Újautó

2017. november 2. csütörtök, 04:21

Tuningteszt: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 4×4 aut. - Audista?

Sportos, de nem sportkocsi az optikailag is felturbózott legnagyobb Skoda.

A Sportline Superb megjelenését fekete kiegészítők (hűtőmaszk, ablakkeretek, tükörházak, ködfényszóró-kereketek, hátsó légterelő) és 18, vagy felárért 19 colos alufelnik dobják fel. Bőr és hasított bőr kombinációja feszül az üléseken, de a karbon dekoráció nem valódi (műanyag), az oszlopok és a mennyezet burkolata fekete, a vezető jó fogású, perforált bőrhuzatú, háromküllős okoskormányt forgat. Hiba, hogy az 510 mm-es ülőlap hossza nem állítható. Mindezektől (és néhány Sportline logótól) eltekintve normál Superben ülünk (nagyteszt: Az Autó 2016/1.), bőséges a hely, hatalmas a csomagtér (625-1760 l), jó minőségűek az anyagok és zörejmentes, pontos az összeszerelés – a színvonal semmivel sem rosszabb, mint a Passatban. A Sportline méreteiben azonos a normál kivitelekkel, felfüggesztése elöl ugyanúgy McPherson, hátul multilink, de rugói alapból 15 mm-rel rövidebbek és így keményebbek is, csillapítása pedig adaptív. A tesztautót a legerősebb benzinmotor hajtotta: a VW konszern sok modelljéből ismerős 2,0 l-es, egyszerre közvetlen- és szívócső-befecskendezéses, turbós TSI. A váltó hatfokozatú, kormányról is pöcögtethető duplakuplungos robot (a hétfokozatúval ellentétben ez a korábbi, nedves kuplungos szerkezet), a hajtás alapból az első kerekeké, a hátsókra lamellás kuplungos összkerékhajtás küld nyomatékot ha kell, kerékkipörgés nélkül, az ESP jelei alapján – gyorsan.

A Superb városban zötyögős, autópályán azonban gyorsnaszádként falja a kilométereket: a menetzajok nagyon távoliak, 130 km/h-nál hatodikban 2800-at fordul a főtengely percenként, az erőtartalék több mint bőséges. Zsinórón vezetett az egyenesfutás, de a hosszirányú nyomvályúkra figyelni kell – a széles kerekek miatt. A progresszív, 2,8 fordulatos, villanyszervós kormánnyal városban és nagy tempónál is elég közvetlen, célpontos az irányítás, de a visszajelzés nagyon kevés. A kormány segéderejére, a gázreakcióra és a csillapításra is ható menetvezérlővel többféle (gazdaságos, sportos, normál, komfortos, és egyedi) konfiguráció beállítható. Méreteiből és bő 16 mázsás saját tömegéből adódóan a Superb nem a szerpentinek királya, de jó tapadásával, sokáig semleges (és biztonságos) kanyartulajdonságaival itt is gyorsnak érződik; a négy tárcsafék hatékony és jól bírja a tartós terhelést is. A DSG ügyes: lejtmenetben motorfékkel segít, összességében gyorsan és a szárazkuplungosnál kicsivel még finomabban is dolgozik, kisebb rántások és némi gondolkodás csak irányváltásoknál tapasztalható, főleg hidegen. A fogyasztás városban 10 l/100 km fölé nő, vegyes tesztátlagunk 8,8-ra jött ki.

Ezzel a motorral és hajtáslánccal a Sportline felára szűk 1,1 millió a normál Superbhez képest: gyakorlatilag ennyibe kerül a sportosabb megjelenés és sportos futómű, mert felszereltségben (komfortbejutás, sportülések, 16 helyett 18 colos alufelnik) kevés a különbség.

KZ

 

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kötések

Passat díszcsomagolásban, a belépő dízelmotorral és közepes felszereltséggel.

Megjelent a decemberi Retro Mobil!

Decemberi számunkban klasszikus Peugeot kincseket próbálunk, ZIL tűzoltóautót, V8-as...

Meglódult az elektromos autók iránti kereslet

A tisztán elektromos meghajtású autók állami támogatásának tavaly október...

Nagy falat

Az XC90 technikájának színe-java egy számmal kisebb méretben.

Kanada győzött!

Kanadában győzött a pertársaság. A becsapott vevők kényük-kedvük szerint...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás