Újautó

2017. szeptember 14. csütörtök, 05:24

Tesztnapló: Range Rover Evoque Convertible - Ki tüntet?

Drága hóbort a kabrió szabadidő-terepes, akinek ilyen kell, itthon csak Evoque-ot vehet.

A karosszéria alapból a normál háromajtósé (hossz 4370, tengelytáv 2660 mm), a vászontető miatt a kabrió három mázsát szedett fel, így üresen is közel két tonnát nyom.

Karosszéria, utastér

Nem mindenhol pontosak az illesztések, és egy-egy díszléc is eláll. A keretnélküli, nagyon hosszú ajtók nyílhatnának nagyobb szögben, de a beszállás csukott tetővel is kényelmes, hátra bemászni tornamutatvány, elöl a biztonsági övekért nyújtózkodni kell. A masszázsos, 520 mm hosszú lapú ülések elektromosan mozognak, hűthetők-fűthetők, a kormányoszlop négyirányú állítási tartománya bőséges. A hely nagyvonalú (főleg széltében), a középkonzol nyomhatja a magas növésű vezetők jobb lábát. Rossz a kilátás – vastagok az A-oszlopok, sokat kitakarnak a tükrök, és hátul lőrésnyi az üveg -, hasznos a 360 fokos kamerás segítség. Az ülésekhez és az ajtókhoz hasonlóan a műszerfalat is puha, valódi bőr borítja, szépek a varrások, nem giccsesek a dekorációk (fémek helyett festett műanyagok), de a minőségérzetet rontja a lötyögő kartámasz, és a kotyogó váltógomb. A jól leolvasható műszerek rajzolata ötlettelen, a még Ford-sémájú infotainment kezelése könnyen megtanulható. A kicsi ajtózsebekbe nem jutott bélés, amúgy jó a kacattartók száma és mérete is. Hátul a fekete tető és az emelkedő övvonal ellenére sincs bezártság-érzet, de csak ketten ülnek kényelmesen – hiba, hogy az oldalpanelekre nem jutott kartámasz. A csomagtartó kicsi (251 l), bővíteni síalagúttal lehet.

Motor, erőátvitel

A 2,0 l-es, startstopos, közöscsöves dízelek közül az erősebbik, 180 LE-s (430 Nm) hajtotta a tesztautót. A négyhengeres rezonanciája hidegen sem zavaró, kerregő hangja melegen csak nagy gázra erősödik fel. 1800/perc alatt méretes a turbólyuk, innen magára talál, de a kilencsebességes, akár kormányfülekkel is pöcögtethető bolygóműves automata nem mindig találja el a megfelelő fokozatot és az irányváltásoknál is lassú. A hajtás alapból az első kerekeké, a hátsókat lamellás kuplung vonja a hajtásba, ha kell. A tetemes saját tömeg cipelése gázolajba kerül, a városi fogyasztás 10,0 l/100 km fölé mehet, vegyes tesztátlagunk 9,4 l/100 km lett – ez sok.

Vezetés, menettulajdonságok

A rugózás és a csillapítás hangolása alapvetően komfortos, még a 20 colos felnikre húzott peres gumikkal sem ütnek bántóan nagyot az úthibák. A 2,3 fordulatos kormány közvetlen, de visszajelzése csekély, a négy – kis sebességnél enyhe bekapásra hajlamos – tárcsafék hatékony. Az ívmenet stabil, de tempós kanyarban érezni, ahogy a túlsúlyos autó dacol a fizikával – ha besokallunk, jóindulatú alulkormányzottsággal jelez. Az utazási komfort autópályán is kellemes, de hirtelen a gázra lépve nehezen indul el az Evoque. A keretnélküli ablakok ellenére sem harsog a menetszél, a tető 18 másodperc alatt elektromosan nyitható-zárható, akár 50 km/h-ig. Kabriózva, felhúzott ablakokkal elöl 100 körül sem zavaró a turbulencia, de hátul igen.

Felszereltség

A HSE Dynamic a csúcsfelszereltség (19 colos felnik, Xenon fényszórók, navigáció, kétzónás automata légkondi, 11 hangszórós hifi, 8,0 colos infotainment, bőrülések), de bőséges az opciós lista is (adaptív LED-es fényszórók, komfortülések, 20 colos felnik)

Összegzés

Exhibicionisták előnyben: bőröndnyi pénzért extravagáns megjelenést és feltűnést kínál a nyitott Evoque.

KZ

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Videón a Bentley Continental GT

Íme, egy durva számsor: 6,0 l, W12, 635 LE,...

Videón a Kia Stinger

A 3,3-as biturbó V6-os 370 LE-s (0-100 km/h: 4,9...

A Suzuki Boosterjet motorjai

Az autósok jelentős része tart a kis hengerűrtartalmú, de...

Opel Grandland X – videó

A Peugeot 3008 műszaki rokona 4,5 m hosszú és...

Maybach 6 Cabriolet – videó

5,7 m hosszú, elektromos, négy villanymotor viszi (összesen 750...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás