Bemutatók

2018. január 5. péntek, 05:55

Fenegyerek? - Bemutató: Jeep Compass

Amerikai kompakt SUV ismerős Fiat-motorokkal és kétféle összkerékhajtással.

A megosztó külsejű előd cseréjét gyakorlatilag a Grand Cherokee lekicsinyítésével oldotta meg a Jeep, így a Compass arányai is megváltoztak: tengelytávja (2636 mm) 2, szélessége (1819 mm) 5 mm-t nőtt, hossza (4394 mm) azonban 54, magassága (1635 mm) pedig 16 mm-rel kevesebb, mint volt. A terepszögek a kategória élvonalában vannak (elöl 15,8-16,8, hátul 30,8-31,7 fok), a hasmagasság már az alap fronthajtással is 198 mm, a 4×4-esek alja pedig 215 mm-re van a talajtól, a gázlómélység 40 centi – mindezekre még rápakol majd a jövőre érkező legkomolyabb kivitel a Trailhawk. A műszerfal is a Grand Cherokee-ét idézi, középen 5,0, 7,0 vagy 8,4 colos lehet a UConnect infotainment magasra emelt érintőképernyője, a két főműszer között a fedélzeti számítógép 3,5 vagy pluszpénzért 7,0 colos színes kijelzőn tájékoztat. A hátsó ülések alapból 60:40, a csúcs Limited kivitelben 40:20:40 arányban osztottak, a csomagtér 438-1251 l között variálható, a hátsó ajtót villanymotor is nyithatja, zárhatja.

A Fiat-féle négyhengeres motorok mindegyike turbós és közvetlen befecskendezéses, az 1,4-es benzines 140 és 170, az 1,6-os dízel 120, a 2,0 l-es gázolajos 140 és 170 LE-s; a váltó hatfokozatú kézi vagy kilencsebességes, bolygóműves automata – ezek kombinációját és a hajtásvariációkat táblázatunk foglalja össze. A felfüggesztés elöl McPherson, hátul multilink, a fékek minden keréknél tárcsák. A fronthajtás mellett a Jeep kétféle, alapból elöl hajtó lamellás kuplungos összkerékhajtást kínál. Az egyszerűbb Active Drive (egyelőre csak ez van az autókban, választható murva, homok, és hó menetprogramokkal) automatikusan küld hátra nyomatékot, de a tengelyek közötti elosztás fixre is zárható. A jövőre érkező Trailhawk ügyesebb Active Drive Low rendszere felezőt, lejtmenetvezérlőt és egy további menetprogramot (szikla) is kínál. A Compass háromféle komfortszinttel – tartalmi sorrendben Sport, Longitude és Limited – vásárolható meg. A Sportnál alap a hat légzsák, az elektromos rögzítőfék, a dombsegéd, a manuális légkondi, a UConnect infotainment (5,0 colos érintőképernyő, kormányról vezérelhető hat hangszórós audiorendszer, USB, Bluetooth-kihangosító), a tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztető és a ráfutásgátló. A Longitude többlete a ködfényszóró, 4×4 esetén a menetprogram választó, és a 17 colos alufelni-készlet, míg a krómmal csicsázott Limited többek között sötétített üvegekkel, esőszenzorral, kétzónás automata légkondival, 7,0 colos műszerfali és UConnect képernyővel, tolatókamerával, és 18 colos alufelnikkel ad többet, miközben ehhez rendelhető a legtöbb vevőbolondító extra is (19 colos felnik, Bi-Xenon fényszórók, Beats hifi, navigáció, fűthető-szellőztethető bőrülések).

A Jeep Compass már itthon van, a legolcsóbb benzines (1.4 Multiair Sport, 140 LE) 7 020 000, a legolcsóbb dízel (1.6 Mjet Sport, 120 LE) 7 450 000 forinttól vihető el, kézi váltóval és elsőkerék-hajtással.

KZ

 

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás