Újautó

2017. szeptember 1. péntek, 05:16

Tesztnapló: BMW 440i xDrive Cabrio - Transformer

Keménytetős kabrió vadonatúj hathengeres turbós benzinessel. A műszaki alapok a 3-asból valók, az M Sport csomag feláras.

Karosszéria, utastér

A saját tömeg több mint 1,9 tonna (EU szabvány), a karosszéria nagyon merev, nem csavarodik, rossz úton sem nyöszörög, a háromrészes tető 20-20 másodperces nyitása-zárása természetesen elektromos. A tágra nyíló ajtókon át mélyre kell ülni, a hátrajutáshoz az első támlákat kézzel kell előre billenteni, de az ülés villanymotorral csúsztatható mindkét oldalon. A sportülés remek, légkamrákkal szabályozható az oldaltartása, ülőlapjának hossza 510-570 mm; a kormányoszlop is széles tartományban állítható. Hűvös időben kényeztető a nyakmelegítő (meleg levegőt fújó) légsál, hatékony az ülésfűtés, de a bőrüléshez pluszpénzért sincs szellőztetés. Az elöl korlátozott kilátás, és a műszerpult is a kupéé, a sok rakodóhely szintén onnan jön. Elöl tágas, hátul legfeljebb átlagos (és szigorúan kétszemélyes) a nyitott 4-es. A csomagtartó alapból kompaktautós (370 l-es), az ide behajtogatott tető 150 l-rel csökkenti a kapacitást!

Motor, erőátvitel

A 35i-t leváltó 40i jelű benzines maradt 3,0 l-es, közvetlen befecskendezéses, mindkét oldalon változó vezérlésű, és soros hathengeres, de vadonatúj fejlesztésű és egyetlen, a korábbinál nagyobb, kettős megfúvású turbó lélegezteti. Járása rezzenéstelenül finom, hangja gurgulázó, ereje (326 LE, 450 Nm) mozdonyszerű: már 1400-tól élénken veszi a gázt és csak 5000/perc felett fullad ki. A kormányról is pöcögtethető, bolygóműves, nyolcfokozatú sportautomata (feláras) ma az egyik legjobb a piacon: lejtőn motorfékkel, emelkedőn megtartott fokozattal segít, gyorsan és simán kapcsol, visszafelé is. A gyári 7,6 l/100-es vegyes fogyasztás elméleti, nálunk százon 13,2 l fogyott, igaz, szerettük hallgatni a motor hangját és a kipufogó durrogását.

Vezetés, menettulajdonságok

A sok könnyűfémet felvonultató, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul oldalankénti ötkaros felfüggesztés igényes munka, a változó áttételű, 2,1 fordulatos sportkormánnyal hiperközvetlen, de érzetre elég steril az irányítás. A rugózás feszes, a csillapítás adaptív – és a menetprogramok között érezhető is a különbség. A lamellás kuplungos automata összkerékhajtással gyakorlatilag minden józan helyzetben bolondbiztos az ívmenet és csúszós burkolaton elindulva is kiváló a tapadás; az M-csomaggal járó kék nyerges fékek erejének adagolhatósága és hatékonysága dicséretes. Csukott tetővel nem tolakodóak a menetzajok, nyolcadikban 130 km/h-nál alig 2000-et fordul a főtengely percenként, nyitottan autópályán is lehet kabriózni, de a hátul ülőket ilyenkor már zavarja a bevágó szél. Papíron sportgép a 440i (0-100 km/h: 5,4 s), a gyakorlatban viszont, a gázra lépve mindig érezni a tetemes tömeget, szó sincs könnyed fickándozásról.

Felszereltség

Az alapkivitel (nyolc légzsák, LED-es fényszórók, kétzónás automata légkondi, elektromos ülésállítás, eső- és fényszenzor, tempomat, Professional audio, alufelnik) szinte tetszés szerint öltöztethető tovább, akár csomagban is, drágán.

Összegzés

Presztízs és rétegmodell, kategóriájának megfelelő áron; a keménytető miatt télen sem kell leállítani, és az összkerékhajtással a vezethetősége sem csorbul.

KZ

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Júlia felemelkedése?

Kétféle motorral, hátsó- vagy összkerékhajtással és kizárólag automata váltóval...

Agyalapok

Egy kis szlovén cég egész sorozatnyi hibridekbe és elektromos...

Padlóvázzal

A Meriva utódja a Peugeot-Citroën-Opel közösködés első modellje.

Érkezik az új BMW i3 és i3s

Megújult a BMW i3 és egyszerre két verzióban érkezik,...

Tesztnapló: Range Rover Evoque Convertible

Drága hóbort a kabrió szabadidő-terepes, akinek ilyen kell, itthon...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás