Újautó

2018. március 13. kedd, 08:56

Tesztnapló: Mercedes-Benz GLA 220 4Matic - Alapművelet

Felfrissült az A-osztály alapjára emelt legkisebb Mercedes szabadidő-autó. Keveset változott.

Négy év után kozmetikázták át a GLA-sorozatot: némi lökhárító-csinosítás, ledesítés és új festés kívül, 8 colos nagy képernyő belül.

Karosszéria, utastér

Sokat nem is volt érdemes módosítani, továbbra is divatos az eredeti szabadidőautó-forma. Dob rajta az új canyon-bézs festés. A rések finoman távolságtartók, kellemes hangon csukódnak az ajtók, gondosan szigetelt az utastér. A szűk ablakrések, a magas övvonal és a hosszan nyújtózó vaskos oszlopok bunker-enteriőrjét ügyesen ellenpontozza a bútorzat igényessége. Az ülés sok irányban állítható, hosszú úton is kényelmes, az oldaltartás biztos, de nem tolakodó. A műszerfalat a nagyra nőtt középkonzol uralja. A széles kardánbox forgógombja vagy valamelyik kormánykapcsoló bonyodalom nélkül intézkedik a rádió, a média, a telefon, a navigáció működéséről és az utazási adatok megjelenítéséről. A jó fogású kormány 2,75 fordulatú, egyszerű az automataváltó-bajuszkapcsoló kezelése: rövid úton jár a kar, és nem foglal el értékes helyet. Hátul a középtermetű utasnak bőséges a térdhely, és az ereszkedő tetőív még elég magasan húz el a feje fölött. Keskeny az ajtónyílás, magas a kardánalagút, reménytelen három felnőtt utas kényelmes elhelyezkedése egymás mellett.

Motor, erőátvitel

A mai kismotoros vonulatban maradinak számít a 2,2-es, nagy CDI erőforrás. Pedig nem öreges, nem is hangos, egyenletes, dinamikusan mozgatja az autót. Hetedik fokozatban 100-nál csupán 1300/perc a fordulat, arányos a 6,4 l-es tesztfogyasztás. Nyomatékcsúcsát alacsony, 1400-as fordulaton eléri, élénk mozgáshoz legalább 2000/perc kell. E körül kapcsolgat észrevétlenül a 7G-DCT nevű hétfokozatú, duplakuplungos automata váltó. Sport állásban 4000 körül vált, rántás nélkül. Az elindulások kicsit lassúak, nem annyira a váltó, mint inkább a startstop késlekedik.

Vezetés, menettulajdonságok

A Dynamic Select kapcsoló a kényelmes, a sportos, a gazdaságos vagy az offroad vezetést segíti a sebességváltó, a kormányzás és a futómű karakterisztikájának módosításával. Sport módban kemény a felfüggesztés, jól követi a kanyarokat, példás az egyenesfutás, még ha a SUV-kivitel hasmagassága 3 centivel több is az eredetinél. Kényelemre váltva is marad a pontos útkövetés, a futómű ellágyulva is kemény. A 19 colos defektmentes óriásgumik nem képesek elsimítani az út egyenetlenségeit. A terep csak a drága fényezés miatt meggondolandó, a sáros, fagyos, nyomvályús földút nem akadály. A 4Matic az elsőkerék-hajtástól az 50:50 százalékos nyomatékosztásig játszik a kipörgő kerekek megfékezésével gyorsan és észrevétlenül. Pontos a kormányzás az aktív szervokormánnyal, ami önállóan korrigál, ha a két oldal kerekeit eltérő tapadású úton kell irányítani.

Felszereltség

Alapárért jár magasságállítós vezetőülés és dönthető hátsó támla, elöl-hátul elektromos ablakemelő és tükörmozgatás, LED-irányjelző a külső tükörben, Isofix-pontok, menetfényasszisztens, légkondi, hét légzsák, ESP, hétfokozatú automata váltó, összkerékhajtás, sebességtartó, startstop, Dynmic select kapcsoló, elektromos rögzítőfék, sebességfüggő szervokormány, multifunkciós kormány. Feláras az aktív fékasszisztens, a fáradtságfigyelő, a memóriás elektromos vezetőülés, az adaptív sebességtartó, a sávelhagyás-figyelő és az elektromos hátsóajtó-mozgatás is.

Összegzés

Ügyesen tölti be többfunkciós feladatkörét az alsó-középméretig nyújtózó szabadidő-autó. Nem túl népes család biztosan vezethető mindenese, megállapodott idősebbek város-, telek-, természetjáró autója egyaránt lehet, megbízható minőséggel, nem eltúlzott prémiumossággal, gazdag biztonsági felszereléssel, feszes rugózással. Hatalmas csillag díszíti az autó orrát, a látványt meg kell fizetni.

Földvári András

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Leváltották az Audi letartóztatott vezetőjét

Bram Schott lett az Audi igazgatótanácsának új elnöke, miután...

Új parkolási fizetési rendszer Debrecenben

Új elektronikus parkolási fizetési rendszert vezettek be Debrecenben.

Megjelent a júliusi Retro Mobil

A Retro Mobil júliusi számában teszteljük a Dacia 1410...

Nyári szabadság autóval

Indulás előtt mindig ellenőrizzük a guminyomást és az abroncsok...

Szerényen nőtt az uniós autópiac

Mérsékelten nőtt májusban a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás