Bemutatók

2018. február 21. szerda, 05:48

Bemutató: Hyundai Kona

A Kia Stonic műszaki rokona összkerékhajtással is készül.

A Hyundai is bemutatta legkisebb, a Tucson alá célzó szabadidő-terepesét: az új padlóra épülő – a Kia Stonic-kal rokon – Kona karosszériájának méretei minden irányban nagyobbak az i20-aséinál (4165x1800x1550 mm), tengelytávja (2600 mm) 3 centivel hosszabb; a karosszéria több mint fele nagyszilárdásgú, mikroötvözött acélokból áll. A menetfényektől teljesen elkülönített fényszórókkal a formaterv némiképp a Citroën C4 Cactus és a Picasso frontrészét majmolja. A belső sokkal józanabb, az egyediség itt kimerül az üléseken és a műszerpulton megjelenő színes dekorációkban. A középkonzol kijelzője alapból 5,0, érintőképernyős infotainment rendszerrel azonban már 7,0 vagy 8,0 colos, – navigációval csak az utóbbi kérhető, ennél a térkép 10, a Live információs online szolgáltatás pedig 7 évig díjmentesen frissül. Az üléstámlák hátul 60:40 arányban osztottak, a csomagtér 361-1143 l-es. A technika kisautós, elöl McPherson, hátul egyszerű csatolt lengőkaros a futómű, a hajtás alapból az első kerekeké, a Tucsonból szármsazó lamellás kuplungos automata összkerékhajtás motorfüggő. A közvetlen befecskendezéses, turbós, hengerenkénti négyszelepes és startstopos erőforrások választéka háromtagú: az alap az 1,0 l-es, háromhengeres T-GDI benzines (120 LE) kizárólag fronthajtással és hatos kéziváltóval fut, az 1.6 T-GDI (177 LE) benzineshez azonban már alap az összkerékhajtás és a hétfokozatú, duplakuplungos DCT robotváltó is. Az 1.6 CRDi (136 LE) dízel minden hajtásvariációban elérhető.

A Hyundai Kona megérkezett Magyarországra is, egyelőre csak a két benzinmotorral. Felszereltsége négylépcsős, de már az alap Life sem fapados: többek között jár hozzá hat légzsák, LED-es nappali menetfény, sávtartó, fáradtságérzékelő, féknyomástartó (dombsegéd), lejtmenetvezérlő, fényszenzor, okoskormány, manuális légkondi, Bluetooh-kihangosító, fedélzeti számítógép, sebességhatárolós tempomat és audiorendszer (6 hangszóró, USB/AUX/MP3/). A második szint, a Comfort többlete a 16 colos alufelni készlet, a tetősín, a bőrhuzatú kormány és váltógomb, a Premiumhoz pedig alapáron jár a 17 colos alufelni garnitúra, az esőérzékelő, az elektromos deréktámasz (vezetőülésnél), a tolatóradar- és a kamera, az automata légkondi, az infotainment rendszer (7,0 colos képernyővel) is. A csúcsot jelentő Style kivitelnél a gumikat már 18 colos alufelnikre szerelik, a fényszórók LED-esek, van gyalogosfelismerős vészfék, kulcsnélküli bejutás, első parkolóradar, fűthető első üléspár, Supervision műszeregység és indukciós telefontöltő is. A legolcsóbb Kona, az 1.0 T-GDI Life listaáron 4 699 000 forinttól vihető el.

KZ

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás