Újautó

2017. május 29. hétfő, 08:14

Terepmunka - Teherpróba: Toyota Hilux 2.4 D-4D

Itthon egyféle motorral és csak kapcsolható összkerékhajtással fut a duplafülkés Hilux.

Ez vadonatúj Hilux, bár a tengelytávja maradt 3085 mm. A divatos, sok krómmal díszített, bőven 5 m fölé nyújtózó (5330 mm), létraalvázas szerkezet néhány cetivel minden irányban nagyobb, mint volt. Az ajtók szélesre tárulnak, magasra kell ülni, a mozdulatot nehezíti (és a ruhát összepiszkolja) a széles küszöbfellépő – jó, hogy mindkét A-oszlopra jutott masszív kapaszkodó. A 490 mm hosszú lapú, fűthető vezetőülés elektromosan mozog, de állítható gerinctámasza nincs – hosszú úton megfájdul a hát. A hely nagy, a kormányoszlop szűk tartományban állítható, de a pedálrend jó, elöl a kilátást csak a nagy tükrök korlátozzák, a szélvédőoszlopok nem vaskosak. Az összeszerelés színvonalas, zörgések nincsenek, a műszerpult személyautós: napszaktól függetlenül jól leolvashatók (a fényerő kis pöcökkel körülményesen szabályozható), a főműszerek között LCD-n informál az okoskormányról lapozható, sokat tudó fedélzeti számítógép. Középen 7,0 colos érintőképernyőről vezérelhető a navigációs infotainment rendszer.

Jó, hogy a légkondicionáló gombjait nem száműzték menübe, van külön (és könnyen kezelhető) panelje. A palacktartós ajtózsebek szűkek, innivalók még a középkonzolba és a szélső szellőzők alól előugró tartókba tehetők, a kesztyűtartó dupla rekeszes, a középső kartámasz alatt doboz van. Hátra beülni segít a B-oszlopok kapaszkodója, az osztottan (60:40) felhajtható ülőlap rövidebb, mint elöl (460 mm), a háttámla meredek; a pad púpja középen nagy, két átlagos felnőtt ül kényelmesen (középen zavaró lehet a padlópúp is). Az üléstámlákra zsebet és kipattintható akasztót is tettek, szellőzőrostély hátul nincs. A plató valamelyest megnőtt (1555x1645x480 mm), a rakodási magasság 890 mm. Komoly hiba, hogy platóbéléssel eltűnnek a rögzítő szemek, bár mint megtudtuk, kérésre megoldják ezt a problémát. A vaskos bukócső pusztán dekoráció, matrica jelzi, hogy a rakományt sem ajánlott hozzá erősíteni. A terhelhetőség 1040 kg, a megengedett legnagyobb össztömeg 3210 kg, vontatni 3,2 tonnát tud a Hilux, fékezetlen utánfutóval 750 kilót.

A Toyota nem állt be a pickupok erőfitogtató versenyébe, a 2,4-es, közöscsöves turbódízel 150 LE-s (400 Nm). A négyhengeres nagy hanggal kel életre, gázadásra, melegen is mindig felmorajlik, a kormányon finom rezonancia érezhető. Érdekesség a bemelegedést emelt alapjárattal segítő Power Heat funkció. A menetvezérlő Eco-ban feltűnően tompítja a gázreakciót, de a Hilux dinamikája Power állásban sem letaglózó. Hatodikban 90 km/h-nál 1400/percet, 130-nál 2000-et fordul a motor, zaját autópályán elnyomja a gördülési- és a szélzaj. A vegyes tesztfogyasztás 9,1 l/100 km-re jött ki (még téli üzemben), ez elfogadható. A hatfokozatú, bolygóműves automata finoman, de komótosan kapcsol, Sport módban a kelleténél jobban kihúzatja a fokozatokat. Terepen sokat tud a Toyota, öszkerékhajtása kapcsolható, van felező, zárható hátsó difi és lejtmenetvezérlő is – a gázlómélység 700 mm. A 3,3 fordulatos, középállásban nagy holtjátékú kormánnyal melós az irányítás, ívmenetben dől a felépítmény, az úthibákon elpattogásra hajlamos, könnyű far (hátul merev tengely fut laprugókon) pedig hirtelen megcsúszással jelzi a nagy tempót – terheléssel javul a helyzet.

A bruttó 11 millió forintos Executive Leather a kínálat csúcsa, többek között hét légzsák, LED-es fényszórók, komfort bejutás, bőrkárpit, tempomat, az összes vezetősegéd (ütközésre és sávelhagyásra figyelmeztető, táblafelismerő), automata légkondi, navigáció, infotainment rendszer és 18 colos alufeni szett is jár hozzá.

KZ

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Videón a Bentley Continental GT

Íme, egy durva számsor: 6,0 l, W12, 635 LE,...

Videón a Kia Stinger

A 3,3-as biturbó V6-os 370 LE-s (0-100 km/h: 4,9...

A Suzuki Boosterjet motorjai

Az autósok jelentős része tart a kis hengerűrtartalmú, de...

Opel Grandland X – videó

A Peugeot 3008 műszaki rokona 4,5 m hosszú és...

Maybach 6 Cabriolet – videó

5,7 m hosszú, elektromos, négy villanymotor viszi (összesen 750...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás