Bemutatók

2017. szeptember 5. kedd, 05:35

Bemutató: Seat Ibiza - Alap, modell

A vadonatúj Ibiza az első Volkswagen modell a keresztmotoros MQB padló új, kisautós változatán.

A moduláris, keresztmotoros MQB padlólemez legújabb, A0-ás kiadását a Seat után hamarosan a többi márkarokon kisautó is megkapja. A spanyol mini ötajtósként érkezik, háromajtós már nem is lesz belőle, a kombira pedig még várni kell, de az sem biztos, hogy egyáltalán zöld utat kap. A márkára jellemzően markáns élekkel operáló, a Leonra hasonlító forma nagyautósnak mutatja a korábbinál jelképes 2 mm-rel rövidebb, és a mikroötvözött acélok nagyobb aránya miatt merevebb karosszériát (4099 mm), a szélesség sokat (87 mm-t) nőtt (1780 mm). A tengelytávba (2564 mm) kisautós léptékkel rengeteget, közel 10 centit toldottak (+95 mm), a nyomtávokat elöl 60, hátul 48 mm-rel vették szélesebbre. Belül, főleg hátul több a hely, mint eddig, a térdeknek 35, a fejeknek 17 mm-rel nagyobb tér jut. Megnőtt a csomagtartó is: 63 l-rel bővebb, most 355 l-es, ez a méret néhány éve még egy kategóriával feljebb is legalább átlagosnak számított. A vadonatúj, kiviteltől függően akár színezhető műszerpultot nem zsúfolták tele gombokkal, csak a hűtés-fűtés kapott önálló felületet. A két nagy órás műszeregység analóg – vetített TFT panel egyelőre pluszpénzért sincs -, középen az infotainment legnagyobb, a tolatókamera képét is megjelenítő érintőképernyője 8,0 colos lehet. Örvendetesen egyszerű a menürendszer, a legfontosabb elemeket csempeszerűen rendezték el a kijelzőn.

A motorválaszték alaposan átalakult: a sportos Cupra rajongóinak rossz hír, hogy ilyen kihegyezett modellt egyelőre nem terveznek; a csúcsgépet a friss Golfból (Az Autó 2017/4.) is ismerős új 1,5 l-es, közvetlen befecskendezéses, négyhengeres turbós TSI benzines viszi (150 LE) hatfokozatú kéziváltóval. Ezen kívül kizárólag háromhengeres, 1,0 l-esek szerepelnek a benzines sorban, szívócső befecskendezéses szívó (MPI) változatban 65 és 75, turbóval és közvetlen befecskendezéssel (TSI) 95 és 115 LE-s kivitelben. Hatsebességes kéziváltót vagy pluszpénzért hetes duplakuplungos robotot (DSG) a háromhengereseknél csak a 115 LE-shöz adnak, egyébként alap az ötfokozatú kézi. A dízelekről lapzártakor még nem adtak ki hivatalos infókat, de annyit tudni, hogy a közöscsöves, négyhengeres 1.6 TDI 80, 95 és 115 LE-s kiadásban lesz elérhető. A felfüggesztés minden Ibiza alatt elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros, a szervokormány elektromechanikus, a hátul dobfékes szívómotoros alapmodelleken kívül az összes keréknél tárcsafékek lassítanak.

A felszereltség már az alap Reference-ben sem fapados: hat légzsák, Isofix (2 db), féknyomás tartó, vészfék asszisztens, távirányítós központi zár, elektromosan állítható visszapillantók, első elektromos ablakok, szervokormány, első komfortülések (a vezetőnél magasságállítással), négy irányban állítható kormányoszlop, osztottan dönthető hátsó támla, audio rendszer (négy hangszóró, AUX/USB, 5,0 colos érintőképernyő), fedélzeti számítógép és manuális légkondi. A nappali menetfények minden Ibizán LED-esek, de pluszpénzért akár a teljes világítás diódás lehet. A drágább kivitelekhez alapárasak, egyébként felárért választhatók vezetőtámogató rendszerek (távolságtartós, dugóasszisztenses tempomat, sávtartó, holttér-figyelő) és különleges kiegészítők (300 W-os, hét hangszórós Beats Audio, panoráma napfénytető).

Az új Ibiza már Magyarországon is megrendelhető, de egyelőre kizárólag 1,0-es benzinmotorokkal, 75, 95 vagy 115 LE-vel. A legolcsóbb 1.0 MPI Reference (75 LE) listaáron 3 294 930 forintba kerül.

Egy kör rajta

A bemutatón, 1,0-es, 115 LE-s motorral egy sportos FR kivitelt vezettünk, 17 colos alufelnikkel és a feláras adaptív lengéscsillapítással. A kis háromhengeres szívesen pörög, hangja nem bántóan erős, de 5500/percnél már leszabályoz; városban dinamikus, autópályán azonban érezni, hogy kevés benne a tartalék. A villanyszervós kormány közvetlen, ugyanakkor a szokásos, szintetikus érzést hozza. A DSG robotot nem lehet a kormányról pöcögtetni, a menetvezérlővel Eco, Normal és Sport üzemmód választható, ezek hatással vannak a kormányszervóra, a gázpedál érzékenységére, a csillapításra és a váltóra is – utóbbinál meglepő volt, hogy legtöbbször csak a kanyar végén, a kigyorsításkor kapcsolt vissza.

HI

 

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Júlia felemelkedése?

Kétféle motorral, hátsó- vagy összkerékhajtással és kizárólag automata váltóval...

Agyalapok

Egy kis szlovén cég egész sorozatnyi hibridekbe és elektromos...

Padlóvázzal

A Meriva utódja a Peugeot-Citroën-Opel közösködés első modellje.

Érkezik az új BMW i3 és i3s

Megújult a BMW i3 és egyszerre két verzióban érkezik,...

Tesztnapló: Range Rover Evoque Convertible

Drága hóbort a kabrió szabadidő-terepes, akinek ilyen kell, itthon...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás