Aktuális

2017. október 27. péntek, 08:07

Indulnak az első német próbaperek - VW dízel botrány

Németországban két üggyel indul a Volkswagen csoport elleni pertársasági pereskedés.

A drezdai körzeti bíróságon két próbaperrel indítottak kártérítési eljárást a VW dízel csalásának károsultjai. A lehetőségeket kóstolgatva először próbaként egy Volkswagen és egy Skoda vásárlója keresi az igazát.

Az autótulajdonosok azért indítottak pert, mert azt hitték, hogy autóik megfelelnek az Euro5-ös előírásoknak, a valóságban azonban az előírt kibocsátási értékeket, egy szoftvernek köszönhetően csak próbapadon lehetett elérni, a közúton nyolcszor-negyvenszer magasabb nitrózus gáz tartalmat pumpáltak a levegőbe.

A Volkswagen tulajdonosa ennek alapján, 2014-ben vásárolt autójának használattal avultatott árát követeli vissza a kereskedőtől és a Volkswagen csoporttól, a skodás pedig 2011-ben vett autóját szeretné a kereskedővel egy aktuális modellre cseréltetni.

A bíróságra eddig több mint száz követelés futott be, ezek további sorsát a két próbaper alapján alakítják majd.

Legyen pertársaság!

Az Autó szerkesztősége segíteni kívánja a levegőszennyezés csökkentésére és a pórul járt, hibás szállítást elszenvedett vagy egyébként érdekelt autósok megsegítésére szerveződő pertársaságot. A társaság elindítása érdekében szeretnénk az érdeklődést megszondázni.

A szervezők az eljárást 500 károsult jelentkezésével, 3000 forintos regisztrációs díjjal (amit pernyertesség esetén visszafizetnének) elindítanák. A társaság a fent leírt német modellt követné, az eljárás költségeit a kártérítésből befolyt teljes összeg meghatározott része fedezné.

Felhívásunk egyelőre kizárólag a hajlandóság felmérését szolgálja, és már csak a levegő tisztaságának védelme miatt is szeretnének, ha ezt a felhívást olvasóink is terjesztenék.

Kérjük, e-mailben ([email protected]) lépjenek kapcsolatba a szerkesztőséggel. Adataikat bizalmasan kezeljük, s amennyiben létrejön a pertársaság, a jelképes, 3000 forintos regisztrációs díjat – a kiküldött, megfelelő értesítésnek megfelelően – akkor kell befizetni. A további részletekről beszámolunk majd.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Később hagy fel a dízellel a Fiat

Az eredetileg tervezettnél tovább folytatja a dízel autók gyártását...

Tuningteszt: Abarth 595 Competizione

Meghajtottuk a skorpiós márka legvadabb, 180 LE-s 500-asát.

Az Achates Power kétüteműje

A kaliforniai kutató-fejlesztő cég kétütemű, kompresszió-gyújtású benzinese már több,...

90 éves a DAF

A DAF rövid ideig különleges hajtásláncú személyautókat is gyártott.

Pikoló: Nissan Micra 0.9 IG-T N-Connecta

A Renault turbós benzinesével, és színes belsővel kelleti magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás