Bemutatók

2017. október 18. szerda, 05:13

Bemutató: Tesla Model 3 - Kitöltő

A legkisebb és legolcsóbb Tesla első körben Észak-Amerikát próbálja meghódítani, hozzánk 2018 őszén érkezhet.

Elon Musk bizonyított: sokan és sokáig nem vették komolyan, villanyautós projektjének – óriásvállalati támogatás híján – csúfos bukást jósoltak, de hiába. A kicsi, önállóan gyártó Tesla sikeres, Musk pedig további gigantikus terveket szövöget. Például azt, hogy a Model S és Model X típusoknál olcsóbb Teslával teszi elérhetőbbé az elektromos autózást, miközben továbbra sem mond le olyan innovatív dolgokról, mint az önvezető képesség. A napokban bemutatott, elsőként Észak-Amerikában rendelhető Tesla Model 3 valóban olcsóbb a márka korábbi modelljeinél, de dömpingárra azért senki se számítson. Az európai léptékkel középkategóriásnak számító (4694x1933x1443 mm, tengelytáv 2875 mm), 425 l-es csomagterű alapváltozat 35 000 dollárba (9,1 millió forintba) kerül „normál” akkumulátorral (kb. 350 km), a nagyobb hatótávért (kb. 500 km) 9000 dollár (2,34 millió Ft) felárat kér a Tesla. Érdekes, hogy a gyár augusztusi lapzártánkig még nem árulta el sem a villanymotor teljesítményét, sem az akkumulátorok pontos kapacitását, így csak tippeket hallani. Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatalának mérése (de nem hivatalos információja) szerint a Model 3 hátsó kerekeit 258 LE-s motor hajtja; az Electrek szakportál pedig úgy tudja, hogy a kisebb akkucsomag 50-55, a nagyobb 70-75 kWh kapacitású. A menetteljesítmények alig térnek el, a szerényebb akkuval 5,6 s a 0-96 km/h-s (0-60 mérföldes) gyorsulás és 210 km/h a végsebesség, a nagyobb adatai: 5,1 s és 225 km/h. A kisebb telepbe, megerősített otthoni (240 V, 32 A) hálózatról kb. 50 km-nyi hatótáv tölthető egy óra alatt, gyorstöltővel azonban fél óra is elég 210 km-hez.

A Model 3 karosszériája hibrid acél-alumínium szerkezet, az autó saját tömege 1610 (a nagyobb akkuval 1730) kiló, az első-hátsó tömegeloszlás 47/53 százalék. A futómű elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink, a kormányrásegítés mértéke és az áttételezés is sebességfüggő. Minden 3-asban alap a nyolc légzsák, a hét kamera és 12 ultrahangos szenzor, a LED-es fényszóró, a 15 colos műszerfali érintőképernyő, a kétzónás automata légkondi, az audiorendszer, a tolatókamera, az infotainment (benne navigáció, Bluetooth kihangosító, fedélzeti számítógép, Wi-fi és LTE kapcsolat), a kulcsnélküli kezelés és az elektromos tükör- és ablakmozgatás is. Az 5000 dolláros (1,3 millió Ft) Premium csomagban elektromos ülés- és kormányoszlop-állítás, ülésfűtés, prémium hangrendszer, panoráma üvegtető, nemesfa dekoráció és LED-es ködfényszórópár is van. Az emelt szintű Autopilot rendszer (adaptív sebességtartás, sávtartás, sávváltás, autópályák közötti váltás, illetve autópályáról való lehajtás és parkolás) 5000, a teljes önvezető képesség (későbbi piaci bevezetéssel, az emelt szint mellé) további 3000 dollár.

A Model 3 megvásárlása online regisztrációval és előlegfizetéssel kezdődik. Az első kiszállítások 2017 októberében várhatók, a Tesla szerint a szállítási idő – a nagy érdeklődés miatt – 12-18 hónap is lehet, szemben a Model S legfeljebb 2 hónapjával. Kezdetben csak a nagyobb hatótávolságú, drágább (44 000 dolláros) változatot árulják majd, az olcsóbb 3-as 2018-ban jön, tavasztól összkerékhajtással (elöl külön villanymotorral hajt) is. Az európai Model 3, 2018 őszére várható, a jobbkormányosok 2019-ben érkeznek.

KZ

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kötések

Passat díszcsomagolásban, a belépő dízelmotorral és közepes felszereltséggel.

Megjelent a decemberi Retro Mobil!

Decemberi számunkban klasszikus Peugeot kincseket próbálunk, ZIL tűzoltóautót, V8-as...

Meglódult az elektromos autók iránti kereslet

A tisztán elektromos meghajtású autók állami támogatásának tavaly október...

Nagy falat

Az XC90 technikájának színe-java egy számmal kisebb méretben.

Kanada győzött!

Kanadában győzött a pertársaság. A becsapott vevők kényük-kedvük szerint...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás