Újautó

2018. március 13. kedd, 08:56

Tesztnapló: Mercedes-Benz GLA 220 4Matic - Alapművelet

Felfrissült az A-osztály alapjára emelt legkisebb Mercedes szabadidő-autó. Keveset változott.

Négy év után kozmetikázták át a GLA-sorozatot: némi lökhárító-csinosítás, ledesítés és új festés kívül, 8 colos nagy képernyő belül.

Karosszéria, utastér

Sokat nem is volt érdemes módosítani, továbbra is divatos az eredeti szabadidőautó-forma. Dob rajta az új canyon-bézs festés. A rések finoman távolságtartók, kellemes hangon csukódnak az ajtók, gondosan szigetelt az utastér. A szűk ablakrések, a magas övvonal és a hosszan nyújtózó vaskos oszlopok bunker-enteriőrjét ügyesen ellenpontozza a bútorzat igényessége. Az ülés sok irányban állítható, hosszú úton is kényelmes, az oldaltartás biztos, de nem tolakodó. A műszerfalat a nagyra nőtt középkonzol uralja. A széles kardánbox forgógombja vagy valamelyik kormánykapcsoló bonyodalom nélkül intézkedik a rádió, a média, a telefon, a navigáció működéséről és az utazási adatok megjelenítéséről. A jó fogású kormány 2,75 fordulatú, egyszerű az automataváltó-bajuszkapcsoló kezelése: rövid úton jár a kar, és nem foglal el értékes helyet. Hátul a középtermetű utasnak bőséges a térdhely, és az ereszkedő tetőív még elég magasan húz el a feje fölött. Keskeny az ajtónyílás, magas a kardánalagút, reménytelen három felnőtt utas kényelmes elhelyezkedése egymás mellett.

Motor, erőátvitel

A mai kismotoros vonulatban maradinak számít a 2,2-es, nagy CDI erőforrás. Pedig nem öreges, nem is hangos, egyenletes, dinamikusan mozgatja az autót. Hetedik fokozatban 100-nál csupán 1300/perc a fordulat, arányos a 6,4 l-es tesztfogyasztás. Nyomatékcsúcsát alacsony, 1400-as fordulaton eléri, élénk mozgáshoz legalább 2000/perc kell. E körül kapcsolgat észrevétlenül a 7G-DCT nevű hétfokozatú, duplakuplungos automata váltó. Sport állásban 4000 körül vált, rántás nélkül. Az elindulások kicsit lassúak, nem annyira a váltó, mint inkább a startstop késlekedik.

Vezetés, menettulajdonságok

A Dynamic Select kapcsoló a kényelmes, a sportos, a gazdaságos vagy az offroad vezetést segíti a sebességváltó, a kormányzás és a futómű karakterisztikájának módosításával. Sport módban kemény a felfüggesztés, jól követi a kanyarokat, példás az egyenesfutás, még ha a SUV-kivitel hasmagassága 3 centivel több is az eredetinél. Kényelemre váltva is marad a pontos útkövetés, a futómű ellágyulva is kemény. A 19 colos defektmentes óriásgumik nem képesek elsimítani az út egyenetlenségeit. A terep csak a drága fényezés miatt meggondolandó, a sáros, fagyos, nyomvályús földút nem akadály. A 4Matic az elsőkerék-hajtástól az 50:50 százalékos nyomatékosztásig játszik a kipörgő kerekek megfékezésével gyorsan és észrevétlenül. Pontos a kormányzás az aktív szervokormánnyal, ami önállóan korrigál, ha a két oldal kerekeit eltérő tapadású úton kell irányítani.

Felszereltség

Alapárért jár magasságállítós vezetőülés és dönthető hátsó támla, elöl-hátul elektromos ablakemelő és tükörmozgatás, LED-irányjelző a külső tükörben, Isofix-pontok, menetfényasszisztens, légkondi, hét légzsák, ESP, hétfokozatú automata váltó, összkerékhajtás, sebességtartó, startstop, Dynmic select kapcsoló, elektromos rögzítőfék, sebességfüggő szervokormány, multifunkciós kormány. Feláras az aktív fékasszisztens, a fáradtságfigyelő, a memóriás elektromos vezetőülés, az adaptív sebességtartó, a sávelhagyás-figyelő és az elektromos hátsóajtó-mozgatás is.

Összegzés

Ügyesen tölti be többfunkciós feladatkörét az alsó-középméretig nyújtózó szabadidő-autó. Nem túl népes család biztosan vezethető mindenese, megállapodott idősebbek város-, telek-, természetjáró autója egyaránt lehet, megbízható minőséggel, nem eltúlzott prémiumossággal, gazdag biztonsági felszereléssel, feszes rugózással. Hatalmas csillag díszíti az autó orrát, a látványt meg kell fizetni.

Földvári András

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Később hagy fel a dízellel a Fiat

Az eredetileg tervezettnél tovább folytatja a dízel autók gyártását...

Tuningteszt: Abarth 595 Competizione

Meghajtottuk a skorpiós márka legvadabb, 180 LE-s 500-asát.

Az Achates Power kétüteműje

A kaliforniai kutató-fejlesztő cég kétütemű, kompresszió-gyújtású benzinese már több,...

90 éves a DAF

A DAF rövid ideig különleges hajtásláncú személyautókat is gyártott.

Pikoló: Nissan Micra 0.9 IG-T N-Connecta

A Renault turbós benzinesével, és színes belsővel kelleti magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás