Hírek

2017. augusztus 7. hétfő, 05:04

Közös gyárat létesít a Mazda és a Toyota

Közös összeszerelő üzemet létesít a Toyota és a Mazda az Egyesült Államokban. Erre 1,6 milliárd dollárt költenek az elektromos járműtechnológiai fejlesztési céllal létesített részvénycserés együttműködésük keretében – jelentette be közösen a két japán autógyár.

Az elektromos mobilitási fejlesztési együttműködésben a két autógyár részvénycserét hajtott végre: a Toyota, amely az eladási számok alapján a világ második legnagyobb autógyártója, a Mazda 5 százalékos részvénytulajdonára tett szert, a Mazda pedig cserébe a Toyota 0,25 százalékos részvénypakettjét kapta meg.

Autóipari szakértők szerint a Toyota a Mazda 5 százalékos részvénypakettjének a megszerzésével elsősorban azt kívánta megelőzni, hogy az elektromos járműtechnológia fejlesztésében folyó globális versenyben valamely fejlett technológiai befektető társaság vásároljon érdekeltséget az ötödik legnagyobb japán személygépkocsi-gyártóban.

A Mazda, elegendő források híján, korábban egyáltalán nem tulajdonított jelentőséget az elektromos járműtechnológia fejlesztésének, ehelyett minden figyelmét a belsőégésű motorok hatékonysága javításának szentelte.

A Toyota sorban köti magához az elektromos mobilitási technológia fejlesztéséhez elegendő finanszírozási forrással nem rendelkező kisebb japán autógyárakat. Már megszerezte a nagyságrendben hatodik japán autógyár, a Subaru 16,5 százalékos részesedését, és tárgyalásokat folytat a negyedik legnagyobb autógyárral, a Suzuki vállalattal is technológiai együttműködés kialakításáról. A Suzuki esetében a Toyota elsősorban a kompakt autók gyártásában szerzett technológiai, valamint a délkelet-ázsiai piaci tapasztalatok megszerzése iránt érdeklődik. A Toyota és a Mazda közös amerikai összeszerelő üzemének éves termelési kapacitása 300 ezer autó lesz, a gyár mindkét márka modelljeit gyártani fogja, konkrétan a Toyota Corolla és a Mazda új SUV crossover modelljét. Az üzem 4 ezer alkalmazottat foglalkoztat majd, és 2021-ben kezdi meg a termelést.

A Toyota eredetileg a Mexikóban jelenleg épülő üzemében tervezte az amerikai piacra szánt Corolla modelleket gyártani, ehelyett ott a Tacoma pick-up modellek készülnek majd. A Mazda számára az együttműködés az elektromos járműtechnológiához való hozzáférés mellett annyiban is előnyös, hogy megvetheti a lábát az Egyesült Államokban, és helyben gyárthatja az ottani piacra szánt modelljeit. A Mazda legnagyobb piaca az Egyesült Államok, de minden ott eladott modelljét Mexikóból vagy Japánból kell behoznia.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Videón a Bentley Continental GT

Íme, egy durva számsor: 6,0 l, W12, 635 LE,...

Videón a Kia Stinger

A 3,3-as biturbó V6-os 370 LE-s (0-100 km/h: 4,9...

A Suzuki Boosterjet motorjai

Az autósok jelentős része tart a kis hengerűrtartalmú, de...

Opel Grandland X – videó

A Peugeot 3008 műszaki rokona 4,5 m hosszú és...

Maybach 6 Cabriolet – videó

5,7 m hosszú, elektromos, négy villanymotor viszi (összesen 750...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás