Bemutatók

2017. május 25. csütörtök, 05:01

Más alapon - Bemutató: Opel Insignia

Az új Insignia teljesen GM-Opel, annak ellenére, hogy éppen a Peugeot-Citroën-féle felvásárlás bejelentésének napján debütált Genfben. Padlója is friss, és nem rokona egyik mai franciának sem.

Az új sorozat tervezői a 2008-ban bemutatott (és több mint 930 000 darabos sorozatot megért) első Insignia két legnagyobb hátrányának kiküszöbölésére koncentráltak: a második generáció legyen könnyebb, mint volt, és legyen benne több a hely, főleg hátul. A tömegcsökkentéshez új padló is kellett, bár a törzsfejlődésben a friss, Epsilon 2XX jelű alap az előző sorozatot is hordozó Epsilon 2 egyenes ági rokona, – így összkerékhajtásra is alkalmas – rengeteg részlete megváltozott. Az új ötajtós Grand Sport karosszériája 5,5 centivel (4897 mm) hosszabb a korábbinál, a tengelytáv 9,2-t nőtt (2829 mm) négyajtós már nincs (eddig is csak az eladások 10-15%-át tette ki), a kombi (Sports Tourer) ugyanezzel a tengelytávval, de sokkal hosszabb hátsó túlnyúlással 4986 mm-re nyújtózik. A szélesség mindkét karosszériával mindössze 7 mm-t bővült (1863 mm). A futómű elvében a régi – elöl McPherson, hátul oldalankénti többkaros (elsőkerék-hajtással hátul oldalanként négy, összkerékkel öt lengőkar dolgozik) – de minden porcikájában friss, és részben könnyűfém elemekből építkezik; a nyomtávok elöl-hátul 1,1 centit szélesedtek. Újdonság, hogy a rendelhető összkerékhajtásban nincs hátul differenciálmű, az egyszerű szöghajtás két, lamellás kuplungcsomagon át forgatja a féltengelyeket, a nyomatékot és a fordulatszámot számítógép szabályozza a kuplungok nyitásával-zárásával, oldalanként függetlenül.

A gombnyomásra Normal, Sport vagy Tour programmal dolgozó adaptív csillapítású (a gázreakcióra, a kormányzásra, az összkerékhajtásra és az automataváltó gyorsaságára is ható) Flexride futómű változatlanul rendelhető. A benzinmotorok legnagyobb újdonsága, hogy nem az Astrában is dolgozó turbós 1,4-essel indul a sor, hanem egy annak műszakiságára épülő – csupa alu, közvetlen befecskendezéses, mindkét oldalán változó vezérlésű, turbós, és az eddigi 1,6-osoknál 16 kilóval könnyebb, változatlanul szentgotthárdi gyártású – friss 1,5-össel: 140 és 165 LE-vel. Ezeken kívül csak egyetlen benzines válaszható, az is ugyanebből a családból, 2,0 l-es és 260 LE-s. A dízelsorban nincs újdonság, szentgotthárdi közös csöves 1,6-osok (110 és 136 LE) és a szintén régi ismerős 2,0 l-es (170 LE). A váltók alapból friss fejlesztésű hatsebességes kézik, automatából a korábbi hatsebességes, vagy új nyolcfokozatú (Aisin gyártmányú) rendelhető, mindkettő hagyományos bolygóműves. A párosítások: a 140 LE-s 1,5-ös benzines csak kéziváltóval kapható, a 165 lovashoz a hatsebességes automata is elérhető. A 2,0 l-es csúcs benzinmotor (legalább is egyelőre) kizárólag összkerékhajtással és nyolcsebességes automatával fut. Az alap gázolajos (110 LE) szintén csak hatos kéziváltóval párosítható, a 136 lovas hatos automatával is. A 2,0 l-es dízelhez hatos kézi, vagy nyolcsebességes automata választható, de ugyanez a motor összkerékkel, kizárólag hatfokozatú kézivel rendelhető. Az új Insignia kiviteltől függően minimum 140, maximum 200 kilóval (átlagosan 175-tel) könnyebb a korábbinál (csak a karosszéria 60 kilóval soványabb, mint volt, miközben torziós merevsége 9%-kal javult). Az ötajtós csomagtartója kicsivel kisebb, mint eddig, 530 helyett 490 l-es, de az alapáras 40:60 arányú támladöntéssel egészen 1450 l-ig bővíthető.

A kombi alapértéke 20 l-rel több, mint volt, 560 l, és 1665 l nála a csúcs. Az utastéri méretek is megnőttek, az üléseket lejjebb szerelték így kicsit több a fejtér, a hátsó lábhely az ötajtósban 32, a Sports Tourerben 27 mm-rel nyúlt meg. Az alapmodellek 16 colos lemezfelniken gurulnak, de minden új Insigniában alapfelszerelés a gyalogosfelismerős városi vészfék asszisztens, a követési távolságra figyelmeztető rendszer, az aktív (a kormányzásba is beleavatkozó) sávtartó, a kulcsnélküli nyitó-indítórendszer, az automata fényszórókapcsolás, a LED-es menetfény és az ugyanilyen hátsó világítás, a négy elektromos ablak, az osztottan dönthető hátsó támla, a tempomat, az automata kézifék és a gyalogosvédő felpattanó motorháztető is. Alapáron hat légzsák, 7 colos központi érintőképernyő és manuális légkondi jár. Az extralistán a más Opelekből is ismerős különösen gerinckímélő AGR üléseken kívül egyebek mellett 8 colos központi érintőképernyő, oldalanként 16 diódával világító adaptív mátrix LED-es fényszóró, automata parkolórendszer, panoráma kamrera, színes head-up display, fedélzeti wi-fi, vezeték nélküli telefontöltő és távtartós tempomat is szerepel, a legnagyobb alufelni 20 colos. A márka állandóan hívható diszpécser rendszere, az Onstar két új szolgáltatással – szállodafoglalással és parkolóhely kereséssel – bővült, a központ mindkét esetben közvetlenül az autó navigációs rendszerére küldi kért a címeket.

Az új Insignia mindkét karosszériaváltozata már itthon is megrendelhető, az ötajtós Grand Sportból az elsők nyár elején érkeznek Magyarországra, 6 460 000 forintos alapáron. A kombi Sports Tourer 200 000-rel magasabbról indul.

SZG

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Ismét ló!

Az idei már a 19. Nemzetközi Év Motorja díj,...

Tartósteszt: Seat Ateca 1.4 EcoTSI DSG Style Wave

Az Autobest 2017-es fődíjasát fél éves hosszú távú tesztre...

Megjelent a Retro Mobil júliusi száma!

A Retro Mobil júliusi számában a Trabant utolsó szériájáról,...

Kínában is gyárt a Tesla

A Tesla amerikai autógyártó Kínában kezd gyártani elektromos autókat....

A Jaguar Land Rover 5 ezer új munkahelyet hoz létre Nagy-Britanniában

A Jaguar Land Rover (JLR), a legnagyobb brit autógyártó...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás