Újautó

2017. szeptember 20. szerda, 08:52

Júlia felemelkedése? - Bemutató: Alfa Romeo Stelvio

Kétféle motorral, hátsó- vagy összkerékhajtással és kizárólag automata váltóval itt az Alfa első SUV-ja.

Hosszú volt az út: a Kamal nevű tanulmányt már 2003-ban (Genfben) bemutatták, de 13 évvel később, a Stelvio-hágóról elnevezett szabadidő-terepes szériagyártásához kellett a cég stratégiájának megváltozása is, meg persze a Giuliáéval közös, vadonatúj (Giorgio nevű) padló. A méretek hozzák a középkategóriát (4687x1903x1671 mm), ahogy a 2818 mm-es tengelytáv is – igaz utóbbi 8 mm-t ver az egyik legnagyobb piaci ellenfélre, X3-as BMW-re.

A forma a Giuliával megkezdett vonalat cifrázza tovább, elöl szokás szerint az Alfa-pajzs a kiindulópont, a fényszórók hatalmasak, akárcsak az alsó légbeömlők. Az oldalnézet sematikus, a kilincsek vonalában futó élen kívül nincs semmi extra. A karosszériában sok a nagy szakítószilárdságú, mikroötvözött acél, és aluelemek is akadnak bőven (gépháztető, ajtók), felnikből kizárólag aluszettek választhatók, 17-től 20 colig. A háromféle dekorációval kapható műszerfal is a Giulia fazonját követi, indítógomb a kormányon (mint a Ferrarikban), a két kerek főműszer mélyen ül, közöttük kiviteltől függően 3,5 vagy 7,0 colos a fedélzeti számítógép TFT kijelzője.

Az online kapcsolatra is képes, navigációs Alfa Connect infotainment képernyője 6,5 vagy (a drágább modellekben) 8,8 colos, a kontrollert a középkonzolra tették. A csomagtér 525 (pótkerékkel 499), támladöntéssel 1600 l-es, a tető 75 kilóval terhelhető. Minden – már Euro6b tisztaságú – erőforrás négyhengeres, startstopos, közvetlen befecskendezéses és turbós; a hajtás alapból a hátsó kerekeké. A hazai választékból egyelőre hiányzik a 2,0 l-es belépő benzines (200 LE), csak a 280 LE-s rendelhető, kizárólag lamellás kuplungos, előre maximum 60 százaléknyi nyomatékot küldő összkerékhajtással. Dízelből is egyféle hengerűrtartalommal operál az Alfa: a közös csöves 2,2-es 150, 180 és 210 LE-s lehet, összkerékhajtás a leggyengébbel, hátsókerékhajtás pedig a legerősebbel nem párosítható. A váltó mindegyik motorhoz bolygóműves, akár kormányfülekkel is pöcögtethető, nyolcfokozatú automata (ZF gyártmány), a féktárcsák elöl-hátul belső hűtésűek, a rögzítőfék elektromos. A nagyrészt könnyűfém elemekből építkező felfüggesztés alu segédvázakkal csatlakozik a karosszériához, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink, a kardán szénszálas műanyag, a lengéscsillapítás adaptív – a karakterisztika a DNA menetvezérlővel változtatható (a kormányzásra és a gázreakcióra is hat). Csemege lehet majd a hagyományosan lóhereemblémás Stelvio QV, orrában a Ferrari-féle 2,9 l-es, 510 LE-s V6-os biturbó benzinessel, szénszálas vázú pehelykönnyű ülésekkel, pluszpénzért karbon-kerámia fékekkel.

A felszereltség elvileg három- (Stelvio, Super, First Edition), gyakorlatilag négylépcsős: a Superből egy 690 000 forintos csomag megvásárlásával (elektromos ülésállítás, ülésfűtés, perforált bőrkárpit) Veloce lesz. Minden Stelvióhoz alapból jár a bőrhuzatú okoskormány, a tempomat, a kétzónás automata légkondi, az eső- és fényszenzor, az infotainment (6,5 colos képernyővel), a DNA menetvezérlő, az audio rendszer nyolc hangszóróval, a tolatóradar és a háromféle vezetőasszisztens (követési távolságra figyelmeztető, gyalogosfelismerős vészfék, sávelhagyásra figyelmeztető). A Super, mindezt LED-es menetfényekkel, bőr-szövet ülésekkel, Bi-Xenon fényszórókkal, 18 colos alufelnikkel és némi plusz dekorációval fejeli meg. A csúcsmodell First Edition többlete pedig a bőrgarnitúra, a tölgyfa dekoráció, a komfortbejutás, a tolatókamera, az elektromos első ülésállítás- és fűtés, a kormányfűtés, a komolyabb Alfa Connect (7,0 colos műszerfali, 8,8 colos központi kijelzővel, navigációval, 9 hangszórós hifivel) és a 20 colos kerékgarnitúra. Meglepő, hogy több vezetősegéd, LED-es fényszóró és néhány kényelmi extra (pl. ülésszellőztetés) még pluszpénzért sem rendelhető.

Az Alfa Stelvio már Magyarországra is megérkezett, a 150 LE-s 2,2-es dízel hátsókerék-hajtással, alapkivitelben listaáron 11 210 000 forinttól vihető el.

KZ

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Videón a Bentley Continental GT

Íme, egy durva számsor: 6,0 l, W12, 635 LE,...

Videón a Kia Stinger

A 3,3-as biturbó V6-os 370 LE-s (0-100 km/h: 4,9...

A Suzuki Boosterjet motorjai

Az autósok jelentős része tart a kis hengerűrtartalmú, de...

Opel Grandland X – videó

A Peugeot 3008 műszaki rokona 4,5 m hosszú és...

Maybach 6 Cabriolet – videó

5,7 m hosszú, elektromos, négy villanymotor viszi (összesen 750...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás