Bemutatók

2018. január 5. péntek, 05:55

Fenegyerek? - Bemutató: Jeep Compass

Amerikai kompakt SUV ismerős Fiat-motorokkal és kétféle összkerékhajtással.

A megosztó külsejű előd cseréjét gyakorlatilag a Grand Cherokee lekicsinyítésével oldotta meg a Jeep, így a Compass arányai is megváltoztak: tengelytávja (2636 mm) 2, szélessége (1819 mm) 5 mm-t nőtt, hossza (4394 mm) azonban 54, magassága (1635 mm) pedig 16 mm-rel kevesebb, mint volt. A terepszögek a kategória élvonalában vannak (elöl 15,8-16,8, hátul 30,8-31,7 fok), a hasmagasság már az alap fronthajtással is 198 mm, a 4×4-esek alja pedig 215 mm-re van a talajtól, a gázlómélység 40 centi – mindezekre még rápakol majd a jövőre érkező legkomolyabb kivitel a Trailhawk. A műszerfal is a Grand Cherokee-ét idézi, középen 5,0, 7,0 vagy 8,4 colos lehet a UConnect infotainment magasra emelt érintőképernyője, a két főműszer között a fedélzeti számítógép 3,5 vagy pluszpénzért 7,0 colos színes kijelzőn tájékoztat. A hátsó ülések alapból 60:40, a csúcs Limited kivitelben 40:20:40 arányban osztottak, a csomagtér 438-1251 l között variálható, a hátsó ajtót villanymotor is nyithatja, zárhatja.

A Fiat-féle négyhengeres motorok mindegyike turbós és közvetlen befecskendezéses, az 1,4-es benzines 140 és 170, az 1,6-os dízel 120, a 2,0 l-es gázolajos 140 és 170 LE-s; a váltó hatfokozatú kézi vagy kilencsebességes, bolygóműves automata – ezek kombinációját és a hajtásvariációkat táblázatunk foglalja össze. A felfüggesztés elöl McPherson, hátul multilink, a fékek minden keréknél tárcsák. A fronthajtás mellett a Jeep kétféle, alapból elöl hajtó lamellás kuplungos összkerékhajtást kínál. Az egyszerűbb Active Drive (egyelőre csak ez van az autókban, választható murva, homok, és hó menetprogramokkal) automatikusan küld hátra nyomatékot, de a tengelyek közötti elosztás fixre is zárható. A jövőre érkező Trailhawk ügyesebb Active Drive Low rendszere felezőt, lejtmenetvezérlőt és egy további menetprogramot (szikla) is kínál. A Compass háromféle komfortszinttel – tartalmi sorrendben Sport, Longitude és Limited – vásárolható meg. A Sportnál alap a hat légzsák, az elektromos rögzítőfék, a dombsegéd, a manuális légkondi, a UConnect infotainment (5,0 colos érintőképernyő, kormányról vezérelhető hat hangszórós audiorendszer, USB, Bluetooth-kihangosító), a tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztető és a ráfutásgátló. A Longitude többlete a ködfényszóró, 4×4 esetén a menetprogram választó, és a 17 colos alufelni-készlet, míg a krómmal csicsázott Limited többek között sötétített üvegekkel, esőszenzorral, kétzónás automata légkondival, 7,0 colos műszerfali és UConnect képernyővel, tolatókamerával, és 18 colos alufelnikkel ad többet, miközben ehhez rendelhető a legtöbb vevőbolondító extra is (19 colos felnik, Bi-Xenon fényszórók, Beats hifi, navigáció, fűthető-szellőztethető bőrülések).

A Jeep Compass már itthon van, a legolcsóbb benzines (1.4 Multiair Sport, 140 LE) 7 020 000, a legolcsóbb dízel (1.6 Mjet Sport, 120 LE) 7 450 000 forinttól vihető el, kézi váltóval és elsőkerék-hajtással.

KZ

 

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan a nyertes!

Nyereményjátékunkon az akkumulátort Neer András nyerte! Gratulálunk!

Eljárások Németországban

A német bíróság elrendelte, hogy a Porsche SE (Societas...

Visszaesett az amerikai autópiac

A 2008. évi pénzügyi válság óta először csökkent az...

777 ezer villanyautót vettek a kínaiak

Kínában tavaly 777 ezer elektromos autót adtak el, 53,3...

Sosem adott el még ennyi autót a BMW

Rekordszámú autót értékesített a BMW német autógyár tavaly, de...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás