Bemutatók

2017. június 27. kedd, 05:14

Tuningbemutató: Volkswagen Golf R - Felül

300 lóerő alatt ebben a csapatban már nem lehet igazán nagyot dobni, ezt a Volkswagen is tudja. A friss Golf R-hez csak a megfelelő összetevőket kellett összeválogatni a konszern polcairól: a 2,0 l-es közvetlen befecskendezéses és turbós benzines 300 helyett már 310 LE-s (5500-6500/perc) és hétfokozatú DSG robottal 400 (2000-54000/perc), hatsebességes kézi váltóval 380 Nm

300 lóerő alatt ebben a csapatban már nem lehet igazán nagyot dobni, ezt a Volkswagen is tudja. A friss Golf R-hez csak a megfelelő összetevőket kellett összeválogatni a konszern polcairól: a 2,0 l-es közvetlen befecskendezéses és turbós benzines 300 helyett már 310 LE-s (5500-6500/perc) és hétfokozatú DSG robottal 400 (2000-54000/perc), hatsebességes kézi váltóval 380 Nm forgatónyomatékot küld a kuplungra, a 10 LE-s többletet nagyobb turbóval és átdolgozott befecskendezéssel érték el. A hossz csak a lökhárítók formája miatt tér el néhány mm-rel a többi VII-es Golfétól (három- és ötajtós: 4263x1799x1465 mm, kombi 4585x1799x1515 mm) a kerekek alapból 18 colosak, a külön pénzért mért Performance csomagban viszont 19-esek is lehetnek. Utóbbihoz oldalanként 1-1 kilóval könnyebb első féknyergek, acél-alumínium féktárcsák, és a teljes kipufogórendszer tömegét 7 kilóval csökkentő Akrapovic-féle titán hátsó dob is tartozik, ráadásul a végsebesség is megnő 250-ről 270 km/h-ra. Ez az autó valódi végsebessége – kézi és DSG váltóval is a hatodikban éri el –, így az egyébként 250-nél beavatkozó elektronikus korlátozás ebben az esetben azt jelenti, hogy lejtőn sem tud 270-nél gyorsabban menni a Golf. A gyorsulás váltótól függően 4,6 (DSG), vagy 5,1 s álló helyzetből 100 km/h-ra. Az R mindhárom Golf karosszériával elérhető, kombival is, utóbbival kizárólag DSG-vel, de az alapból is 605 l-es – ülésdöntéssel 1620-ig bővíthető – csomagtartóval a jó hangú Akrapovic kipufogóról le kell mondanunk, az csak a ferdehátúakhoz választható. Minden R-hez alapáras a teljesen LED-es világítás, és a menetvezérlő kapcsoló R állása is: ezzel nem csak a gázreakció élesedik még az S-énél is hegyesebbre, az ESP is teljesen kikapcsol, és az összkerekes hajtáslánc reakcióideje is lerövidül. A lamellás kuplungos összkerékhajtás minden R-ben alapfelszerelés, léte a hétköznapokban is nagy segítség, de igazi tudását versenypályán mutatja meg: a kezelhetőségen és a köridőkön is nagyon érződik a hátsó hajtás segítsége.

Egy kör rajta

A Golf R – a német autópályák belső sávján kívül – zárt versenypályákon mozog a legotthonosabban. Vezetővel együtt 1,6 tonnát is meghaladó tömege ellenére nagyon agilisan mozgott a szűk pályán, sajátkormányzottsága – Race módban – teljesen kikapcsolt menetstabilizáló elektronikákkal is végig semleges maradt. A fék hatásfoka sem csökkent a megtett körök számával, pedig a vezetőcserék idejét – 1-1 perc – leszámítva folyamatosan nagy volt az igénybevétel. Aki tényleg szeretne pályázni is Golf R-jével, annak érdemes elgondolkodni az üléscserén, mert hiába mutat jól a kizárólag az R-modellekbe szerelt garnitúra, nagy sebességű kanyarokban, nem tart eléggé.

Hámor I.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás