Újautó

2018. március 16. péntek, 09:11

Bemutató: BMW X3 - Nagyítás

Ráncfelvarrásnak tűnik, pedig alapjaiban új az X3. A bevezetés ötféle motorral indul, hibrid egyelőre nincs.

A prémiummárkák közül a BMW rukkolt ki először (2003-ban) középkategóriás szabadidő-terepessel; a G01 jelű mostani sorozat már a harmadik generáció, új padlólemezen, de változatlanul hosszában beépített motorokkal. Elődjéhez képest megváltoztak az arányai, hossza (4708 mm) kiviteltől függően átlagosan 6 centivel több, tengelytávja (2864 mm) 54, szélessége (1891 mm) 10, magassága (1676 mm) 7 mm-t nőtt. Az utastérben – főleg hátul – szintén több a hely, az alapból 550 l-es csomagtér egyszerű mozdulatokkal háromszorosára (1600 l-esre) bővíthető, a támla 40:20:40 arányban osztott. A műszerpult az aktuális 5-ös és 7-es sorozatét másolja, a középkonzol enyhén a vezető felé fordul, a tetején 10,25 colos, már érintésre is reagáló képernyővel. Az infotainment néhány funkciója (audió, hangerő, telefon, navigáció) gesztusokkal, érintés nélkül is vezérelhető, a logikusan felépített menü többi része az iDrive kontrollerével könnyen és gyorsan elérhető. A legfontosabb tudnivalók akár a szélvédőn is olvashatók; pluszpénzért sok a vezetősegéd, a fényezések és a kárpitok kombinációinak száma átlagon felüli.

Igényes a lemezek alatti technika, az alumíniumelemekkel könnyített felfüggesztés elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink, de az Audi Q5-tel és a Mercedes GLC-vel ellentétben a BMW légrugózást nem, csupán adaptív lengéscsillapítást (DDC) kínál. A bevezetőmodelleknél alap a lamellás kuplungos automata összkerékhajtás (xDrive) lejtmenetvezérléssel és a nyolcfokozatú, ZF gyártmányú bolygóműves automata váltóval, a sportkivitelekben kormányfülekkel. Az összes motor kulcs nélkül indítható, startstopos, közvetlen befecskendezéses és turbós: a benzines 20i (184 LE), 30i (252 LE) és a dízel 20d (190 LE) egyformán 2,0 l-es négyhengeres, a 30d (265 LE) dízel 3,0 l-es hathengeres. A kínálat krémje a szintén soros hatos 3,0 l-essel, de benzinessel hajtott M40i (360 LE, 500 Nm). Nagyon megy, 0-ról 100-ra sportautós 4,8 s alatt gyorsul. Később állítólag jön majd „igazi” M-es X3 is, átdolgozott felfüggesztéssel, megerősített fékrendszerrel és 450–500 LE közé saccolt teljesítménnyel. Hibridről egyelőre nem hallani (a Mercedes GLC-ből már van ilyen), és a 330e hajtáslánca adott is lenne ehhez.

A vadonatúj, kizárólag az amerikai Spartanburgban gyártott X3-as piaci bevezetése már Magyarországon is elindult; az alapváltozat mellett Advantage, xLine, Luxury Line és M Sport kivitel választható. A legolcsóbb benzines (xDrive20i) 13,35, a legolcsóbb dízel (xDrive20d) 14,25 millió forinttól vihető.

KZ

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás