Aktuális

2017. október 26. csütörtök, 07:31

Amerika sikere - VW dízel botrány

Az Egyesült Államoknak sikerült elérnie, hogy a VW csoport a csaló szoftverjével eladott autóinak egy részét az ottani előírásoknak megfelelőre alakítsa.

A Volkswagen csoport, csaló szoftverekkel felszerelt autóinak egy részénél elérte, hogy ezeket ne kelljen visszavásárolnia. Az amerikai hatóságok elfogadtak egy olyan javítási megoldást, ami a 3,0 literes dízel motorok kipufogógázait az előírásoknak megfelelő szinten tartja. Az engedély azt jelenti, hogy a VW csoportnak 38 000 autóval kevesebbet kell visszavásárolnia, és ezzel több, mint egymilliárd dollárt takaríthat meg. Az amerikai környezetvédelmi ügynökség (EPA) és a kaliforniai levegő tisztaságot felügyelő szervezet (CARB) beleegyezett, hogy ha a VW elvégzi a javításokat, nem kell visszavásárolnia a 2013 és 2016 között gyártott dízel Porsche Cayenne-ket, Volkswagen Touaregeket és a 2013 és 2015 közötti, ilyen motorral szerelt Audi Q7-eseket.

„A gyártó veszi fel a kapcsolatot a tulajdonosokkal, hogy felajánlja a módosításokat és az ingyenes, meghosszabbított garanciát”, áll a CARB közleményében. Az elfogadott javítással eltávolítják a kipufogó gázok tisztítását kiiktató szoftvert, ami arra szolgált, hogy kizárólag a vizsgálat alatt úgy tűnjön, hogy a gázok mérgezőanyag tartalma az előírt határokon belül van. Néhány esetben csak a szoftvert frissítik, más esetekben ezzel együtt a hardveren is változtatnak. Ugyanakkor a tulajdonosoknak 7039 és 16 114 dollár közötti kártérítést kötelesek fizetni. Már a múlt évben egy 15 milliárd dolláros megállapodás arra kötelezte a céget, hogy 475 000, 2,0 literes dízelmotorral szerelt autót vásároljon vissza, illetve kártérítés fizetésével párhuzamosan javítson meg.

A 2015. szeptemberi első eljárások után a VW csoportnak eddig több mint 25 milliárd euró büntetést és kártérítést kellett kifizetnie (eddig szinte csak az Egyesült Államokban), miután beismerte, hogy csalt, amikor 11 millió dízel autót (ebből több mint 550 000-et az Egyesült Államokban) bocsátott a világ útjaira. A jelenlegi döntéssel, hozzávetőleg 1,04 milliárd eurót takarított meg a cég. Egy a bírósággal kötött megállapodás értelmében 80 000, 3,0 literes dízellel szerelt autót vissza kellett volna vásárolnia, ha nem találnak megoldást a javításukra. A Volkswagen csoport még mindig arra vár, hogy fogadjanak el egy javítási módot arra a 40 000 autóra, amit a V6-os, 3,0 literes dízel egy másik változatával szereltek össze.

Szeptemberben a VW-csoportnak további 3 milliárd dollár költsége volt az Egyesült Államokban, ezzel az összeggel a botrány teljes költsége 30 milliárd dollár körül van.

Az Egyesült Államokban nyolc vezető tisztségviselőt vádoltak meg, azzal, hogy részt vettek a kipufogógázok meghamisítását célzó programban, kettőt bűnösnek találtak.

Legyen pertársaság!

Az Autó szerkesztősége segíteni kívánja a levegőszennyezés csökkentésére és a pórul járt, hibás szállítást elszenvedett vagy egyébként érdekelt autósok megsegítésére szerveződő pertársaságot. A társaság elindítása érdekében szeretnénk az érdeklődést megszondázni.

A szervezők az eljárást 500 károsult jelentkezésével, 3000 forintos regisztrációs díjjal (amit pernyertesség esetén visszafizetnének) elindítanák. A társaság a fent leírt német modellt követné, az eljárás költségeit a kártérítésből befolyt teljes összeg meghatározott része fedezné.

Felhívásunk egyelőre kizárólag a hajlandóság felmérését szolgálja, és már csak a levegő tisztaságának védelme miatt is szeretnének, ha ezt a felhívást olvasóink is terjesztenék.

Kérjük, e-mailben ([email protected]) lépjenek kapcsolatba a szerkesztőséggel. Adataikat bizalmasan kezeljük, s amennyiben létrejön a pertársaság, a jelképes, 3000 forintos regisztrációs díjat – a kiküldött, megfelelő értesítésnek megfelelően – akkor kell befizetni. A további részletekről beszámolunk majd.

 

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás