Újautó

2017. október 31. kedd, 05:16

Tartósteszt: Seat Ateca 1.4 EcoTSI DSG Style Wave - Pályaválasztó

Tartósteszt Atecánk öt hónap alatt, összesen közel 10 000 km-t futott már nálunk, íme, a hosszabb nyári kirándulások tapasztalatai a forróság idejéről.

A Seat 8000 km-rel érkezett és már több mint 17 000-et mutat a számlálója. Fogyasztása a kora tavaszi 6,9 l/100 km-ről nyár elejére feljebb emelkedett, főleg a több városi út, és a gyakoribb légkondi használat miatt akkor 7,1-et mértünk. Most, hogy a nyári szabadságok idején az eddigieknél többet autópályáztunk, a szinte állandó légkondicionálás ellenére újra 6,9 l/100 km az átlagunk (tartósan országúton 5,5-öt, állandó városban 8,2-t mértünk).

A korábban tapasztalt, 1000 km-enként nagyjából fél decis olajfogyasztás változatlan, de mivel legutóbb 14 000 km-nél a maximumra töltöttük, most 80% feletti a szint. A legutóbbi ellenőrzésnél, a motorháztetőt kinyitva vettük észre, hogy a fedél teljes belső hangszigetelő burkolata ráesett a motorra. Semmi gondot nem okozott, csak halkan zörgött, főleg gyorsításoknál. Elég merev szerkezetű ahhoz, hogy ne csináljon bajt, de semmiképpen nem kellemes élmény. Valószínűleg a szerkezetet a lemezhez rögzítő műanyagdugók puhultak meg a forróságban: visszadugtuk és finoman a helyükre is kalapáltuk őket – egyelőre tartanak.

A nyári melegben a fekete beltér, és az üvegtető nem a legjobb kombináció, bár utóbbi segíti a szellőztetést, a parkoló autóban kapható hőgutára is rátesz egy lapáttal. Jó, hogy az Atecából nem spórolták ki a légkondi-teljesítményt, gyorsan és a középen hátra is vezetett fúvókákkal hatásosan hűtötte le az utasteret a hőség-rekordok idején. A hosszú utakon élvezzük a motor és a hajtás csendjét (130 km/h-nál 2600/perc a fordulatszám), és a futómű kellemes hangolását is, szikrázó napsütésben (és sötétben a város fényeinél is) azonban időnként zavaróan csillognak a műszerfal és a középkonzol króm díszlécei – a szélső szellőzőkéi a külső tükrök képét is zavarják! Apropó díszlécek: egy forró nyári napon a hirtelen mindent lehűtő hatalmas zápor után vettük észre, hogy az oldalablakok körüli külső fényes keret bemattult. Nem az egész, csak az első ajtók alsó lécei, de azok mindkét oldalon! Hasonlóan felületkezelési hibára utal, hogy a középkonzolon, az indítógomb keretéről lepattogzott a fényes bevonat. A részterhelésnél két középső hengerét kikapcsoló, csupa technika, turbós 1,4-es változatlanul nyomatékos – az olajutántöltés óta az amúgy is nehezen észrevehető „két henger-négy henger” üzemmód-váltások újra csendesebbek, és egyszer sikerült 130 km/h felett is elérni a hengerkikapcsolást, úgy, hogy jó öt percen át tartani is tudtuk a tempót (sík úton) két hengerrel!

A duplakuplungos automata hibátlanul és gyorsan működik, a forró nyári városi araszolgatások ellenére az utóbbi időben kevésbé hajlamos a korábban tapasztalt rántásokra, időnkénti durvább visszakapcsolásokra. Az egész hajtáslánc motorfékje gyenge. A korábban néha hibázó automata parkoló elektronika az utóbbi időben pontosan teszi a dolgát, a ráfutásos balesetekre figyelmeztető rendszer pedig eddig összesen egyetlen téves riasztást küldött (egy reklámtáblát nézett álló autónak). Előfordult, hogy autópályán, gyenge esőben megjelent egy hibaüzenet arról, hogy az előre pásztázó kamera látását valami korlátozza. Megálltunk, nem találunk semmit; újraindítottunk, a jelzés pedig néhány másodperc múlva eltűnt – azóta sem jött elő. A csomagtér aljának műanyagai és a hátsó ülések a meleg időben elcsendesedtek, és a jobb első ajtó zörgője is hallgat. Az egyenesfutás hibátlan, a sebességkorlátozás nélküli németországi pályákon a telepakolt Seat erőlködés nélkül tartotta 170 km/h körül tempót (3500/perc), és még a visszakapcsolás nélküli gyorsításhoz is volt tartaléka.

SZG

 

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kötések

Passat díszcsomagolásban, a belépő dízelmotorral és közepes felszereltséggel.

Megjelent a decemberi Retro Mobil!

Decemberi számunkban klasszikus Peugeot kincseket próbálunk, ZIL tűzoltóautót, V8-as...

Meglódult az elektromos autók iránti kereslet

A tisztán elektromos meghajtású autók állami támogatásának tavaly október...

Nagy falat

Az XC90 technikájának színe-java egy számmal kisebb méretben.

Kanada győzött!

Kanadában győzött a pertársaság. A becsapott vevők kényük-kedvük szerint...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás