Újautó

2017. november 2. csütörtök, 04:21

Tuningteszt: Skoda Superb Sportline 2.0 TSI 4×4 aut. - Audista?

Sportos, de nem sportkocsi az optikailag is felturbózott legnagyobb Skoda.

A Sportline Superb megjelenését fekete kiegészítők (hűtőmaszk, ablakkeretek, tükörházak, ködfényszóró-kereketek, hátsó légterelő) és 18, vagy felárért 19 colos alufelnik dobják fel. Bőr és hasított bőr kombinációja feszül az üléseken, de a karbon dekoráció nem valódi (műanyag), az oszlopok és a mennyezet burkolata fekete, a vezető jó fogású, perforált bőrhuzatú, háromküllős okoskormányt forgat. Hiba, hogy az 510 mm-es ülőlap hossza nem állítható. Mindezektől (és néhány Sportline logótól) eltekintve normál Superben ülünk (nagyteszt: Az Autó 2016/1.), bőséges a hely, hatalmas a csomagtér (625-1760 l), jó minőségűek az anyagok és zörejmentes, pontos az összeszerelés – a színvonal semmivel sem rosszabb, mint a Passatban. A Sportline méreteiben azonos a normál kivitelekkel, felfüggesztése elöl ugyanúgy McPherson, hátul multilink, de rugói alapból 15 mm-rel rövidebbek és így keményebbek is, csillapítása pedig adaptív. A tesztautót a legerősebb benzinmotor hajtotta: a VW konszern sok modelljéből ismerős 2,0 l-es, egyszerre közvetlen- és szívócső-befecskendezéses, turbós TSI. A váltó hatfokozatú, kormányról is pöcögtethető duplakuplungos robot (a hétfokozatúval ellentétben ez a korábbi, nedves kuplungos szerkezet), a hajtás alapból az első kerekeké, a hátsókra lamellás kuplungos összkerékhajtás küld nyomatékot ha kell, kerékkipörgés nélkül, az ESP jelei alapján – gyorsan.

A Superb városban zötyögős, autópályán azonban gyorsnaszádként falja a kilométereket: a menetzajok nagyon távoliak, 130 km/h-nál hatodikban 2800-at fordul a főtengely percenként, az erőtartalék több mint bőséges. Zsinórón vezetett az egyenesfutás, de a hosszirányú nyomvályúkra figyelni kell – a széles kerekek miatt. A progresszív, 2,8 fordulatos, villanyszervós kormánnyal városban és nagy tempónál is elég közvetlen, célpontos az irányítás, de a visszajelzés nagyon kevés. A kormány segéderejére, a gázreakcióra és a csillapításra is ható menetvezérlővel többféle (gazdaságos, sportos, normál, komfortos, és egyedi) konfiguráció beállítható. Méreteiből és bő 16 mázsás saját tömegéből adódóan a Superb nem a szerpentinek királya, de jó tapadásával, sokáig semleges (és biztonságos) kanyartulajdonságaival itt is gyorsnak érződik; a négy tárcsafék hatékony és jól bírja a tartós terhelést is. A DSG ügyes: lejtmenetben motorfékkel segít, összességében gyorsan és a szárazkuplungosnál kicsivel még finomabban is dolgozik, kisebb rántások és némi gondolkodás csak irányváltásoknál tapasztalható, főleg hidegen. A fogyasztás városban 10 l/100 km fölé nő, vegyes tesztátlagunk 8,8-ra jött ki.

Ezzel a motorral és hajtáslánccal a Sportline felára szűk 1,1 millió a normál Superbhez képest: gyakorlatilag ennyibe kerül a sportosabb megjelenés és sportos futómű, mert felszereltségben (komfortbejutás, sportülések, 16 helyett 18 colos alufelnik) kevés a különbség.

KZ

 

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Leváltották az Audi letartóztatott vezetőjét

Bram Schott lett az Audi igazgatótanácsának új elnöke, miután...

Új parkolási fizetési rendszer Debrecenben

Új elektronikus parkolási fizetési rendszert vezettek be Debrecenben.

Megjelent a júliusi Retro Mobil

A Retro Mobil júliusi számában teszteljük a Dacia 1410...

Nyári szabadság autóval

Indulás előtt mindig ellenőrizzük a guminyomást és az abroncsok...

Szerényen nőtt az uniós autópiac

Mérsékelten nőtt májusban a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás