Hírek

2018. március 9. péntek, 08:16

Szívében magyar? - Bemutató: Lamborghini Urus

Egyetlen benzinmotorral és összkerékhajtással érkezik tavasszal az első Lamborghini SUV.

Urus

A Lamborghini korábban is gyártott már terepjárót, de az LM002 szinte katonai jármű volt, nem hobbi-terepes. Az Urus a VW-konszern prémiumterméke, padlólemeze az Audi Q7 és a Porsche Cayenne alól jön, V8-asa pedig az Audi győri gyárából. A márkahagyomány szerint bikafajtáról elnevezett SUV méretei imponálóak, tengelytávja 3 m, az Aventador és a Huracán formajegyeit viselő karosszéria 5112x2016x1638 mm-es. A sok könnyű, nagy szakítószilárdságú acél, az aluötvözetek és a szénszálas műanyagok ellenére (vázszerkezet, futómű- és karosszériaelemek) az Urus 2,2 tonnát nyom! A 3D hatású műszerek vetítettek, a színeiben és anyagaiban is bőségesen, luxusmárkához illően variálható utastér tágas, de igazából csak négyszemélyes, a csomagtér 616-1596 l közötti. Vezetősegédekből, extrákból szinte minden ma létező elérhető; a 21 hangszórós, 1700 W-os hifit a dán Bang & Olufsen szállítja.

Motorválaszték nincs, a 4,0 l-es, közvetlen befecskendezéses, dupla turbós, szívó- és kipufogóoldalán is változó vezérlésű, 90 fokos V8-as benzines 6000/percnél 650 LE-t, 2250-4500/perc között 850 Nm-t termel, forgatni legfeljebb 6800-ig lehet. A váltó nyolcfokozatú bolygóműves, kormányról is pöcögtethető automata, a középen Torsen difis összkerékhajtás állandó: alapból a nyomaték 60%-a megy hátra, ez üzemmódtól és a körülményektől függően felmehet akár 87-ig is, míg előre legfeljebb 70%-ot küld a rendszer (difizárból jutott egy-egy a tengelyekre, és hátul oldalankénti nyomatékirányítás is van). Az Urus összkerék-kormányzású, hátsó kerekei +/- 3 fokban elfordulnak, ez úgy hat, mintha 600 mm-rel rövidebb lenne a tengelytáv, a fordulókör átmérője mindössze 11,8 m. A felfüggesztés elöl-hátul multilink – az Urus az első Lamborghini elektromechanikus aktív kanyarstabilizátorral -, lengéscsillapítása, és légrugózása adaptív, utóbbival a szabad magasság 158-248 mm között változtatható, illetve menet közben automatikusan változik is. A Tamburo menetszabályozóval utcai Strada, Sport, pályára (!) való Corsa, hó (Neve), homok (Sabbia) és off-road (Terra) üzemmód választható, sok tulajdonság az Ego programban egyedileg is beállítható. Az elöl 440, hátul 370 mm átmérőjű féktárcsák anyaga alapáron karbon-kerámia kompozit, elöl tíz-, hátul hatdugattyús nyergekkel. Állásból 100-ra 3,6 s alatt katapultál az óriás és innen satufékkel 33,7 m-en megáll!

A Lamborghini Urus piaci bevezetése 2018 tavaszán kezdődik, az európai közönség márciusban, a Genfi Autószalonon láthatja először és már nem titok, hogy nettó alapára 171 500 euró lesz.

KZ

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Leváltották az Audi letartóztatott vezetőjét

Bram Schott lett az Audi igazgatótanácsának új elnöke, miután...

Új parkolási fizetési rendszer Debrecenben

Új elektronikus parkolási fizetési rendszert vezettek be Debrecenben.

Megjelent a júliusi Retro Mobil

A Retro Mobil júliusi számában teszteljük a Dacia 1410...

Nyári szabadság autóval

Indulás előtt mindig ellenőrizzük a guminyomást és az abroncsok...

Szerényen nőtt az uniós autópiac

Mérsékelten nőtt májusban a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás