Hírek

2017. szeptember 7. csütörtök, 05:42

Kameratisztító rendszert fejleszt a Continental

A Continental egy olyan tisztító rendszert fejlesztett ki a halszem kamerák részére, amely vízsugár segítségével távolítja el a lencsére kerülő piszkot.

Ezekre a széles látószögű kamerákra támaszkodva egyre több asszisztens funkció támaszkodik, ami azt jelenti, hogy minden pillanatban használatra készen kell állniuk. Hátsó kameraként segítik a sofőrt a tolatásnál. Az amerikai statisztikák szerint átlagosan 210 haláleset és 15 000 sérülés adódik tolatásból éves szinten. Az Amerikai Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Hatóság (NHTSA) szerint, ha a tolatókamera univerzális használata elterjedne az országban, akkor nem csak a balesetek száma csökkenne, de akár 69 emberi élet is megmenthető lenne minden évben. Éppen ezért az USA-ban 2018-tól minden új autót kötelező felszerelni tolatókamerával.

A halszem kamerát szintén azért telepítették a járművekbe, hogy olyan funkciók során nyújtson segítséget, mint az automata parkolás, amely négy kamerát használ: az autó elején, végén, valamint a visszapillantó tükrön, hogy teljeskörű 3D képet alkothasson a környezetről, ezen kívül a visszapillantó tükör helyettesítőjeként is funkcionálhat. Ezek a kamerák ki vannak téve az időjárás és a piszkolódás hatásainak, például hó, jég vagy por formájában. Éppen ezért ahhoz, hogy garantáltan jól működjenek, tisztítani kell őket.

Continental

Amíg a Night Vision tisztítórendszer sorozatgyártása már folyik, a Surround View kameratisztító rendszer 2019-től lesz elérhető a járművekben. A kamera lencséjét egy vízsugár mossa majd tisztára. A kamera felismeri a szennyeződés mértékét a lencsén anélkül, hogy bárkinek be kellene avatkoznia, és automatikusan beindítja a tisztítást.

A tisztításhoz szükséges vizet egy víztartályból eredő csőrendszer szállítja a fúvókához, amelyet közvetlenül a lencsére szerelnek fel. A víznyomás mértéke állítható 2,0 és 4,5 bar között. A vízsugár átjárja a lencse íves felületét, és teljesen eltávolít minden szennyeződést. A vízben található fagyálló tartalom meggátolja, hogy a víz ráfagyjon a kamera lencsére. Emellett fűtött rendszerek is elérhetőek lesznek. Ebben az esetben egy fűtött vezetőszálat integrálnak a víztápláló rendszerbe, amely felmelegíti az áthaladó vizet, meggátolva annak megfagyását.

A jövőben egyre több olyan környezetérzékelő, mint például a kamera kerül a járművekbe, az automatizáció szintjének növekedésével párhuzamosan. Éppen ezért egyre fontosabbá válik, hogy ezeket tisztán tartsuk. A radarok és lidarok mellett a kamerák jelentik a környezet érzékelésének harmadik típusú, kiemelt fontosságú érzékelőjét, melyek megalapozzák az automatizált vezetés lehetőségét. A vezetői asszisztencia rendszerek és az automata vezetés egyik alapfeltétele a jármű környezetének megbízható érzékelése és pontos kiértékelése. A tiszta látkép kiemelt fontossággal bír, mivel a kamerák rögzítik a környezetet és fontos adatokat továbbítanak arról.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás