Újautó

2018. március 16. péntek, 09:11

Bemutató: BMW X3 - Nagyítás

Ráncfelvarrásnak tűnik, pedig alapjaiban új az X3. A bevezetés ötféle motorral indul, hibrid egyelőre nincs.

A prémiummárkák közül a BMW rukkolt ki először (2003-ban) középkategóriás szabadidő-terepessel; a G01 jelű mostani sorozat már a harmadik generáció, új padlólemezen, de változatlanul hosszában beépített motorokkal. Elődjéhez képest megváltoztak az arányai, hossza (4708 mm) kiviteltől függően átlagosan 6 centivel több, tengelytávja (2864 mm) 54, szélessége (1891 mm) 10, magassága (1676 mm) 7 mm-t nőtt. Az utastérben – főleg hátul – szintén több a hely, az alapból 550 l-es csomagtér egyszerű mozdulatokkal háromszorosára (1600 l-esre) bővíthető, a támla 40:20:40 arányban osztott. A műszerpult az aktuális 5-ös és 7-es sorozatét másolja, a középkonzol enyhén a vezető felé fordul, a tetején 10,25 colos, már érintésre is reagáló képernyővel. Az infotainment néhány funkciója (audió, hangerő, telefon, navigáció) gesztusokkal, érintés nélkül is vezérelhető, a logikusan felépített menü többi része az iDrive kontrollerével könnyen és gyorsan elérhető. A legfontosabb tudnivalók akár a szélvédőn is olvashatók; pluszpénzért sok a vezetősegéd, a fényezések és a kárpitok kombinációinak száma átlagon felüli.

Igényes a lemezek alatti technika, az alumíniumelemekkel könnyített felfüggesztés elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink, de az Audi Q5-tel és a Mercedes GLC-vel ellentétben a BMW légrugózást nem, csupán adaptív lengéscsillapítást (DDC) kínál. A bevezetőmodelleknél alap a lamellás kuplungos automata összkerékhajtás (xDrive) lejtmenetvezérléssel és a nyolcfokozatú, ZF gyártmányú bolygóműves automata váltóval, a sportkivitelekben kormányfülekkel. Az összes motor kulcs nélkül indítható, startstopos, közvetlen befecskendezéses és turbós: a benzines 20i (184 LE), 30i (252 LE) és a dízel 20d (190 LE) egyformán 2,0 l-es négyhengeres, a 30d (265 LE) dízel 3,0 l-es hathengeres. A kínálat krémje a szintén soros hatos 3,0 l-essel, de benzinessel hajtott M40i (360 LE, 500 Nm). Nagyon megy, 0-ról 100-ra sportautós 4,8 s alatt gyorsul. Később állítólag jön majd „igazi” M-es X3 is, átdolgozott felfüggesztéssel, megerősített fékrendszerrel és 450–500 LE közé saccolt teljesítménnyel. Hibridről egyelőre nem hallani (a Mercedes GLC-ből már van ilyen), és a 330e hajtáslánca adott is lenne ehhez.

A vadonatúj, kizárólag az amerikai Spartanburgban gyártott X3-as piaci bevezetése már Magyarországon is elindult; az alapváltozat mellett Advantage, xLine, Luxury Line és M Sport kivitel választható. A legolcsóbb benzines (xDrive20i) 13,35, a legolcsóbb dízel (xDrive20d) 14,25 millió forinttól vihető.

KZ

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Tesztnapló: Kia Niro PHEV 1.6 GDI EX

A konnektorból tölthető hibrid Niro rövidtávon villanyautóként is használható.

Bemutató: Honda Jazz 1.5 i-VTEC és Civic 1.6 i-DTEC

A Jazzt alaposan felfrissítették, a Civic-ben pedig új a...

Tesztnapló: Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC L

Az új hathengeres dízellel próbáltuk a nemrég frissült S-osztályt.

Megjelent a Retro Mobil májusi száma

Májusi számunkban írunk a Volga értéktartásáról, teszteljük a Renault...

Bemutató: Nissan Leaf

Erősebb villanymotorral ígér nagyobb hatótávot a vadonatúj Leaf.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás