Hírek

2017. szeptember 7. csütörtök, 05:42

Kameratisztító rendszert fejleszt a Continental

A Continental egy olyan tisztító rendszert fejlesztett ki a halszem kamerák részére, amely vízsugár segítségével távolítja el a lencsére kerülő piszkot.

Ezekre a széles látószögű kamerákra támaszkodva egyre több asszisztens funkció támaszkodik, ami azt jelenti, hogy minden pillanatban használatra készen kell állniuk. Hátsó kameraként segítik a sofőrt a tolatásnál. Az amerikai statisztikák szerint átlagosan 210 haláleset és 15 000 sérülés adódik tolatásból éves szinten. Az Amerikai Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Hatóság (NHTSA) szerint, ha a tolatókamera univerzális használata elterjedne az országban, akkor nem csak a balesetek száma csökkenne, de akár 69 emberi élet is megmenthető lenne minden évben. Éppen ezért az USA-ban 2018-tól minden új autót kötelező felszerelni tolatókamerával.

A halszem kamerát szintén azért telepítették a járművekbe, hogy olyan funkciók során nyújtson segítséget, mint az automata parkolás, amely négy kamerát használ: az autó elején, végén, valamint a visszapillantó tükrön, hogy teljeskörű 3D képet alkothasson a környezetről, ezen kívül a visszapillantó tükör helyettesítőjeként is funkcionálhat. Ezek a kamerák ki vannak téve az időjárás és a piszkolódás hatásainak, például hó, jég vagy por formájában. Éppen ezért ahhoz, hogy garantáltan jól működjenek, tisztítani kell őket.

Continental

Amíg a Night Vision tisztítórendszer sorozatgyártása már folyik, a Surround View kameratisztító rendszer 2019-től lesz elérhető a járművekben. A kamera lencséjét egy vízsugár mossa majd tisztára. A kamera felismeri a szennyeződés mértékét a lencsén anélkül, hogy bárkinek be kellene avatkoznia, és automatikusan beindítja a tisztítást.

A tisztításhoz szükséges vizet egy víztartályból eredő csőrendszer szállítja a fúvókához, amelyet közvetlenül a lencsére szerelnek fel. A víznyomás mértéke állítható 2,0 és 4,5 bar között. A vízsugár átjárja a lencse íves felületét, és teljesen eltávolít minden szennyeződést. A vízben található fagyálló tartalom meggátolja, hogy a víz ráfagyjon a kamera lencsére. Emellett fűtött rendszerek is elérhetőek lesznek. Ebben az esetben egy fűtött vezetőszálat integrálnak a víztápláló rendszerbe, amely felmelegíti az áthaladó vizet, meggátolva annak megfagyását.

A jövőben egyre több olyan környezetérzékelő, mint például a kamera kerül a járművekbe, az automatizáció szintjének növekedésével párhuzamosan. Éppen ezért egyre fontosabbá válik, hogy ezeket tisztán tartsuk. A radarok és lidarok mellett a kamerák jelentik a környezet érzékelésének harmadik típusú, kiemelt fontosságú érzékelőjét, melyek megalapozzák az automatizált vezetés lehetőségét. A vezetői asszisztencia rendszerek és az automata vezetés egyik alapfeltétele a jármű környezetének megbízható érzékelése és pontos kiértékelése. A tiszta látkép kiemelt fontossággal bír, mivel a kamerák rögzítik a környezetet és fontos adatokat továbbítanak arról.

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Júlia felemelkedése?

Kétféle motorral, hátsó- vagy összkerékhajtással és kizárólag automata váltóval...

Agyalapok

Egy kis szlovén cég egész sorozatnyi hibridekbe és elektromos...

Padlóvázzal

A Meriva utódja a Peugeot-Citroën-Opel közösködés első modellje.

Érkezik az új BMW i3 és i3s

Megújult a BMW i3 és egyszerre két verzióban érkezik,...

Tesztnapló: Range Rover Evoque Convertible

Drága hóbort a kabrió szabadidő-terepes, akinek ilyen kell, itthon...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás