Bemutatók

2017. október 11. szerda, 05:05

Bemutató: Range Rover Velar - Felár

Szerb kollégánk, Mladen Alvirovic, a SAT Plus magazin főszerkesztője Norvégiában vezette a britek új luxusterepjáróját.

Alumínium padlólemezén a Jaguar F-Pace-szel osztozik a méreteiben (4803x2032x1636 mm, tengelytáv 2874 mm) az Evoque és a Range Rover Sport közé passzoló, jelentős részben könnyűfém szerkezetű Velar – a név az első Range Rover prototípusé volt egykor. A kilincseket a karosszériába süllyesztették – a teszten mínusz 20 fokban, négy centis jégréteg alatt is jól működtek -, az alufelnik 18-22 colosak. Az alapkivitel mellett sportosabb kiállású R-Dynamic is választható, a kéttónusú fényezés feláras. Az utastér a külső letisztultságát követi, a műszerek pluszpénzért 12,3 colos vetített panelen jelennek meg, a középkonzolra két, egyenként 10,0 colos érintőképernyőt tettek, ezeken osztottan kezelhető az infotainment. A luxus határtalan, van head-up display, az ülések hűthetők, fűthetők, masszázzsal kényeztethetnek, a légkondi négyzónás, az 1600 W-os Meridian hifi 23 hangszóróból szól. Hátul 40:20:40 arányban osztottak az ülések, a csomagtér 558 és 1731 l között variálható.

Komoly a lemezek alatti technika, a Velar igazi terepjáró. Vezetősegédekből a ma ismert rendszerek szinte teljes választéka elérhető, a lejtmenetvezérlő alapáras, a drágább (és légrugós) modellekben az All Terrain Progress Control terepen is önállóan vezet, a gázlómélység 650 mm. A felfüggesztés elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink, a fékek belső hűtésű tárcsák. Alapáras a lamellás kuplungos összkerékhajtás, a legerősebb változatokhoz aktív, zárható hátsó differenciálmű rendelhető. A hattagú, kizárólag közvetlen befecskendezéses, turbós, vagy kompresszoros motorválaszték a Jaguartól jön. A 2,0 l-es, négyhengeres Si4 benzines 250 vagy 300 LE-s lehet, a V6-os, kompresszoros Si6 380 LE-t tud. A 2,0 l-es dízel teljesítménye 180 vagy 240 LE, a PSA-Ford származék 3,0 l-es, duplaturbós V6-os SD6 kerek 300 LE-t szolgáltat. Ez utóbbihoz és a 380 LE-s benzineshez alapból jár a szintszabályzós légrugózás (adaptív csillapítással) – a kényelmesebb beszálláshoz az ilyen Velar ajtónyitásra 40 mm-t süllyeszt. Kézi sebességváltó nincs, csak nyolcfokozatú, kormányról is pöcögtethető bolygóműves automata.

A Standard és az R-Dynamic bázismodellek felett háromlépcsős a kínálat (S, SE, HSE), alapból többek között hat légzsák, Isofix, féknyomástartó (dombsegéd), lejtmenetvezérlő, LED-es fényszórók, kulcsnélküli bejutás, sebességhatárolós tempomat, hátsó parkolóradar, sávtartó, eső- és fényszenzor, és kétzónás automata légkondi is jár.

A Range Rover Velar már Magyarországon is megrendelhető, a legolcsóbb benzines (250 LE) 19 705 000, az induló dízel (180 LE) 19 655 000 forinttól vihető el.

(Mladen Alvirovic beszámolója alapján)

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Videón a Bentley Continental GT

Íme, egy durva számsor: 6,0 l, W12, 635 LE,...

Videón a Kia Stinger

A 3,3-as biturbó V6-os 370 LE-s (0-100 km/h: 4,9...

A Suzuki Boosterjet motorjai

Az autósok jelentős része tart a kis hengerűrtartalmú, de...

Opel Grandland X – videó

A Peugeot 3008 műszaki rokona 4,5 m hosszú és...

Maybach 6 Cabriolet – videó

5,7 m hosszú, elektromos, négy villanymotor viszi (összesen 750...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás