Hírek

2018. január 12. péntek, 05:55

Padlóváza? - Bemutató: Opel Grandland X

A Grandland X az Opel SUV-sorozatának legnagyobb tagja, a Peugeot 3008-as műszaki alapjain.

A Crossland X és nagytestvére a Grandland X már a Peugeot-Citroën-Opel házasság gyümölcse, pedig amikor „fogantak” még szó sem volt róla, hogy a franciák mindenestől felvásárolják a majd 90 éve a General Motorhoz tartozó rüsselsheimieket. Így meglepő az időzítés: a két már évek óta fejlesztgetett PSA alapú Opel éppen az után lépett színre, hogy a felek idén februárban bejelentették a tulajdonosváltást. Ahogy a Crossland X a Peugeot 2008-as és a Citroën C3 Aircoss édestestvére, úgy műszakiságán keresztül a Grandland X főleg a Peugeot 3008-tól származik, de a PSA 2013-ban bevezetett moduláris, EMP2 jelű padlólemezén át egy csomó más francia rokona is van (Peugeot 308, 5008, DS7 stb.).

A Grandland X formáiért ugyanaz a Mark Adams felelt, aki a génjeiben még semmilyen francia rokonságot nem mutató új Insigniát is rajzolta. A vonalak teljesen a mai Opel irányba illők, kívülről az azonos (2675 mm-es) tengelytáv ellenére a Grandland nagyon más, mint a 3008-as. Az utastér is legalább ennyire eltér: itt-ott (kapcsolók, egyes funkciók működési logikája) ugyan „kilóg” a Peugeot, de minden fontos elem (műszerfal, ülések, kijelzők, kárpitok) más. A futómű (elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros) a padlóval együtt érkezett, itt csak a hangolásba szólhatott bele az Opel. A hajtáslánc is teljesen PSA, az egyetlen benzinmotor az 1,2-es közvetlen befecskendezéses turbós háromhengeres (130 LE) az egyetlen dízel pedig a jól bevált, hengerenkénti kétszelepes SOHC-vezérlésű 1,6-os HDi, 120 LE-vel. Mindkettő startstopos és mindkettőhöz hatfokozatú kéziváltó jár alapból, extraként a PSA más autóiból is ismerős, de japán (Aisin) hatsebességes bolygóműves automata rendelhető. Összkerékhajtás nincs, de a franciák öt fokozatban hangolható (és így némileg a tapadási viszonyokhoz igazítható) ESP-je itt is megjelent, most Intelligrip a neve. Az opeles mérnökök nagyobb dízelmotort (vélhetően a PSA 2,0 l-esét 150 és 180 LE-vel) és nyolcfokozatú automataváltót is ígérnek, sőt az sem titok, hogy már fejlesztik a Grandland X konnektorból tölthető (plug-in) hibrid változatát – 2019-ben érkezik.

Az utastérben nincsenek egyerűs megoldások, a hátsó sor lapja fix, de az aszimmetrikus támladöntés alap. A Franciaországban, a PSA-nál készülő Grandland X hozzánk háromféle felszereltséggel jön (Selection, Enjoy, Innovation), mindegyikben alap a hat légzsák, a légkondi, a LED-es hátsó világítás, a tempomat, az egyszerű négy hangszórós hifi, és az aktív sávtartó rendszer – a belépő szinttel járó acél keréktárcsák 16 colosak. Az Enjoy-hoz ezen felül a 7,0 colos érintőképernyős infotainment, és az immár éttermi asztalfoglalásra, vagy parkolóhely keresésre is használható, napi 24 órás diszpécserszolgálattal üzemelő Onstar is alapáras, a keréktárcsák itt már 17 colos aluk. Az extralistán adaptív tempomat, fáradtságfigyelő, adaptív (hétféle világítási módot ismerő) LED-es fényszóró, városi koccanásgátló, és tolatókamera is szerepel. A Grandland X hazai induló listaára 6 500 000 forint (1.2 turbó, 130 LE, Selection) a legolcsóbb dízel (1.6 CDTI, 120 LE, Selection) pedig kereken 7 000 000-ért vihető el, az automata felára egységesen 350 000 forint. Bevezetési akciójában a listaárakból 750 000 forintot elenged az Opel!

Egy kör rajta

Nem kell nagyon magasra ülni, a kipróbált 1,2-es benzines háromhengeressége sokkal kevésbé hallható itt, mint a kistestvér Crossland X-ben. A gép rugalmas, de gázkésése még 2500 körül is jól érezhető, csak 3000/perc felett tűnik el. 2500-tól éles a nyomatéknövekedés – ezt szokni kell. A Grandland X nagy tempónál is csendes, a motort autópályán nem is hallani, a szél nem zavaró, a gördülés a fő hangforrás. Az 1,2-es ha nem is könnyen, de erőlködés nélkül tartotta a 170 km/h-s utazótempót a német pályákon.

SZG

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan a nyertes!

Nyereményjátékunkon az akkumulátort Neer András nyerte! Gratulálunk!

Eljárások Németországban

A német bíróság elrendelte, hogy a Porsche SE (Societas...

Visszaesett az amerikai autópiac

A 2008. évi pénzügyi válság óta először csökkent az...

777 ezer villanyautót vettek a kínaiak

Kínában tavaly 777 ezer elektromos autót adtak el, 53,3...

Sosem adott el még ennyi autót a BMW

Rekordszámú autót értékesített a BMW német autógyár tavaly, de...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás