaló díszekkel, feliratokkal. Az állítható combtámaszos, a testes alkatúakat kissé tolakodóan satuba fogó első ülések hosszú távon is kényelmesek, kanyarban tartanak, a kormányoszlop fel-le és ki-be sokat mozog, hibátlan a pedálrend, hamar megtalálható a kellemes pozíció.

A meredek szélvédő rontja a kilátást (nehezen látni például a lámpákat a kereszteződésekben), az ajtókból kinövő visszapillantók képe közel holttérmentes. A technika komoly, a BMW 2,0 l-es, közvetlen befecskendezéses, mindkét oldalán változó vezérlésű turbós benzinese ugyanannyit tud, mint a többi JCW-ben (231 LE, 350 Nm), a váltó nyolcgangos, kormányról is pöcögtethető bolygóműves sportautomata (kérhető hatos kézi is). A lamellás kuplungos összkerékhajtás főleg a jobb tapadást, útfogást szolgálja, 165 mm-es hasmagasságával a JCW nem terepjáró, bár laza burkolaton is jól boldogul.

A négyhengeres Sport üzemmódban él igazán: ilyenkor keményebbre vált az adaptív csillapítás, húzósabb a közvetlen, 2,4 fordulatos és pontos kormányzás, a kipufogó mérges hangon szól, és visszakapcsolásoknál, gázelvételkor jóízűen durrog – ez néha olyan, mintha nyitva maradt volna a hátsó ajtó. A gázreakció már 1600-tól nagyon élénk, a szusz csak valamivel 5000/perc alatt fogy el, remek a gyorsulás (0-100 km/h: 6,5 s), a váltó kézzel csattogtatva villámgyors, de D-ben sem ügyetlen. Spórolni Green üzemmódban – akár motorfék nélküli gurulással – lehet, a városi fogyasztás ilyenkor 9,0-9,5 l körül alakul, a teszt végén vegyes értékként (a sportosság időnkénti kihasználásával) 12,2 l/100 km-t mértünk. Az elöl McPherson, hátul multilink felfüggesztés elemei zömében aluötvözetek, a hatalmas kerekekkel mindig van zötyögés, „cserébe” az úttartás, és az ívmenet bolondbiztos. Az elérhető kanyarsebesség nem közútra való – az erő hatékony útra vitelében elektronikus első differenciálzár is segít. A fék hatásfoka, és adagolhatósága is kiváló. A kemény futómű ellenére a JCW extrém családi autóként is beválhat, 130-nál 2200/perccel forog a főtengely, ilyenkor a menetzajok is (normál vagy Green beállítással) elviselhetők, a gördülés hangja átlagos.

A Countryman JCW – eleve LED fényszórós, automata légkondis, Alcantara kárpitos – nem olcsó, alapára közel 12 millió forint, de a BMW mestere az extrák árazásának és csomagolásának – a nem „fullos” tesztautóban is bő 5 millió volt az extrák felára.

KZ

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Később hagy fel a dízellel a Fiat

Az eredetileg tervezettnél tovább folytatja a dízel autók gyártását...

Tuningteszt: Abarth 595 Competizione

Meghajtottuk a skorpiós márka legvadabb, 180 LE-s 500-asát.

Az Achates Power kétüteműje

A kaliforniai kutató-fejlesztő cég kétütemű, kompresszió-gyújtású benzinese már több,...

90 éves a DAF

A DAF rövid ideig különleges hajtásláncú személyautókat is gyártott.

Pikoló: Nissan Micra 0.9 IG-T N-Connecta

A Renault turbós benzinesével, és színes belsővel kelleti magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás