Újautó

2017. november 24. péntek, 10:11

Kötések - Tesztnapló: Volkswagen Arteon 2.0 TDI

Passat díszcsomagolásban, a belépő dízelmotorral és közepes felszereltséggel.

Az ötajtós Arteon kupé műszakilag a Passat rokona, de nagyobb: tengelytávban (2837 mm) 51, hosszban (4862 mm) 95 mm-t ver a limuzinra.

Karosszéria, utastér

Pontos a lemezmunka, egyenletesen szűkek az illesztések. A keretnélküli ajtók finoman csukódnak, nagy szögben nyílnak, a beszállást nehezíti az alacsony tető. A gerinctámaszos első komfortülések mindkét oldalon fűthetők és a magasságuk is állítható, a vezetőnek elektromos háttámla mozgatás, és kézzel beállítható combtámasz is jár – az ülőlap hossza 520-560 mm. Mind a vezetőülés, mind a négy irányban állítható kormányoszlop sokat mozog, a pedálrend nem hibátlan (a fékpedál magasan áll), a bal láb pihentetője széles. A hely széltében nagyvonalú, a fejtér sem szűk, a lefelé elkeskenyedő középkonzol nem nyomja a jobb lábat. A kilátás minden irányban meglepően jó, vékonyak az A- és C-oszlopok, a tükröket az ajtóburkolatokra szerelték, a tolatást HD minőségű, alapáras kamera könnyíti. A kissé fantáziátlan műszerpult és a zömében puha anyagokat felvonultató minőség a Passaté, az összeszerelés zörejmentes. A vetített műszeregység sokféleképpen konfigurálható, a fedélzeti számítógép és az infotainment menüjének kezelése gyorsan kitanulható. A háromzónás légkondi külön vezérlőpanelt kapott, a hátsó sor szellőzése azonban csak menüből állítható – ugyanilyen kacifántos a műszerfal fényerejének szabályozása. Elég sok a rakodóhely, a palacktartós ajtózsebeket textillel bélelték, de a kesztyűtartó méltatlanul kicsi. Hátul óriási a lábhely, a plafon csak 190 centis testmagasságnál kezd közelíteni. Széltében is bő az Arteon, de a nagyon magas merevítő púp és a 480 mm hosszú ülőlap formázása miatt hátul csak ketten ülnek kényelmesen. A középső kartámasz pohártartós, a kacatokat az ajtó- és a kenguruzsebekbe lehet szórni. Mivel a karosszéria ötajtós, hatalmas nyíláson át rakodható az alapból 563 l-es, magas rakodóperemű (710 mm) csomagtér. Az ajtó alacsonyra, 183 centire nyílik fel, zárja fejsérülést okozhat.

Motor, erőátvitel

A rendelhető 2,0 l-es közös csöves dízelek közül a leggyengébb (150 LE-s) hajtotta a tesztautót. Hidegen is halkan, alig érezhető rezonanciával dolgozik, tompa morgását üzemmelegen csak nagy gázadáskor (és 3000/perc felett) hallani. A 340 Nm nyomaték széles, 1750-3000/perc tartományban megvan, a gázreakció 1800-tól válik igazán élénkké, de alatta sem bántóan lusta. A hideg motort nem kínzó startstop lehetne gyorsabb, a hétfokozatú, duplakuplungos, – váltókarral és kormányról is pöcögtethető – DSG robotváltó gyorsan kapcsolgat vissza, lejtőn motorfékkel segít, de elinduláskor és irányváltáskor (főleg hidegen) tétovázik. A fogyasztás kedvező, a vegyes tesztérték 5,6 l/100 km-re jött ki, kétharmad részben autóutas és autópályás használattal.

Vezetés, menettulajdonságok

Az elöl McPherson, hátul multilink felfüggesztés dicsérhető, nagy saját tömegével (1645 kg) és jelentős tengelytávjával a legtöbb úthibát kivasalja a finoman rugózó Arteon, a csillapítás adaptív szabályozás nélkül sem bántóan feszes. A karosszéria hirtelen irányváltásoknál nem billen zavaróan, az ívmenet megnyugtatóan stabil (elektronikus – a fékeket működtető – differenciálzár is van), túlhajszolva jóindulatú alulkormányzottságot mutat a dinamikus (0-100 km/h: 9,1 s), de méreteiből adódóan nem éppen kanyarvadász habitusú autó. A 2,1 fordulatos, változó áttételű és rásegítésű villanyszervós kormánnyal pontos és közvetlen az irányítás, érezni némi visszajelzést is; a fékerő lineárisan adagolható, a négy tárcsa meggyőzően lassít. A menetzajok nagyon távoliak, hetedikben 90 km/h-nál 1300, 130-nál 1900/perccel forog a főtengely, a motort autópályán gyakorlatilag nem hallani.

Felszereltség

A háromszintű skálán az Elegance a második, alapáron jár hozzá hét légzsák, elektromosan állítható, fűthető és behajtható tükörpár, négy elektromos ablak, két első komfortülés gerinctámasszal és fűtéssel, eső- és fényszenzor, LED fényszóró, adaptív tempomat, elektromos rögzítőfék Auto Hold funkcióval, fedélzeti számítógép, háromzónás automata légkondi, bőrbevonatú okoskormány, infotainment (8,0 colos érintőképernyő, audio nyolc hangszóróval, Bluetooth kihangosító, tolatókamera), fáradtságérzékelő, sávtartó, városi vészfék, és 18 colos alufelni készlet is.

Összegzés

Látványos lemezruhába öltöztetett, technikájában szorosan a Passathoz igazodó ötajtós kupé, hasonló felszereltséggel és hajtáslánccal cirka 10%-os felárral.

KZ

 

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Résbe illő

BMW X2 – az alufelnik 17-19 colosak, a menettulajdonságok...

Bemutatta elektromos járművét a Volkswagen Moia

A berlini TechCrunch Disrupt konferencián bemutatta első modelljét a...

Michelisz Norbert az év magyar autóversenyzője

A túraautó-világbajnokság (WTCC) idei második helyezettje, Michelisz Norbert lett...

Visszatér a Formula-1-be az Alfa Romeo

Visszatér a Formula-1-be az olasz Alfa Romeo márka, mely...

Az új személyautók eladása több mint 30 százalékkal nőtt novemberben

Az előző év azonos időszakához képest 30,9 százalékkal több,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás