Hírek

2017. szeptember 15. péntek, 07:39

Érkezik az új BMW i3 és i3s

Megújult a BMW i3 és egyszerre két verzióban érkezik, a sportosabb i3s 184 lóerős. 

2014 óta a BMW i3 nem csupán Európában, de a világ minden táján a prémium elektromos autók eladási listáját vezeti, Németországban ez idő alatt a piac legkeresettebb elektromos autójává is előlépett.

P90273580_highRes_the-new-bmw-i3-and-t (1024x683)

A modellpáros mindkét tagja a BMW által kifejlesztett, 94 amperóra tárolókapacitású és 33 kWh energiateljesítményű lítium-ion akkumulátorból nyeri a működéséhez szükséges energiát, miközben a hatótávolság-növelő benzinmotor (REX – Range Extender) az új BMW i3 és az új BMW i3s opcionálisan elérhető extrafelszereltségei között egyaránt megtalálható.

Az innovatív modellpáros a 67. Frankfurti Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét, amely után a két újdonság piaci bevezetése 2017 novemberében veszi kezdetét.

P90273548_highRes_the-new-bmw-i3s-08-2 (1024x683)

Az új BMW i3 és az új BMW i3s már az alapfelszereltség részeként LED-technológiás fényszórókat kap, amelynek a LED-es nappali menetfény, a LED-es tompított fény és a LED-es távolsági fény is része. Az első lökhárító kör alakú fészkeiben elhelyezett irányjelzőket vízszintesen megrajzolt, LED-technológiás irányjelző-csíkok váltják, amely azt jelenti, hogy az üvegborítású csomagtérajtóba épített LED-es hátsó lámpák mellett immáron a modellpáros mindegyik világító funkciója LED-ekkel dolgozik.

Az új BMW i3s-t 10 milliméterrel ültették le, a sportfutómű alapfelszerelés.  A 40 milliméteres nyomtáv-szélesítést a kerékjárati ívek fekete szegélyezése nyomatékosítja, a féltengelyek végére pedig akár 20 hüvelyk méretű, duplaküllő-dizájnú könnyűfém keréktárcsák is felcsavarhatók, kéttónusú vagy Jet Black árnyalatban.

P90273520_highRes_the-new-bmw-i3s-08-2 (1024x683)

Az i3 elektromos motorja 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményre képes, amelyet – az elektromos hajtásláncok sajátosságaként – már álló helyzetből rendelkezésre álló, 250 Nm csúcs forgatónyomaték egészít ki. 7,3 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig az elektronika 150 kilométer/óránál maximálja.

A padlólemezbe épített nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltésével a modell a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle), valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 290 – 300 kilométer, illetve 235 – 255 kilométer, hétköznapi használat során azonban minimum 200 kilométer megtételére képes – állítja a sajtóanyag.

P90273533_highRes_the-new-bmw-i3s-08-2 (1024x683) (1024x683)

A modellpáros hajtásláncát világszerte egyedülálló kerékforgás-szabályzó (WSL – Wheel Speed Limit) rendszerrel szereli fel, amely padlógázas gyorsulások és intenzív fékezések közben is mindvégig stabil kormányozhatóságot biztosít. Mindeközben a modell nedves, illetve havas útfelületen produkált tapadása is jelentős mértékben fejlődött.

Az új BMW i3s az elektromos motor 135 kW-ra / 184 lóerőre növelt maximális teljesítményével és 270 Nm csúcs forgatónyomatékával a zéró emissziójú, hangtalan vezetési élmény még sportosabb formáját ígéri. A modell némileg módosított hajtáslánca a megnövelt erőhöz optimalizált teljesítmény-leadás mellett speciális görgőscsapágyakat és újrahangolt motorvezérlő elektronikát is kapott, amelynek eredményeképpen az új BMW i3s az elektromos motor legfelső fordulatszám-tartományában a kategóriateremtő elődmodellhez képest 40 százalékkal nagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot képes leadni.

Az i3s alá típus-specifikus rugókkal, lengéscsillapítókkal és stabilizátorokkal dolgozó sport futóművet fejlesztettek, a bajor prémiumgyártó ügyfelei pedig a vezetési élménykapcsolón (Driving Experience Control) sport vezetési üzemmódot is aktiválhatnak, amely még közvetlenebb gázreakcióval és kisebb kormányzási szöggel fokozza a tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt sportosságát. A modellnek csupán 6,9 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 160 kilométer/órás végsebessége elérése előtt megfussa az álló rajtos nulla-százas sprintet.

Az új BMW i3 és BMW i3s modellpáros opcionálisan elérhető extrafelszereltségei közé a 28 kW / 38 lóerő maximális teljesítményű hatótávolság-növelő benzinmotor (REX – Range Extender) is felkerül. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor alacsony töltöttsége esetén a kéthengeres erőforrás a modell működéséhez szükséges energia előállításáért felelő generátor meghajtását végzi, miközben állandó szinten tartja az akkumulátor töltöttségét. A 9 liter térfogatú üzemanyagtartálynak köszönhetően hétköznapi használat esetén mindez körülbelül 150 kilométerrel nyújtja meg a modellpáros hatótávolságát, amely így átlagos 180 kilométerről mintegy 330 kilométerre nő.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Videón a Bentley Continental GT

Íme, egy durva számsor: 6,0 l, W12, 635 LE,...

Videón a Kia Stinger

A 3,3-as biturbó V6-os 370 LE-s (0-100 km/h: 4,9...

A Suzuki Boosterjet motorjai

Az autósok jelentős része tart a kis hengerűrtartalmú, de...

Opel Grandland X – videó

A Peugeot 3008 műszaki rokona 4,5 m hosszú és...

Maybach 6 Cabriolet – videó

5,7 m hosszú, elektromos, négy villanymotor viszi (összesen 750...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás