Aktuális Hírek

2017. november 6. hétfő, 08:02

Nagyteljesítményű villanyautó-töltő hálózatot épít az E.ON - Erőháló 2020

A német – düsseldorfi székhelyű – E.ON a világ egyik legnagyobb, állami tulajdonú áramszolgáltatója. A cég, ambiciózus tervei szerint 2020-ra több mint 10 000 ultra-nagy teljesítményű villanyautó gyorstöltőből álló hálózatot hoz majd létre Európa szerte.

A Bigfoot #20 350 LE-s és több mint 1000 Nm a nyomatéka

Az új áram-kutak alapkivitelben is legalább 150 kW-os töltőteljesítményre lesznek képesek, így a mai átlagos, 30-40 KWh kapacitású villanyautó-akkuk elvileg kevesebb, mint 15 perc alatt teljesen feltölthetők. Az állomásokat ráadásul úgy építik majd ki, hogy teljesítményük viszonylag egyszerűen 350 kW-ra emelhető, így egy 30 kWh-s akku töltési ideje (szigorúan a számítások alapján, a valóság azért ennél összetettebb, mert viszonylag nagyok a töltési veszteségek) kevesebb, mint 6 perc!

A Tachyon Spped Raesr-t hat villanymotor viszi, több mint 1250 LE-vel

Mindez egyben azt is jelenti, hogy az elektromos autók terjedésének egyik mai komoly gátját, a hosszú töltési időt sikerülhet, a belsőégésű autók tankolásához közelivé rövidíteni. Rövid számítással kideríthető, hogy a mai kompakt elektromos autók átlagosan 15 kW/100 km-es fogyasztásával számolva, a 150 kW-os töltéssel nagyjából 6 perc alatt 100 km-nyi töltet vételezhető, 350 kW-tal pedig kevesebb, mint 3 perc a (számított) szintidő. A gyorstöltés felára, ahogy az autózásra használt áram árának általános alakulása is, ma még kérdéses, de az E.ON nagyon eltökélt, új kúthálózatát reklámozandó látványos kisfilmet is forgatott.

Porsche 356 EV – a replika Porschék villamosítására egész kis üzletág épült rá Kaliforniában

A Dél-Kaliforniai sivatagban összegyűjtötte az Egyesült Államok legőrültebb egyedi építésű elektromos járműveit, köztük a harminc akkuval mozgatott Bigfoot #20 nevű szörnyet – külön hat telep szolgálja ki csak a fékeit és a kormányzását – és a Tachycon Speed Raesr-t, a több mint 1250 LE-s, állásból 100 km/h-ra kevesebb, mint 3 s alatt gyorsuló elektromos szuper-sportkocsit.

A VW Bogárhoz komplett elektromos átalakító készletek is vásárolhatók, a villamosítás így otthon is elvégezhető

A kizárólag elektromos segédeszközökkel, és stábjárművekkel forgatott fim célja a villanyautózás élvezetének hirdetése. Az új európai töltőhálózat első állomását még idén átadják Németországban.

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Később hagy fel a dízellel a Fiat

Az eredetileg tervezettnél tovább folytatja a dízel autók gyártását...

Tuningteszt: Abarth 595 Competizione

Meghajtottuk a skorpiós márka legvadabb, 180 LE-s 500-asát.

Az Achates Power kétüteműje

A kaliforniai kutató-fejlesztő cég kétütemű, kompresszió-gyújtású benzinese már több,...

90 éves a DAF

A DAF rövid ideig különleges hajtásláncú személyautókat is gyártott.

Pikoló: Nissan Micra 0.9 IG-T N-Connecta

A Renault turbós benzinesével, és színes belsővel kelleti magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás