Bemutatók

2018. január 11. csütörtök, 05:46

Nagyot szól? - Bemutató: Kia Stinger

A Stinger meglepő lépés a Kiától, olyan ötajtós sportkupé, amit inkább a Hyundaitól vártunk volna, és azt is csak Amerikában…

A Stinger a Hyundai-Kia csoport viszonylag friss, variálható tengelytávú hátsókerékhajtású-orrmotoros padlólemezén gurul, legközelebbi (márkán belüli) műszaki rokona az 5,1 m-es hagyományos négyajtós K900-as, ami főleg az USA-nak készül, Európába nem is jön. A Hyundai sorban a szintén nagyon amerikai Genesis G70-es tekinthető még közelinek, ugyanezen a padlón a tengelytávja 7 centivel rövidebb a Stingerénél, karosszériája pedig hagyományos négyajtós. A Stinger tengelytávjával (2905 mm) és hosszával (4830 mm) is az európai felső középbe illik, padlólemezével együtt érkezett futóművének szerkezetén csak keveset változtattak, maradt az elöl McPherson, hátul összetett többlengőkaros rendszer, a hangolás azonban alapjaiban friss: a a Nürburgringen finomították. A csupa acél karosszériában 21 elemet melegen préselnek, 173 méternyi hegesztési varratot pedig ragasztással is megerősítenek. A gyártás koreai, a világ összes piacára innen érkezik a Stinger, de dízelmotor csak Európának jár.

A bevallottan kifejezetten márkapresztízs emelőnek szánt modellből nem tervez óriási eladásokat a Kia, és természetesen a benzineseknek szánja a főszerepet: van 2,0 l-es turbós négyhengeres 255 LE-vel, és 3,3-as biturbó V6-os 370-nel. Mindkettő változó vezérlésű, csupa könnyűfém szerkezet, és közvetlen befecskendezéses. A közös csöves 2,2-es gázolajos ismerős már korábbról, a csapat egyedüli vasblokkosa, ez viszi a márka nagy SUV-ját a Sorentót – a Stingerben 200 LE-s. A váltó az összes motorhoz a márka saját fejlesztésű, és házon belüli gyártású nyolcfokozatú bolygóműves automatája (kéziváltót rendelni sem lehet), az európai kínálatban a 2,0 l-es gázolajoshoz extraként vehető, lamellás kuplungos (akár a nyomaték 100 %-át hátra küldeni is képes) összkerék-hajtás (600 000 Ft a felára). Ez a 3,3-as V6-oshoz mifelénk alapáras (Amerikában hátsókerék-hajtással is fut ez a motor), a 2,0 l-es benzines azonban csak hátsókerekesként kapható (rendelhető önzáró difivel). A változó áttételű szervokormány tisztán elektromos, villanymotorja közvetlenül a fogaslécre hajt be, és adaptív lengéscsillapítás is elérhető. A kormányra, futóműre (ha adaptív), váltóra, gázpedálra és motor hangjára is ható menetdinamikai kapcsoló ötállású, az ESP a legdurvább Sport+-ban sem kapcsol ki teljesen. Az ötszemélyes, aszimmetrikus osztott támladöntéssel 1114 l-esre bővíthető csomagterű (az alap 406 l) Stinger már itthon is megrendelhető, háromféle felszereltséggel (EX, GT-Line és GT), a csúcsmotor kizárólag GT-ként, a másik két géphez a GT-Line a maximum.

A Stinger – igazi presztízsnövelőhöz illően – mindent tud, amit ma a Kia, összes változatában alap a hét légzsák (a vezető térdlégzsákja is), az aktív sávtartó, az első-hátsó parkolóradar, a táblafelismerő, az automata vészfék asszisztens, az automatikus távfény-kapcsolás, az adaptív tempomat és a fáradtságfigyelő is. A keresztirányú forgalmat és a holtteret felügyelő rendszer, akárcsak a LED-es fényszóró, és a szabályozott csillapítású futómű a GT-Line-tól felfelé jár, de minden Stingerben van gyári navi. A központi érintőképernyő az EX-ben 7, feljebb 8 colos, és nem kell felárat fizetni a kormány- és az ülésfűtésért és az elektromos kézifékért sem. A legolcsóbb Stinger (2,0 l-es benzines EX, hátsókerék-hajtással) 12 500 000 forintért vihető el, a csúcs, alapból összkerekes V6-osért pedig 17 490 000-et kér a Kia.

SZG

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás