Bemutatók

2017. július 31. hétfő, 08:31

Villamos vonalak - Bemutató: Volkswagen Golf GTE és e-Golf

A hetedik Golf generáció ráncfelvarrása elérte a benzin-elektromos hibridet és a villanymotorost is.

A nyolcas Golf 2019 előtt nem jön, muszáj volt hát, az eladások alapján egyelőre a piaci szőnyeg szélén álló e-Golfot és a konnektorból tölthető plug-in hibrid GTE-t is felfrissíteni – mindkettő 2014-ben debütált. Az általános dolgokról bővebben már írtunk (Az Autó 2017/4), így csak dióhéjban: mostantól minden Golfhoz jár a LED-es nappali menetfény és a LED-es hátsó világítás, a hét légzsák, a fedélzeti számítógép, a légkondi, az elektromos rögzítőfék és az elgurulás gátló is, műszereik pedig vetítettek. A tisztán elektromos hajtású e-Golfban a teljes hajtáslánc is megújult, a korábbi 115 LE-s, állandó mágneses szinkronmotor teljesítménye 136 LE-re, nyomatéka 270-ről 290 Nm-re nőtt. A tengelyek közé ültetett lítiumionos, 27 modulos, 323 V-os akkupakk nehéz (345 kg), de a korábbi 24,2 kWh-s kapacitást 35,8-ra tornázták fel. Mindez a hatótáv növelését szolgálja, a gyár szerint ideális esetben két töltés között 300 km-t is meg tud tenni a villany-Golf. Hagyományos sebességváltó változatlanul nincs, csupán egyetlen fix áttétel, a menetirányváltó kar a DSG váltók markolatát hordja, B állásában sokkal hatékonyabb a motorék (ilyenkor a féklámpákat is felvillantja a Golf) és a visszatöltés is. 2,3 kW-os (általános hálózati) töltőről 17 óráig tart a „teletank”, nagyobb teljesítménnyel (7,2 kW) elég szűk 5 és fél óra is, gyorstöltővel (egyenáram, 40 kW) pedig 45 perc alatt pumpálható 80%-ra az akku. Az üresen is 1,6 tonnás e-Golf nehezebb hagyományos testvéreinél, de teljes értékű ötszemélyes kompakt: jól gyorsul (0-100 km/h: 9,6 s), csomagtere 341-1231 l közötti, fogyasztása 12,7 kWh/100 km.

A hibrid GTE a sportos GTI megjelenését hordja, 204 LE-s (350 Nm) rendszerteljesítményét 1,4-es, turbós, startstopos – az indítómotort 2,5 kW-os generátorával helyettesítő – TSI benzinmotor (150 LE) és 102 LE-s villanymotor adja össze. A lítiumionos akku itt csak 8,7 kWh-s – utcai 3,6 kW-os töltőről 2 óra 15 perc alatt megetethető -, így maximum 50 km a tisztán elektromos hatótáv. Hátrány, hogy az akku elhelyezése miatt a Golfok között ennek a legkisebb a csomagtere (272-1162 l). A többféle menetprogrammal járatható GTE menetteljesítményei a régiek (0-100 km/h: 7,6 s, 222 km/h), váltója is maradt hatfokozatú – erősebb motorféket és visszatöltést adó B (Brake) állással kiegészített – duplakuplungos automata; vegyes fogyasztása az EU-ciklusos laboradatok szerint benzinből 1,6 l, áramból 11,4 kWh is lehet 100 km-en. Újdonság, hogy a navigáció egy szoftverrel (opció) a megadott útvonalon képes előre kalkulálni a domborzattal, és a forgalommal, így optimalizálja a hajtáslánc működését.

Az új e-Golf és a GTE a többi Golffal együtt már itthon is megrendelhető, előbbi szűk 11,5, utóbbi 12,3 millió forinttól.

KZ

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

777 ezer villanyautót vettek a kínaiak

Kínában tavaly 777 ezer elektromos autót adtak el, 53,3...

Sosem adott el még ennyi autót a BMW

Rekordszámú autót értékesített a BMW német autógyár tavaly, de...

Padlóváza?

A Grandland X az Opel SUV-sorozatának legnagyobb tagja, a...

Nagyot szól?

A Stinger meglepő lépés a Kiától, olyan ötajtós sportkupé,...

Sosem érjük utol a cseheket

Csehországban 2017-ben rekordszámú 271 595 új személygépkocsit adtak el,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás